יונדאי מוטור, יצרנית הרכב הקוריאנית והחמישית בגודלה מבין יצרניות הרכב, הוקמה בשנת 1967 כחלק מתאגיד יונדאי. בשנותיה הראשונות היא יצרה דגמי פורד אירופה, במסגרת שיתוף פעולה שנרקם בין השתיים. הדגם הראשון שיוצר תחת כנפי החברה (בעזרתם האדיבה של מהנדסי פורד) הוא היונדאי פוני אשר הוצג ב-1975 והיה מבוסס על הנעה אחורית ומנוע של מיצובישי היפנית. שנת 1991 היוותה פריצת דרך מבחינת יונדאי, אז הותקנה ברכבם לראשונה תיבת הילוכים ומנוע שתוכננה והונדסה על ידי יונדאי עצמה, וזאת בדגמי האלנטרה. בשנת 1997 ניצלה יונדאי את המשבר הפיננסי שהתרחש באסיה כדי לרכוש את קיה, שכיום הפכה אף היא ליצרנית רכב מובילה בתחומה. בישראל מהווה כיום יונדאי נתח מרכזי מסך מכירות הרכב, ולעתים אף עומדת בראש הטבלה.
יונדאי i20 החדשה נוחתת בישראל בשלל גרסאות, עם מנוע אחד, ותג מחיר שמתחיל ב-100,000 שקלים, סוג של
כלמוביל משיקה את מתיחת הפנים של יונדאי סנטה פה ואת ה-SUV 7/8 מקומות הגדול והחדש שלה, הפליסייד. הסנטה פה יתחיל ב-270,000 ₪ והפליסייד ב-320,000 ₪
הדור הרביעי של יונדאי טוסון נוחת בישראל ב-5 רמות גימור ועם נוכחות הרבה יותר מרכזית של מנוע ה-1.6 טורבו. המחירים יתחילו ב-160,000 ₪
יונדאי קונה המחודשת מגיעה לישראל עם מנוע שחוזק בכ-20 כ"ס נוספים ומחיר שעלה רק ב-1,000 ₪