יצרן הרכבים הקטנים 'סמארט', נוצר כתוצאה ממיזם משותף ל'מרצדס' ולחברת השעונים 'סווטש'. מטרת המיזם היתה ליצור רכב עירוני דו-מושבי קטן, חסכוני בדלק ומצמצם בפליטת מזהמים. פרי המיזם הוצג בצרפת ב-1998 ונשא את השם ForTwo. הדגם היה להצלחה מסחררת בערים המרכזיות ברחבי העולם. ניסיונות המותג להרחיב את היצע דגמיו הביא לכישלון מוחץ והחברה נחלה שורה של הפסדים כספיים קשים. בשנת 2007 הוצג הדור השני והאחרון של הסמארט ForTwo ובהתאם לכישלונות העבר, הוחלט שזהו הדגם היחידי שישווק. בארץ החל היבוא בשנת 2002 וזכה להצלחה בשנים הראשונות, עד אשר המחיר הגבוה הכריע את השוק והמכירות דעכו. היבוא הופסק ב-2006, אך חזר 5 שנים אחר כך וכלל השקת אולם תצוגה חדש ברחוב השלושה בתל אביב.
היא מעניקה משמעות חדשה למושג "מכונית קטנה", אתה לא יודע אם אמורים לשבת בתוכה או על הגג ולדחוף עם הרגליים ולמה אני בהחלט מסכים עם היעדר חיישני חניה במכונית של 109 אלף שקלים?
דגמי סמארט החדשים נוחתים בישראל - פורטו הדו-מושבית והפורפור הארבע-מושבית. הפעם עם גיר רובוטי מתקדם יותר ומחיר נמוך יותר - החל מ-100 אלף ש"ח.
תוך שמירה על ההנחיות, עם הטבות מיוחדות ולצד התעניינות גוברת. טויוטה, GAC, לקסוס וכלמוביל מצטרפות ללובינסקי ומודיעות על חידוש פעילות אולמות התצוגה שלהן
סמארט חושפת את גרסת הקבריולט של הפורטו החדשה. תוצג עם גג בד שיתקפל חשמלית ב-12 שניות בכל מהירות. תושק כאן במהלך 2016.