תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה פורטה
  • קיה פורטה קופה – מושקת בניו-יורק ובדרך לישראל

    קיה פורטה

    קיה משיקה את הפורטה קופה החדשה בניו יורק, עם עיצוב חיצוני ספורטיבי ומנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק של 200 כוחות סוס. צפויה להגיע גם לישראל.

    • 04-04-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    בשבוע שעבר חשפה קיה בתערוכת הרכב של ניו יורק את קיה פורטה קופה. גרסת השתי-דלתות הספורטיבית של הפורטה צפויה להגיע לאולמות התצוגה של קיה בארצות הברית ברבעון השלישי של השנה. בטלקאר, יבואנית קיה לישראל, בוחנים בימים אלו את האפשרות לייבא את הדגם ארצה כאלטרנטיבה לפרו-סיד הספורטיבית שמחירה הגבוה הקשה על חדירתה לשוק הישראלי. בנוסף בוחנים בימים אלו בטלקאר גם את שיווקה של קיה פיקנטו בגרסת 3 דלתות וברמת אבזור גבוהה יותר.

    קיה פורטה קופה

    קיה פורטה קופה מבוססת אמנם על הפלטפורמה המשמשת גם את ה-i35 והפורטה החדשה, אבל זוכה לכמה שדרוגים מתבקשים. הבולט מכולם הוא כמובן בנושא העיצוב. הפורטה קופה עוצבה על ידי מרכז העיצוב של קיה בקליפורניה. במסגרת שדרוגי העיצוב קיבלה המכונית חישוקי סגסוגת חדשים בקוטר 18 אינטש', פנסי חזית חדשים משולבים עם תאורת LED, יחידות תאורה אחוריות מבוססות LED  ושתי סופיות כסופות לאגזוז.

    מתחת למכסה המנוע מסתתרות שתי יחידות הנעה חזקות יחסית. גרסת הבסיס תוצע עם מנוע 2 ליטר הזרקה ישירה (GDI) בהספק של 173 כוחות סוס. הגרסה הבכירה יותר תוצע עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין בהספק מרבי של 201 כוחות סוס. שני המנועים יוצעו עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית בעלות 6 הילוכים, כאשר בדגם החזק יותר תוצע גם אפשרות לתפעול ידני של תיבת ההילוכים ממנופים מאחורי ההגה.

    רשימת האבזור של קיה פורטה קופה כוללת מערכת שמע עם חיבורי בלוטות' ו-USB, בקרת שיוט, בקרת אקלים, דוושות אלומיניום, מושבי עור עם מסגרת דמויות סיבי פחמן (קרבון פייבר) ומצלמת רוורס. כאופציה בתוספת תשלום תוצע גם אפשרות לחימום או אוורור המושבים הקדמיים וחימום ההגה.

    קיה פורטה קופה

    dddd