כמו יצרני רכב רבים, גם הרקע להולדת מיני היה תוצאותיה העגומות של מלחמה (מבצע קדש), שהוביל למשבר דלק והצריך פתרונות תחבורה מידיים. אלכס איסיגוניס, מהנדס בחברת אוסטין, התיישב לשולחן השרטוטים והגה רעיון למכונית קטנה, חסכונית בדלק ובעלת ניצול מרחב טוב – המיני. התוצר הסופי ראה אור בשנת 1959 והותיר את העולם משתאה. הרכבת מתלים נפרדים מלפנים ומאחור ומיקום המנוע לרוחב אפשר הסעת ארבעה מבוגרים בנוחות יחסית. המיני שווקה כמעט ללא שינוי עד תחילת שנות ה-90. בשנת 1996 זיהתה ב.מ.וו את הפוטנציאל במיני ורכשה את רובר – בעלת האחזקות בחברה. בשנת 2001 יצרה את המיני המחודשת תחת ידי ב.מ.וו, כשהיא משנה את פניה ואינה מהווה עוד פתרון תחבורה זול ובסיסי כבעבר, אלא משמשת כאבזר-אופנה עם מחיר רכישה גבוה ותדמית יוקרתית. המיני המחודשת כיכבה בראש טבלת המכירות, דבר שהביא להרחבת היצע הדגמים עם הולדת דגמים חדשים כגון: המיני קלאבמן, קאנטרימן, הקופה והקבריולט.
אחרי הזמנה ספונטנית, המתנה ארוכה ושנה ביחד, רוני מסכם את הבעלות על מיני קאנטרימן קופר SE פלאג-אין הייבריד
מה מנסה הרכב הכי גדול בהיצע של מיני להיות? המיני של הג'יפונים או ג'יפון יוקרה של מיני? או בכלל תחליף זול לב.מ.וו?
דלק מוטורס משיקה בישראל את הדגם החשמלי הראשון של מיני, אך אי אפשר להתנער מהדמיון לניסיון הקודם של היבואנית, שלא המריא
מיני ישראל משיקה את מתיחת הפנים לדגמי ההאצ'בק והקבריו, מייקרת את הגרסאות הקיימות ומשיקה גרסאות כניסה זולות יותר. החל מ-147,000 ₪