לנד-רובר, יצרנית רכבי השטח הבריטית הגדולה והוותיקה, שניה רק לג'יפ האמריקאית, הוקמה בשנת 1948 ע"י מוריס וילקס, המעצב הראשי של חברת רובר כחלק מחטיבה זו. מספרים כי וילקס קיבל השראה מהג'יפ האמריקאי, בעת נסע בו בחוותו שבוויילס. דגמי הלנד-רובר הראשונים נבנו מסגסוגת אלומיניום ומגנזיום, שהייתה קלה ועמידה. ההחלטה להשתמש באלומיניום נבעה ממחסור בפלדה ושפע אלומיניום שנותר ממטוסים לאחר מלחמת העולם השנייה. עמידותה של המתכת לקורוזיה וחלודה הקנתה ללנד-רובר את המוניטין כרכב חזק ועמיד אשר שורד בכל תנאי השטח הקשים. הלנד-רוברים הראשונים נצבעו בצבעי ירוק בהיר בעקבות עודפי צבע לתאי טייס שנותרו לצבא הבריטי. במהלך השנים החליפה לנד רובר בעלויות רבות, ביניהן: בריטיש ליילנד, בריטיש אירוספייס, ב.מ.וו ופורד, עד אשר בשנת 2008 נרכשה ע"י יצרנית הרכבים ההודית, טאטא. בשנים האחרונות התמקדה החברה בשיווק דגמי יוקרה וזנחה במעט את רכב השטח הקשוח המסורתי (דיפנדר). עם זאת, מקפידה החברה שכל רכבי שטח מתוצרתה, גם המפנקים שביניהם, יהיו מסוגלים להתמודד עם תנאי שטח קיצוניים. דגמי החברה המשווקים בישראל כיום: רכבי הכביש שטח – הפרילנדר והאיווק האופנתי, ורכבי השטח הקשוחים: הדיסקברי והריינג'רובר, המשווק גם בגרסאת הספורט החזקה.
חברת המזרח משיקה את הלנדרובר דיסקברי ספורט המחודש שמקבל עיצוב ואבזור מעודכנים. גרסאות הקצה וההיברידיות נותרו בחו"ל
ריינג' רובר איווק הוא רכב מהמם ביופיו, איכותי, נעים, נוח, שקט, חזק ומתנהג, אבל
נראה ש"איחור לא אופנתי" זה משפט שיכול לסכם את הדיפנדר החדש לא רע. אבל זה לא הפריע ליואב לקחת אותו למבחן ולחזור עם לבבות בעיניים
יבואנית לנד רובר מכריזה על תחילת ההזמנות לדור החדש של הדיפנדר. יחל ב-495,000 ₪ ויוצע בארבע גרסאות. רכבים ראשונים יגיע ברבעון הראשון של שנה הבאה