תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס A קלאס
  • מרצדס A קלאס החדשה מקבלת גרסת AMG

    מרצדס A קלאס

    גרסת ה-AMG הביצועיסטית של מרצדס A קלאס החדשה נחשפת רשמית, עם מנוע 2 ליטר טווין-טורבו בהספק של 355 כוחות סוס.

    • 14-02-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    גרסת ה-AMG של מרצדס A קלאס החדשה נחשפת במלואה, כשלושה שבועות לפני השקתה הרשמית בתערוכת הרכב של ג'נבה. אין זו ה-A קלאס הראשונה שלשמה מודבק שילוש האותיות AMG, אך עד כה ציינו אותיות אלו בעיקר את רמת הגימור. כעת חושפת מרצדס את גרסת ה-AMG האמיתית, שלא רק נראית מצוין אלא גם מצוידת בכל מה שהתרגלנו לראות בגרסאות הספורטיביות של AMG.

    מרצדס A קלאס AMG

    בראש ובראשונה עומד המנוע, שנפחו הוא 2 ליטרים והוא מצויד ב-2 מגדשי טורבו. הספקו המרבי של המנוע הוא 355 כוחות סוס והמומנט המרבי שלו עומד על כ-46 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DCT) עם 7 הילוכים ולמערכת הנעה כפולה קבועה (AMG 4MATIC). במצב נסיעה רגיל המערכת מעבירה את כל כוחו של המנוע אל צמד הגלגלים הקדמיים אך מסוגלת גם להעביר את מחציתו לצמד הגלגלים האחוריים, אם וכאשר תנאי הדרך ידרשו זאת.

    הביצועים? זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות, מהירות מרבית מוגבלת מחשב של 250 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 14.5 קילומטרים לליטר.

    מרצדס A קלאס AMG

    רשימת האבזור של מרצדס A קלאס AMG כוללת את כל האבזור שכבר פגשנו בגרסאות הבכירות של ה-A קלאס, בתוספת כמה שדרוגים מתבקשים - חישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינטש', גלגל הגה בעיצוב ספורטיבי יותר, מערכת התנעה ללא מפתח, פגושים בעיצוב ספורטיבי ושמשות כהות. מערכת בקרת היציבות כוללת תוכנית Sport שתאפשר חופש פעולה נרחב יותר לפני התערבותה של המערכת, לצד מצב OFF שיכבה אותה לחלוטין. בשני המקרים המערכת חוזרת לפעול בזמן בלימה חזקה. עוד תוצע כאן מערכת ה-Curve Dynamics, שבולמת את הגלגלים הפנימיים בזמן פניה הדוקה כדי לשפר את רדיוס הפניה.

    dddd