תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A3 סדאן
  • אודי A3 סדאן נחשפת

    אאודי A3 סדאן

    אודי מצטרפת לסגמנט הסדאן הקומפקטית ומציגה גרסת סדאן ל-A3 החדשה. שיווקה יחל בסוף שנת 2013.

    • 27-03-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    יותר משנתיים חלפו מאז נחשף דגם הקונספט הראשון של אודי A3 סדאן וכעת, קצת אחרי שהמתחרים מבית מרצדס הציגו את המתחרה שלהם, מציגים באודי את דגם הייצור הסדרתי. כמו מרצדס CLA, המתחרה הישירה שנחשפה לפני כחודשיים, מנסה אודי לפנות לאחד מהסגמנטים המתפתחים ביותר בשוק הרכב העולמי - סגמנט הסדאן הקומפקטיות. באודי מכוונים את ה-A3 סדאן לכמה משוקי הרכב היותר גדולים בעולם וביניהם השוק הסיני והשוק האמריקאי. אך אין זה אומר שהיא לא תשווק באירופה. שיווקה באירופה (וגם בישראל) אמור להתחיל ברבעון האחרון של שנת 2013, במחיר התחלתי שינוע סביב 25 אלף אירו.

    אודי A3 סדאן

    אודי A3 סדאן מבוססת על פלטפורמת ה-A3 החדשה (פלטפורמת ה-MQB החדשה של קבוצת פולקסווגן). ל-A3 סדאן אורך כללי של 446 סנטימטרים, רוחב של 180 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של 264 סנטימטרים. לשם השוואה, דגם ההאצ'בק קצר ממנה ב-13 סנטימטרים וצר ממנה בסנטימטר בודד. באודי מספרים כי במהלך תכנון הדגם בוצעו מאמצים מיוחדים לשמור על משקלה העצמי של המכונית נמוך ככל האפשר וזה ינוע סביב 1,250 קילוגרמים. נפח תא המטען עומד על 425 ליטרים.

    היצע המנועים של אודי A3 סדאן צפוי לכלול בשלב הראשון ארבעה מנועים, שלושה מנועי בנזין ודיזל אחד. דגם הבנזין הבסיסי יהיה ה-1.4TFSI שיפיק 140 כוחות סוס ויצויד במערכת COD (מערכת מקבילה למערכת ה-ACT של פולקסווגן). גרסת ה-1.8TFSI תצויד במנוע שהספקו המרבי 180 כוחות סוס וגרסת הדיזל (2.0TDI, 150 כוחות סוס) תהיה החסכונית ביותר עם צריכת דלק של כ-24.5 קילומטרים לליטר.

    גרסת הבנזין הבכירה ביותר תכונה S3 והיא תוצע רק במהלך שנת 2014. כמו ה-S3 האצ'בק, היא מצוידת במערכת הנעה כפולה (אודי קוואטרו) ובמנוע 2.0 ליטר מוגדש שהספקו 300 כוחות סוס. גרסה זו תצויד בתיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים (S-Tronic). הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך כ-4.9 שניות בדגם האוטומטי או 5.3 שניות בדגם הידני והמהירות המרבית היא 250 קמ"ש.

    אודי A3 סדאן

    רשימת האבזור של אודי A3 סדאן כוללת 7 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת לזיהוי אוטומטי של שלטי הגבלת מהירות, מערכת עזר לחניה ומערכת לבלימה אוטומטית של הרכב במקרה של סכנת התנגשות (פעילה במהירויות של 30 קמ"ש ומטה). עוד כוללת רשימת האבזור חישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינטש', מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע, מערכת בקרת אקלים מפוצלת ובלם יד חשמלי.

    אודי A3 סדאן

    dddd