סקודה, יצרנית הרכב הצ'כית, היא כיום חלק מקונצרן פולקסוואגן. החברה נוסדה ב-1924 כאשר יצרן האופניים וכלי הרכב "לורין את קלמנט" התאחד עם חברת "סקודה וורקס", שהייתה התאגיד הגדול ביותר בצ'כוסלובקיה. בתקופת המלחמה ייצרה החברה צריחי תותחים לספינות הצי ההונגרי וכן את טנקי הפאנצר 35 והפאנצר 38 ששימשו את צבא גרמניה. במשך השנים שלאחר המלחמה ייצרה סקודה בעיקר מכונית שהתבססו על תכנון מיושן והיו פרימיטיביות אך זולות ואמינות. השינוי הגדול חל בשנת 1990 כאשר החברה הופרטה ונקנתה ע"י קונצרן פולקסוואגן. הדגם הראשון שהוצג לאחר המהפכה היה הפליסיה שכלל מכלולים של פולקסוואגן, הראה שיפור ניכר באיכות ונמכר במספרים גדולים. בשנים האחרונות פרצה סקודה לשווקים שהיו חדשים לה עם דגמים מתקדמים: בסגמנט הסלון-יוקרה הציגה סקודה את הסופרב, ובשוק הפנאי-שטח הוצג היטי.
אייל איש של SUV, ועוד של הגדולים, אז באופן טבעי החלטנו שזה יהיה נורא הגיוני לשלוח אותו לבחון מכונית משפחתית סטנדרטית לחלוטין בדמות סקודה אוקטביה. נראה שהוא דווקא קלט את הקטע
הדור הרביעי של סקודה אוקטביה נוחת בישראל והוא טכנולוגי יותר, מרווח יותר, גדול יותר, ותכלס גם יפה יותר. החל מ-135,000 ₪
הדור הרביעי של סקודה אוקטביה RS נוחת בישראל, שומר על ביצועים דומים, משפר מהותית את תא הנוסעים ומוריד את המחיר
צ'מפיון מוטורס מחדשת את שיווקה של סקודה פאביה, מוסיפה אבזור, מחלישה את המנוע, ומורידה את המחירים