תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו קליאו
  • רנו קליאו סטיישן
  • רנו קליאו סטיישן – כל הפרטים

    רנו קליאו

    גרסת הסטיישן של רנו קליאו החדשה נחשפת במלואה. שיווקה באירופה צפוי להתחיל בחודשים הקרובים עם מבחר של שני מנועי בנזין ושני מנועי טורבו-דיזל.

    • 15-02-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    נחשפו הפרטים הטכניים המלאים של רנו קליאו סטיישן החדשה, לקראת תחילת שיווקה באירופה בחודשים הקרובים. ברנו עיצבו, אולי לראשונה בסגמנט הסופר-מיני, גרסת סטיישן שהיא לא רק שימושית אלא גם נאה במיוחד. יואהן אורי (Yohann Ory), המעצב הראשי של הקליאו סטיישן, מספר כי הושקעה מחשבה רבה בעיצוב חלקה האחורי של המכונית במטרה ליצור מרכב "שוטינג-ברייק" ספורטיבי יותר. "רכבי שוטינג-ברייק היו במקורם ניסיון לשלב את האלגנטיות של רכבי הספורט עם הצורך לשנע רובים, כלבים וציוד נוסף לצייד. רנו קליאו סטיישן החדשה משקפת את הרוח הזאת. רצינו לעצב מכונית שמתאימה לרוח הרגש והפנאי".

    רנו קליאו החדשה - כל הפרטים

    רנו קליאו סטיישן

    לרנו קליאו סטיישן החדשה אורך כללי של 426.7 סנטימטרים, בסיס גלגלים באורך של 259 סנטימטרים ורוחב של 173 סנטימטרים. הדגש העיקרי כאן הוא כמובן תא המטען, שתוכנן מחדש על מנת להציע רמת שימושיות גבוהה ככל האפשר. נפחו עומד על 443 ליטרים במצב הרגיל, מתוכם 85 ליטרים בתא נסתר ברצפת תא המטען. המושב האחורי מתקפל בשני חלקים (1/3 ו-2/3) ליצירת נפח הטענה גדול עוד יותר של 1,380 ליטרים. מושב הנוסע הקדמי מתקפל גם הוא, על מנת לאפשר הטענה של חפצים ארוכים במיוחד, עד לאורך של 248 סנטימטרים. ברנו גם הנמיכו את הסף התחתון של תא המטען והגדילו את רוחבה של הדלת, כדי להקל על העמסה של ציוד גדול כמו אופניים או מזוודות.

    רנו קליאו סטיישן

    רנו קליאו סטיישן תוצע בשלב הראשון עם מבחר של שני מנועי בנזין ושני מנועי טורבו-דיזל. מנוע הבנזין הבסיסי יהיה בנפח של 1.2 ליטרים ובהספק מרבי של 75 כוחות סוס. מעליו ימוקם מנוע ה-1 ליטר 3 צילינדרים החדש של רנו (TCe90), שהספקו המרבי 90 כוחות סוס. באגף הדיזל יוצעו שתי גרסאות של מנוע ה-1.5 טורבו דיזל של רנו, בהספקים של 75 ו-90 כוחות סוס. כל המנועים יוצעו בשלב הראשון עם תיבת הילוכים ידנית בלבד. הגרסאות האוטומטיות (רובוטיות כפולות מצמדים, EDC, ליתר דיוק) יוצגו רק בהמשך השנה בגרסת הדיזל 90 כוחות סוס ובגרסת בנזין נוספת שתצויד במנוע בנפח 1.2 ליטר מוגדש טורבו.

    רנו קליאו סטיישן

    כמו בדגם ההאצ'בק, גם בדגמי הסטיישן תציע רנו ללקוחות אפשרויות להתאמה אישית של עיצוב הרכב. מלבד בחירה בין 8 גוונים שונים תוצע ללקוחות בחירה בין 6 סוגים של חישוקי סגסוגת, 5 גוונים שונים לגריל הקדמי ולפסי הקישוט שעל הדלתות. ריפוד תא הנוסעים יוצע בארבע גוונים שונים. גלגל ההגה, דיפוני הדלתות, ידית ההילוכים ופתחי המיזוג - יוצעו במבחר של 7 גוונים.

    רשימת האבזור של רנו קליאו סטיישן תכלול כסטנדרט בכל הגרסאות מערכת עזר לזינוק בעלייה, בקרת שיוט, מגביל מהירות אלקטרוני, מערכת התנעה ללא מפתח, גלגל הגה מתכוונן למרחק ולגובה, 4 חלונות חשמל ומראות חשמל. הגרסאות המאובזרות יותר יגיעו גם עם מערכת בקרת אקלים מפוצלת. שתי מערכות מולטימדיה, שתיהן עם חיבורי USB ובלוטות'. המתקדמת מבין השתיים, שמקבלת ברנו את הכינוי R-LINK, כוללת מסך מגע צבעוני וממשק הפעלה הדומה לזה של טאבלט וכוללת גם חיבור לאינטרנט סלולרי.

    רנו קליאו סטיישן

    רנו קליאו סטיישן

    dddd