יונדאי מוטור, יצרנית הרכב הקוריאנית והחמישית בגודלה מבין יצרניות הרכב, הוקמה בשנת 1967 כחלק מתאגיד יונדאי. בשנותיה הראשונות היא יצרה דגמי פורד אירופה, במסגרת שיתוף פעולה שנרקם בין השתיים. הדגם הראשון שיוצר תחת כנפי החברה (בעזרתם האדיבה של מהנדסי פורד) הוא היונדאי פוני אשר הוצג ב-1975 והיה מבוסס על הנעה אחורית ומנוע של מיצובישי היפנית. שנת 1991 היוותה פריצת דרך מבחינת יונדאי, אז הותקנה ברכבם לראשונה תיבת הילוכים ומנוע שתוכננה והונדסה על ידי יונדאי עצמה, וזאת בדגמי האלנטרה. בשנת 1997 ניצלה יונדאי את המשבר הפיננסי שהתרחש באסיה כדי לרכוש את קיה, שכיום הפכה אף היא ליצרנית רכב מובילה בתחומה. בישראל מהווה כיום יונדאי נתח מרכזי מסך מכירות הרכב, ולעתים אף עומדת בראש הטבלה.
יונדאי סונטה החדשה היא לא הדור השני של המכונית, אבל בניגוד לשני הדורות הראשונים שנמכרו בישראל ונשארו אנונימיים יחסית, הפעם היא מתנהגת כמו בת דור שני למשפחה מצליחה
יונדאי ישראל משיקה את הווניו – קרוסאובר קטן שיתחרה בקיה סטוניק וניסאן ג'וק, ומנצלת את המעמד כדי להשיק גם גרסה היברידית לקונה
כלמוביל משיקה את מתיחת הפנים של יונדאי סנטה פה ואת ה-SUV 7/8 מקומות הגדול והחדש שלה, הפליסייד. הסנטה פה יתחיל ב-270,000 ₪ והפליסייד ב-320,000 ₪
יונדאי סונטה החדשה נוחתת בישראל בדגם היברידי בלבד כמו בדור הקודם, אך עם עיצוב הרבה יותר מוחצן ורשימת אבזור ארוכה במיוחד. החל מ-182,000 ₪