הדור החדש של סיאט איביזה קיבל עיצוב זוויתי ומתוחכם יותר, שנראה ספורטיבי ביותר בעיקר בגרסת ה-3 דלתות הנאה (SC). תא הנוסעים, לעומת זאת, אינו מיישר קו עם העיצוב החיצוני המתוחכם ומציע איכות חומרים בסיסית למדי ואבזור מינימלי. רק רמות האבזור הגבוהות, בגרסאות הספורטיביות, משפרות מעט את המצב. הבטיחות הפאסיבית טובה, עם ציון ריסוק מקסימלי ומפרט בטיחות נאה, וגם הבטיחות האקטיבית מצוינת עם אחיזה גבוהה והרבה בטחון בנהיגה מהירה. מנוע ה-1.6 המיושן הוחלף בתחילת השנה במנוע ה-1.2 טורבו החדש, והוא משודך לגיר רובוטי DSG מהיר וחסכוני. גרסאות FR וקופרה הספורטיביות משתמשות במנוע מוגדש מצוין וגיר ה-DSG עובד בהן טוב יותר (אין ידני), אך היכולת הדינמית איננה ברמה של המנוע, והן לא מספיק מהנות לנהיגה ביחס למתחרותיהן.
עיצוב ; בטיחות ; מנועים מוגדשים
איכות תא הנוסעים; בידוד רעשים;
עלתה מדרגה, אבל חבל שלא שתיים
: רכב טוב ביחס למחירו (כחדש) תת דגם:1.4 Reference
המלצה -ברשותי מזה שלוש שנים, מפגין אמינות , צריכת דלק סבירה וביצועים סבירים ביחס למתחרות. איבזור בגרסה הבסיסית עשיר ביחס למתחרות. משמש זוג צעיר, שביעות רצון גבוהה ביחס למחיר שבו נרכש ולמתחרות.
לחיוב - אמינות, אבזור (בגרסת הבסיס), ביצועים, התנהגות כביש
לשלילה - רעשים בתא הנוסעים (קרקושים), עלות טיפולים במוסכי הרשת, ירידת ערך.
: רכב מעולה, צעיר וזריז תת דגם:1.4 Reference
המלצה -
לחיוב - יציב על הכביש צריכת דלק טובה לביצועים
לשלילה - לא נוח במושב מאחור (sport coupe) בידוד רעשים
: סבבה של רכב עושה את העבודה מצויין תת דגם:1.2 DSG Reference
המלצה -
לחיוב -
לשלילה -
מדובר בדגם FR חדש 1.8 טורבו
ברשותי מזה שלוש שנים, מפגין אמינות , צריכת דלק סבירה וביצועים סבירים ביחס למתחרות. איבזור בגרסה הבסיסית עשיר ביחס למתחרות. משמש זוג צעיר, שביעות רצון גבוהה ביחס למחיר שבו נרכש ולמתחרות.
אמינות, אבזור (בגרסת הבסיס), ביצועים, התנהגות כביש
רעשים בתא הנוסעים (קרקושים), עלות טיפולים במוסכי הרשת, ירידת ערך.
יציב על הכביש צריכת דלק טובה לביצועים
לא נוח במושב מאחור (sport coupe) בידוד רעשים
מתיחת הפנים שעברה סיאט איביזה מגיעה לישראל. תוצע עם מנועים חדשים ורמת אבזור משודרג, ללא שינוי מהותי במחירים. החל מ-76 אלף ש"ח לדגם ידני.
מתיחת הפנים שעברה האיביזה נמצאת רובה ככולה מתחת לפני השטח. יש מנוע 1.0 טורבו בעל 3 צילינדרים ו-95 כ"ס שאמור להיות חסכוני מתמיד, פנסים קדמיים ואחוריים שונים במקצת וסביבת נהג שנראית ומרגישה קצת יותר טוב מגוש הפלסטיק האפור שהידר את האיביזה הקודמת. נהיגה ראשונה.
מערכת מולטימדיה חדשה, מנועים חדשים ואיכות חומרים משופרת. העיצוב במתכנות "מצא את ההבדלים"
עם גרסת הכניסה החדשה של האיביזה, אפשר לקנות היום מכונית סופר מיני עם מנוע טורבו בנזין ותיבה כפולת מצמדים מודרניים תמורת 86 אלף שקל. איפה הקאץ?
סיאט איביזה עושה זאת שוב ומשיקה גרסת בסיס חדשה במחיר אטרקטיבי מתמיד - רק 80 אלף ש"ח לדגם אוטומטי בגרסת AM5.
הדור הבא של סיאט איביזה כבר נמצא על שולחן התכנונים, וצפוי להופיע לקראת שנת 2016.
השם הוא סיאט קופסטר, למרות שלנו היא נראית יותר כמו קבריולטסר. כך או כך, סיאט תציג אותה באירוע ה-GTI Treffen באוסטריה בשבוע הבא.
סיאט איביזה, המכונית הנמכרת ביותר של היצרנית, חוגגת יום הולדת 30. לא תבואו לפרגן עם עוגה?
סיאט חושפת את האיביזה קופרה המחודשת לשנת 2013, עם אותה יחידת הנעה אך עם עיצוב חיצוני משודרג.
האם הפך צמד האותיות FR ללא יותר מרמת אבזור ספורטיבית? סיאט איביזה 1.2TSI FR במבחן דרך חצי-ספורטיבי.