לנצ'יה הוקמה בשנת 1906 ע"י וינצ'נזו לנצ'יה, שהיה נהג המרוצים המצליח של פיאט עד אותה שנה. הדגם הראשון תחת ייצור החברה- טיפו 51 (או בשמו המסחרי- אלפא), הציג תכנון הנדסי מתקדם ומנוע מתוחכם אשר הביאו לביצועים נאים. במהלך השנים הבאות הקפידה לנצ'יה להיות בחוד חזית הטכנולוגיה, כשהיא מעסיקה את המובילים שבמהנדסים האיטלקיים. השם לנצ'יה נקשר אצל רבים לעולם המרוצים, תחום בו שלטה עוד בשנות ה-50, עת נהג בקבוצה אלברטו אסקארי (שנהרג בשנת 1955), וכן למרוצי הראלי – זוכת 11 תארי אלופת העולם, עם דגמים כמו: פולביה, סטראטוס, 037 והדלתא HF 4X4. בשנת 1969 הועברה לנצ'יה לבעלות פיאט, שהחליטה למקד את לנצ'יה בסגמנט רכבי היוקרה, לאחר רכישת אלפא רומיאו שהופקדה על תחום הביצועים והספורט.
רומן מסתכל אחורה על לנצ'יה ועל הפולביה קונספט, וחושב על מה היה יכול להיות
קבוצת סמל"ת מסכמת את שנת 2014 ושמה פעמיה לכיוון שנה חדשה של צמיחה נוספת, 7 דגמים חדשים ונתח שוק שימשיך לגדול
שתי היצרניות חתמו על מיזוג, שייצור ענקית תחבורה שתחלוש על יותר מתריסר מותגים ועם פוטנציאל מכירות של מעל 10 מיליון מכוניות בשנה
לנצ'יה אפסילון עוברת מתיחת פנים קלה נוספת, אך עתידו של המותג נראה אפור מתמיד.