סיאט, ששמה הוא ראשי תיבות בלועזית שפירושם: "חברה ספרדית לייצור מכוניות נוסעים", נוסדה בשנת 1950 ע"י נשיא ספרד דאז פרנסיסקו פרנקו במטרה לייצר מכוניות לתושבי ספרד. לאחר נפילת המשטר והפיכת השלטון לדמוקרטי, נדרשה סיאט למצוא גב כלכלי מוצק אחר. הייתה זו פיאט שנמצאה מתאימה והחברה הספרדית אחלה לשווק את דגמי פיאט תחת רישיון. בשנת 1982 חתמה סיאט על הסכם עם פולקסוואגן, המאפשר לשתיים שיתוף פעולה טכנולוגי ושיווקי. תוצאותיו הראשונות של שיתוף פעולה זה היו דגמי האיביזה והטולדו. עד סוף שנות ה-80 השלימה פולקסוואגן את השתלטותה על סיאט, והחלה לשווק את דגמי היצרן הספרדי לצעירים, תוך שהיא יוצרת להם תדמית של רכבים ספורטיביים, צעירים וחדשניים בעלי עיצוב אופנתי. בכדי להשתפר בתחום זה, פרצה סיאט לתחום המרוצים בסערה, כשהיא קוטפת תארים בליגות השונות כבר בשנים הראשונות, בזמן שהיא עוקפת יצרנים ותיקים כמו ב.מ.וו ואלפא-רומיאו.
סיאט אטקה מתוחת הפנים נוחתת בישראל ומקבל בטיחות אקטיבית משופרת, עיצוב מעודכן, רמת גימור חדשה ומחיר שיתחיל ב-144,000 ₪
אחרי הפסקה קצרה בשיווק, סיאט ישראל מחזירה את הלאון קופרה אחרי מקצה שיפורים מכאני ובטיחותי, והפעם גם עם חבילות תוספות. החל מ-231,000 ₪
הדור הרביעי של סיאט לאון מגיע לישראל, כרגע בשלוש גרסאות, בהמשך יצטרפו נוספות. המחירים – החל מ-135,000 ₪
הקרוסאובר הספורטיבי של סיאט נוחת בישראל ותופס מקום כאפשרות הכי זולה להגיע ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-5 שניות