סאנגיונג החלה את דרכה ב1954 תחת השם Ha Dong-hwan ועסקה בייצור ג'יפים עבור כוחות צבא ארה"ב שלחמו בדרום קוריאה. את הידע שצברה השכילה לנצל ולאחר המלחמה הציגה מספר רכבי שטח. החברה הקטנה נרכשה בשנת 1988 ע"י תאגיד הענק סאנגיונג, והפכה לחטיבת המכוניות שלו. נקודת מפנה בחייה צוינה ב-1991, עת נחתם הסכם שותפות עם מרצדס שהביא לשימוש בדורות הקודמים של מנועי החברה בדגמי סאנגיונג. ב-2004 רכשה קבוצת SAIC הסינית 51% מהשליטה בסאנגיונג. רכישה זו העניקה גב כלכלי ליצרן המדשדש והביאה לפיתוח שלושה דגמים חדשים: המיניוואן רודיוס ורכבי הפנאי הקיירון והאקטיון, כשהמנועים ברובם עדיין מנועי מרצדס ישנים. ב-2010 נטשה SAIC את סאנגיונג כשהיא משאירה אותה חבולה ונטולת משאבים, והיא נותרה על סף פשיטת רגל עד שרכש אותה תאגיד מהינדרה ההודי. כיום משווקת החברה בישראל ע"י היבואן טלקאר וקו הדגמים שלה כולל בעיקר רכבי שטח ומיניוואן אחד.
איתמר יצא לבחון את הטיבולי XLV החדש של סאנגיונג. מפה לשם, זה הפך לדיאלוג עם נהג מונית צרפתי לא מוברג עד הסוף
איתמר יצא לבחון את הסאנגיונג אקטיון ספורטס המחודש, ונזכר בדוד שלו מאמריקה
סאנגיונג משיקה את הדור החדש של הקורנדו, שרוצה לקחת נתח מהעוגה של הספורטאז' וחבורתו. המחיר: 145,000 ₪
הגרסה המאורכת של הג'יפון הקטן של סאנגיונג נוחתת בישראל עם מנוע דיזל, תיבת הילוכים אוטומטית ומקום רב יותר למטען – המחיר 128,900 שקלים