תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה סורנטו
  • קיה סורנטו אורבן – מבחן דרך – לא עוזב את העיר

    קיה סורנטו

    גרסת ה-Urban בעלת ההנעה הקדמית של קיה סורנטו היא הראשונה שמקבלת בישראל את מתיחת הפנים שעבר הדגם לקראת 2013. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת.

    • 15-01-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    מתיחות פנים הן עסק מסובך, במיוחד כשמדובר ברכב עם בסיס טוב כמו של קיה סורנטו. הדור השני שלו הוצג לראשונה בשנת 2009 ועבר ממש לאחרונה מתיחת פנים מקיפה שהוצגה בתערוכת הרכב האחרונה של פריז. כמה שבועות לאחר השקתו באירופה כבר נחת הדגם המחודש באולם התצוגה של היבואנית בתל-אביב, בגרסת הנעה קדמית (2X4) עם 7 מקומות ישיבה שזכתה בארץ לכינוי Urban. דגמי ההנעה הכפולה ודגם הדיזל טרם משווקים בארץ בגרסה המחודשת ואלו צפויים להגיע לאולם התצוגה רק בעוד מספר שבועות.

    קיה סורנטו אורבן 2013

    מתיחת הפנים אינה מציגה שינוי מהותי בכל הנוגע לעיצוב אלא מציגה אבולוציה זהירה לכיוון קו המוצרים הנוכחי של קיה. בחזיתו של הסורנטו הותקנו גריל קדמי ויחידות תאורה הממשיכים את קו העיצוב של רכבי היצרנית מהשנים האחרונות, מהאופטימה ועד לריו. מאחור, יחידות תאורה ופגוש אחורי חדשים, לדעתנו בעיצוב נאה פחות מעט משל הדגם המוחלף. בפרופיל חישוקי סגסוגת חדשים, כן גם הפעם לדעתנו בעיצוב מוצלח פחות משל המקור. כאמור, כשהבסיס טוב קשה לשנות בלי לקלקל קצת.

    אם מבחוץ השינויים אינם מהותיים, אז בתוך תא הנוסעים תדרשו כבר לעין חדה במיוחד כדי להבחין בשינויים. הקונסולה המרכזית עברה עדכון קל וכעת היא בעלת עיצוב עגלגל יותר, כולל מערכת שמע חדשה בגוון הכתום האהוב כל כך על קיה. במורד הקונסולה, ידית הילוכים חדשה עם עיצוב חדש לפלסטיקה המקיפה אותה. בגלגל ההגה הותקנו כפתורים חדשים לשליטה על מחשב הדרך שפינו מקום לכפתורי הבקרה על מערכת ה-Flex Steering שאינה קיימת בדגם זה אך תוצע ככל הנראה בדגמים היקרים יותר שיגיעו ארצה בהמשך. וכאן המקום לתת מילה נוספת של ביקורת כלפי הסורנטו המחודש, שתא הנוסעים שלו מרגיש פלסטי וחלול מידי בחלקו. יכול להיות שאם היה זה תא נוסעים של רכב מיצרנית רכב אחרת לא היית מציין זאת, אבל קיה, יצרנית רכב שהרשימה אותי מאוד לטובה בעבר, העלתה את הרף עם הדגמים החדשים שהציגה וממנה אני יכול לצפות ליותר. בוודאי כשמדובר בדגם שהוא הקרם-דה-לה-קרם שלה בישראל.

    מעבר את חלקו האחורי של קיה סורנטו אורבן מגלה שורת מושבים שניה מרווחת למדי. זו תאכלס בקלות שני מבוגרים או מתבגרים, שייהנו גם מפתחי מיזוג יעילים בקורות הדלתות וכן מחלונות כהים מקוריים. השורה השלישית מתקפלת אל תוך רצפת תא המטען, הגישה אליה אינה נוחה במיוחד והיא מתאימה בממדיה בעיקר לילדים קטנים או למבוגרים שיישבו בו בנסיעות קצרות. פתיחה שלה גם תקטין בצורה משמעותית את נפחו של תא המטען, בעיה ידועה ברוב רכבי ה-7 מקומות הסטנדרטיים. והנה עוד מילת ביקורת לקיה - לאן נעלם כיסוי תא המטען? זה שלרכב יש אופציה ל-7 מקומות ישיבה לא אומר שלא צריך להציע כיסוי.

    קיה סורנטו אורבן 2013

    בקיה קוראים לדגם הזה של הסורנטו Urban, כינוי שככל הנראה קצת מחטיא את המטרה. אולי ניסו להדגיש את העובדה שהוא אינו מצויד במערכת הנעה כפולה, כלומר נטול כל יכולת שטח של ממש. אבל הכביש רק מתחיל במקום בו העיר מסתיימת ודווקא שם, מחוץ לעיר, הסורנטו אורבן זורח. נכון, גם בתוך העיר הוא מסתדר לא רע בכלל - רדיוס הסיבוב קצר, ההגה החשמלי הופך קל משקל, התמרון קל מאוד ובאופן כללי הרכב מרגיש קטן מכפי שהוא באמת.  אך גולת הכותרת מתגלה דווקא בנסיעות בין עירוניות ארוכות. אז מתגלה מנוע הבנזין של קיה סורנטו אורבן במיטבו. מדובר במנוע ה-2.4 ליטר הזרקה ישירה של קיה ויונדאי, שמפיק בגרסה זו 192 כוחות סוס ומומנט מרבי של כמעט 25 קג"מ. שהוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים, שעושה את עבודתה נאמנה וגם אם ממש אתאמץ אתקשה למצוא תלונות של ממש על אופי תפקודה. יחד הם מספקים ביצועים טובים למדי, בוודאי בהתחשב במשקלו העצמי ובממדיו של הרכב.

    בידוד הרעשים מצוין. מעט מאוד מרעשי הרוח חודרים לתא הנוסעים ורעשי המנוע מצטרפים רק בסל"ד גבוה יחסית. אם זאת, בחירה לא ממש מוצלחת של צמיגים גורמת לרעשי כביש שמעט מעיבים על השקט. רוב הזמן שומרת תיבת ההילוכים על סל"ד נמוך יחסית ותורמת גם לשמירה על שקט בתא הנוסעים אך חשוב מכך גם על צריכת דלק טובה. בנסיעת המבחן שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת של כ-9.5 קילומטרים לליטר, תוצאה טובה למדי בהתחשב במשקלו ובנפח המנוע של הרכב.

    קיה סורנטו אורבן 2013

    קיה סורנטו אורבן - סיכום

    מאז אמצע השנה שעברה נשארה קיה, הלכה למעשה, ללא מיניוואן 7 מקומות בהיצע הדגמים שלה בישראל. הקרניבל והקארנס הוותיקים כמעט ולא נמכרים, בעיקר בשל בעיות תקינה והעדר אספקה סדירה מצד היצרן. בטלקאר, יבואנית קיה לישראל, מיהרו לחבק בשתי ידיים את גרסת האורבן של הסורנטו כסוג של תחליף לאותם מיניוואנים שנעדרים מהיצע הרכבים שלה.

    והנה מסתבר כי קיה סורנטו Urban הוא תחליף לא רע בכלל למיניוואן 7 מקומות. מחירו כ-190 אלף ₪, כ-15 או 20 אלף ₪ יותר מגרסאות הבסיס של מיניוואנים קומפקטים אחרים (כמו פיג'ו 5008 או שברולט אורלנדו) שיתנו פחות או יותר את אותם צריכת הדלק או מרווח פנים. למה לשלם יותר בשביל רכב שמציע פחות או יותר את אותו הדבר? התשובה במילה אחת - פוזה.

    קיה סורנטו אורבן 2013 - מפרט טכני
    קיה סורנטו בקטלוג הרכב של CarsForum

    קיה סורנטו אורבן 2013

    dddd