תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי ולוסטר
  • יונדאי ולוסטר טורבו – מבחן דרך – פרחה יפה

    יונדאי ולוסטר

    היא עושה הרבה דאווין אבל מנסה גם להיות פרקטית. יונדאי ולוסטר טורבו היא מכונית שכולם מדברים עליה, בסוף מתגלה שהיא גם עומדת בציפיות. מבחן דרך.

    • 21-01-2013
    • מאת: שלומי צרפתי

    יונדאי ולוסטר טורבו - הקדמה:
    אתה קיים כל עוד מדברים עליך. את המנטרה הזו, בצורה כזו או אחרת, מדקלם כל מי שמבין אפילו קצת בשיווק, עשה קורס כלשהו במנהל עסקים או אכל אצל עובד בסביח. אם יש משהו שיכול להגדיר את הולוסטר זה העובדה שכולם מדברים עליה וזה, ככל הנראה, מה שהמנדסים של יונדאי ניסו להשיג (בהצלחה רבה יש לציין). כשהיא הושקה בתחילת 2011 רוב השיח היה על המספר האי זוגי של הדלתות. ואולי הוא בכלל כן זוגי, אם סופרים גם את תא המטען?
    גם בגרסת הטורבו, היא גורמת לכל מי שרואה אותה להגיד משהו. אני אמרתי שהיא נראית קצת כמו פרחה יפה. שאר התגובות נעו בין אוטו של בני מיעוטים ל"מהממת שאין דברים כאלה".

    יונדאי ולוסטר טורבו

    יונדאי ולוסטר טורבו - מבפנים ומבחוץ:

    מבחינה חיצונית השינויים העיקריים שמבדילים בין הולוסטר הבסיסית, שגם ככה מאופיינת במידה לא מבוטלת של וולגריות,  לבין הולוסטר טורבו הם בעיקר גריל קדמי גדול יותר (וכמה חבל שתקעו שם מספר רישוי...), חישוקים בקוטר 18 אינטש', צמיגים בחתך 40, חצאיות פלסטיק שמעניקות מראה אגרסיבי וצמד מפלטים עגולים. בפנים יש כסאות עור עם כיוון חשמלי וחימום, מערכת שמע עם סאב-וופר מקורי וכל השאר דומה מאוד למה שכבר פגשנו בגרסאות הרגילות.

    יונדאי ולוסטר היא סוג של קונפליקט. מצד אחד, היא לא אמורה להיות משהו שאתה צריך אלא משהו שאתה רוצה. מצד שני היא מנסה קצת להיות פרקטית. הדלת השלישית היא אמירה פרקטית, תא המטען הסביר בגודלו והחימום בטוסיק גם הם אמירות פרקטיות למדי. חתך 40 על חישוקי 18 אינץ', למשל, זה כבר לא פרקטי. במיוחד בהתחשב בעובדה שמערכת המתלים והבולמים עושים את העבודה בצורה כל כך קשה שלפעמים היה נדמה לי שהייתי מסוגל להבחין אם אני עובר על מטבע של חצי שקל רגיל או על אלה המיוחדים מחנוכה. נהיגה בולוסטר טורבו יוצרת תלות מאוד גדולה בין כאבי הגב שלך לבין איכות הסלילה של הכביש. מה שעוד לא כל כך פרקטי הוא הראות מאחור, שמזכירה לפעמים את הדרך בה רתכים רואים את העולם.

    יונדאי ולוסטר טורבו

    יונדאי ולוסטר טורבו - על הכביש:

    עוד דבר לא ברור הוא השידוך של המנוע המוגדש (1.6 ליטר, 183 כוחות סוס) לתיבה אוטומטית רגילה ולא כפולת מצמדים כמו בולוסטר האטמוספרית. המנוע קצת רועש, קצת מחוספס אבל נותן זמינות כוח טובה בכל טווח סל"ד שתהיה בו. השהיית הטורבו (מ-1,700 סל"ד) לא מורגשת ובסך הכל מדובר במנוע לא רע בכלל. תיבת ההילוכים אוטומטית רגילה (6 הילוכים), ולא כפולת מצמדים (DCT) כמו בדגמים האטמוספריים. זה טוב בנסיעה מנהלתית אבל טוב פחות כשנוהגים מהר ורוצים תגובה מהירה יותר מהתיבה. אמנם בשילוב עם ידיות העברה ההילוכים על ההגה מתאפשרת שליטה לא רעה בסל"ד אבל בהרגשה שלי, תיבת ה-DCT הייתה נותנת חוויה טובה יותר בנסיעה מהירה.

    מכל הבלגאן הזה יוצא רכב שדיי כיף לנהוג בו. אומנם עם נוצות על הראש אבל בסופו של דבר, יונדאי ולוסטר טורבו היא לא סתם כבשה בעור של זאב (עם נוצות), היא בהחלט יכולה להיות מהנה לנהיגה במידה והכביש במצב סביר ובמידה ואתה לא מחפש לתקשר איתה יותר מדי. המנוע האגרסיבי, המתלים הקשיחים וההגה המדויק מעניקים חוויה נחמדה מאוד. הנסיעה ברחבי תל אביב תהיה ככל הנראה לא כל כך נוחה אבל מצד שני, תשומת הלב שתקבל מהסביבה עוטפת את זה בסוג של ניחום.

    הביצועים טובים. המנוע גמיש וזמין לאורך כל הדרך והעברת הכוח לגלגלים ולכביש טובה. זה לא מנוע שידביק אותך לכיסא בבעיטה, זה מנוע שייקח אותך מהר מאוד ממקום למקום. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 8.1 שניות (לפי נתוני היצרן). בפועל, בדיקה ראש בראש מול סיאט לאון 1.8 ליטר טורבו לה נתוני יצרן דומים, מראה שיש כנראה על מה לדבר.

    כיף לנהוג מהר בולוסטר. זווית הגלגול קטנה מאוד, המתלים קשיחים ,הצמיגים ספורטיבים וההגה מדויק ובעל משקל נכון אבל חסרה לי מאוד התקשורת מממנו וגם מהשלדה. שיבוש רציני בכביש מוציא את הולוסטר ממצב של איזון בקלות מידי. בידוד רעשי הרוח והכביש טוב, בידוד רעשי המנוע קצת פחות.

    יונדאי ולוסטר טורבו

    יונדאי ולוסטר טורבו - מחיר ומתחרות:

    170 אלף ₪ תעלה לכם הולוסטר טורבו בגרסה האוטומטית, 160 אלף לגרסה הידנית. קצת קשה לחשוב על מתחרות ישירות לולוסטר. פולקסווגן שירוקו 1.4 ליטר היא בהחלט סוג של מתחרה אבל היא יותר יקרה ופחות חזקה. (160 לעומת 183 כוחות סוס). פיג'ו RCZ גם היא מתחרה, אבל יקרה משמעותית. לפיאט פונטו אברת' אין את הנוכחות של הולוסטר וגם אין לה גרסה אוטומטית. ה-500 אבארת' היא כנראה סוג של מתחרה, לא ממש ישירה. גם סיאט לאון FR יכולה להתחשב כמתחרה, אבל הדגם הנוכחי מוחלף והחדש יגיע רק בעוד שנה.

    יונדאי ולוסטר טורבו - סיכום:

    הפרחה חביבה עלי. הייתי שוקל פעמיים אם לנסוע איתה רחוק והרבה, אבל לסיבוב דאווין בשכונה והתגרזנות מהירה פה ושם הייתי לוקח אותה בכיף. בסך הכל נראה שמדובר בחבילה די מאוזנת בין רכב פאן, רכב פוזה ורכב ביצועים. וגם המחיר אמנם לא זול, אבל גם לא בשמיים.

    יונדאי ולוסטר טורבו - מפרט טכני
    יונדאי ולוסטר טורבו בקטלוג הרכב של CarsForum

    יונדאי ולוסטר טורבו

    אנקדוטה:

    בדרך פגשתי שני בעלי ולוסטר שהצהירו בצורה חד משמעית שהם חייבים להחליף את שלהם לאחת כזאת. זה אומר משהו גם על הולוסטר הרגילה, וגם על זו.

    תודות:

    לצמיגי זוארץ שעזרו עם איזה פאנצ'ר שקרה.
    לכלמוביל.
    למשטרת ישראל, על הליווי הצמוד ;)

    dddd