תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה אוריס
  • טויוטה אוריס החדשה – מבחן דרך

    טויוטה אוריס

    קטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות היא אחת מהתחרותיות ביותר בשוק הרכב הישראלי. האם יש לטויוטה אוריס החדשה את מה שצריך כדי להצליח בה?

    • 11-04-2013
    • מאת: אלירן אברזל

    מה כבר יכול להיות חדש אצל טויוטה אוריס החדשה? מכונית שמתחרה בקטגוריית המשפחתיות האצ'בק, קטגוריה שנשלטת על ידי מכוניות כמו פורד פוקוס ויונדאי i30 אצל ציי הרכב, פולקסווגן גולף אצל חובבי האיכות והפיינשמעקער או סיאט לאון אצל לובשי הספורט-אלגנט. ובכל זאת הצליח הדור הקודם של האוריס, לצד הדור הראשון שזכה כאן לכינוי ראנקס (RunX) לקנות לעצמו קהל נאמן של מעריצים שעבורם הצגתה של האוריס החדשה שקולה פחות או יותר להצגתו של האייפון 5 בפורום אייפונס.

    אז מה בכל זאת חדש אצל טויוטה אוריס החדשה? קודם כל ולפני הכל - העיצוב. האוריס החדשה נושאת את עיצוב החזית החדש והנועז של טויוטה. כן, קראתם נכון. השתמשתי במילה נועז לתיאור עיצובה של מכונית משפחתית מבית טויוטה, מילה שבשום פנים ואופן לא יכולתם לקשר לדגמים המשפחתיים הקודמים. העיצוב החדש והנועז ממשיך גם אחורה, עם יחידות תאורה שמזכירות מאוד את אלו שפגשנו לאחרונה בראב-4 החדש. גם בתוך המכונית מתגלה תא נוסעים בעיצוב חדש ומודרני. פתחי המיזוג המרכזיים מזכירים מאוד את אלו של מכונית הספורט GT86. כן, זאת לא טעות. עיצוב תא הנוסעים כאן מתכתב עם עיצוב תא הנוסעים של מכונית הספורט החדשה מבית טויוטה. גם זה חדש.

    טויוטה אוריס החדשה

    צריך לפרגן כאן לטויוטה, שהצליחה ליצור תא נוסעים בעיצוב ספורטיבי ומודרני אך שמרה על הנדסת אנוש טובה מאוד. בתוך חמש דקות גם הטכנופוב הגדול במדינה יצליח לתפעל את כל פריטי האבזור שמותקנים באוריס, כולל מערכת המולטימדיה המקורית וסינכרון שלה לטלפון הסלולרי. לא הכל מושלם ויש גם כמה פאשלות קלות בנושא הנדסת האנוש, כמו ידית דלת נהג שאינה ניתנת לפתיחה לאחר נעילת כפתורי הדלתות או תאורה למראות איפור שלא נסגרת אוטומטית עם קיפול סך השמש, אבל בסך הכל התוצאה הכללית מלמדת שמישהו השקיע כאן לא מעט מחשבה.

    עוד נקודה לא מושלמת בתא הנוסעים של טויוטה אוריס החדשה ניתן למצוא בנושא איכות החומרים. כפי שכבר כתבנו על רכבים אחרים של היצרנית, נראה שבטויוטה החליטו להשקיע בחומרים איכותיים רק בנקודות בהן יש מגע תדיר עם גוף האדם. כך למשל גלגל ההגה מרופד עור נעים למגע אבל מרכזו עשוי פלסטיק קשיח. מרפק יד שמאל פוגש בדיפון דלת רך אבל כמה סנטימטרים קדימה, הקונסולה של מתגי החלונות עשויה פלסטיק פשוט וחלול. מלבד זאת, איכות ההרכבה של תא הנוסעים טובה ואין טענות בנושא זה (ובוודאי שלא ציקצוקים או פלסטיקים שאינם מהודקים היטב למקומום).

    מלפנים מספק תא הנוסעים מרווח טוב ומושבים נוחים למדי לנהג ולנוסע. לי באופן אישי הייתה בעיה קלה עם תנוחת הנהיגה וברך ימין פגעה יותר מידי פעמים במפתח הרכב, אבל יכול להיות שזה רק אני. מאחור המצב מעט פחות טוב, כשהיושבים מאחור ייהנו ממרווח ברכיים בינוני מינוס וממושב קצת פחות נוח. לזכותו ייכתב שהוא שטוח וביחד עם רצפה שטוחה כמעט לחלוטין מתקבל מושב שגם שלושה מבוגרים יוכלו לשבת בו בנוחות מתקבלת על הדעת. עוד יותר מאחור, תא המטען, שמתגלה כמעט בעייתי. רצפתו גבוהה מידי והיא יוצרת תא לא מספיק גבוה ולדעתי די גבולי לשימוש משפחתי. נפחו אינה מתחרה בזה שמציעים רכבי הסטיישן ששוטפים לאחרונה את כבישי ארצנו.

    טויוטה אוריס החדשה

    מתחילים לנסוע. טויוטה אוריס החדשה מצוידת בתיבת ההילוכים הרציפה (CVT) החדשה של טויוטה, שהחלה להופיע ברוב הדגמים האירופאיים החדשים של היצרנית. מדובר בתיבה טובה למדי שעוזרת למנוע האטמוספרי (1.6 ליטר, 132 כוחות סוס) להוציא את המקסימום ולספק ביצועים שהם בהחלט מפתיעים לטובה. כל זאת, כמובן, במידה ואתם מוכנים לסבול רעש מנוע מוגזם בזמן האצות חדות. התיבה הזאת מיועדת ללא ספק לנהגים שאוהבים לנהוג רגוע. רגל עדינה על הגז, האקו-מטר בלוח השעונים בצד החסכוני של הסקאלה ורעש המנוע כמעט ואינו מורגש בתא הנוסעים. תוסיפו לזה בידוד טוב לרעשי כביש ורוח (אבל עד למהירות של 120 קמ"ש) וקיבלתם רכב שפשוט נעים לנהוג לאט ורגוע.

    גם התנהגות הכביש לא מדרבנת את הנהג לדחוק ברכב. ההגה החשמלי חסר כל תחושה ומשקלו קל באופן חריג. זה מצוין בתמרונים עירוניים אבל הרבה פחות טוב בכביש המפותל שמוביל מערד לדימונה. יש לציין שגם לאחר שתדחקו אותה למגבלות, מגלה האוריס החדשה התנהגות כביש מאוד נשלטת ובטוחה, וזאת השורה התחתונה הכי חשובה לרכב שכזה שכאמור ממש לא מיועד או מתיימר להציע משהו בתחום ההנאה מנהיגה.

    טויוטה אוריס החדשה

    עוד נקודה שיש לזקוף לזכותה של טויוטה אוריס החדשה קשורה לרשימת האבזור. כשהושקה הורמו לא מעט גבות לגבי תג המחיר של גרסת הבנזין, שעומד לאחר עיגול קל על 130 אלף ₪. לא זול, בהתחשב בעובדה שחלק מהמתחרות הישירות עולות בגרסת הבסיס כ-5,000 ₪ פחות. אבל צריך לזכור שהאוריס, חפה מצורך להתאים את עצמה לציי הרכב, מגיעה ברמת אבזור אחידה וגבוהה למדי. מלבד מערכת המולטימדיה המצוינת של טויוטה, שכוללת גם מסך מגע ומצלמת רוורס, יש כאן כסטנדרט חישוקי סגסוגת, מראות צד עם קיפול חשמלי ובקרת שיוט. פריטי אבזור שתמצאו רק בגרסאות היותר יקרות של ההאצ'בק הזולות ואת חלקם לא תמצאו גם אצל פולקסווגן גולף ברמת המחיר המקבילה.

    טויוטה אוריס - סיכום

    הלקוחות המסורתיים של האוריס יודעים מה הם רוצים - הם רוצים מכונית טובה. תשאלו אותם מה זה אומר בעצם שהמכונית טובה, והם יתחילו קצת לגמגם. הם יחליפו בצורה כמעט אוטומטית אוריס אחת באוריס אחרת ולמען האמת קצת מעצבן אותי לגלות שהם צודקים. כי האוריס החדשה היא בדיוק מה שהם יצפו למצוא - מכונית טובה. מכונית שעושה את הכל בסדר, בלי לרגש ובלי לעשות דרמות. מכונית נוחה, מאובזרת ודי חסכונית בדלק (12 קילומטרים לליטר, בבדיקה שלנו).

    המתחרות הישירות של טויוטה אוריס החדשה רבות. על קצה המזלג ניתן למנות את פולקסווגן גולף החדשה, יונדאי i30 החדשה בגרסאות ההאצ'בק או הסטיישן, אופל אסטרה טורבו, שברולט קרוז האצ'בק, מיצובישי לאנסר ספורטבק ועוד רבות וטובות. אולי אפילו טובות מידי. זאת אולי הבעיה העיקרית של האוריס, שהיא מכונית טובה בפני עצמה. המתחרות שלה הצליחו לבדן את עצמן בצורה טובה, כל אחת בתחומה. מה נשאר לאוריס? לנסות להיות הכי טובה שאפשר, בהכל. הצליח לה, כמעט.

    טויוטה אוריס החדשה בקטלוג הרכב של CarsForum
    טויוטה אוריס החדשה - מפרט טכני

    מתעניינים ברכישה של רכב זה? הירשמו עכשיו וקבלו ייעוץ חינם וללא התחייבות על הרכב

    טויוטה אוריס החדשה

    dddd