טויוטה GT 86 היא פרי פיתוח פעולה בין טויוטה לסובארו. לסובארו היה פס הייצור שחיכה לעבודה, לטויטה היו משאבים הכספיים אבל מפעלי הייצור שלה היו עמוסים. שני היצרנים רצו לבנות מכונית ספורט קטנה, זולה ובעיקר מהנה לנהיגה שתשפר את התדמית שלהם בקרב חובבי הרכב. לתוצאה (לפחות בצד של טויוטה) קוראים GT 86 והיא הטויוטה הכי לא טויוטה שאפשר לקנות. מנוע ה-2.0 ליטרים האטמוספרי (מבית סובארו) אינו חזק במיוחד ומספק את עיקר כוחו בסל"ד גבוה אבל הביצועים עדיין טובים למדי. התנהגות הכביש היא ללא ספק הצד החזק של טויוטה GT 86, עם נטייה ברורה להיגוי יתר מהנה ונשלט במיוחד. כמה חבל שתג המחיר מרחיק אותה מהישג ידנו, וגם הפך אותה לנדירה למדי על כבישי ישראל.
התנהגות כביש; הנעה אחורית;
צפופה; יקרה;
הטויוטה הכי לא טויוטה באולם התצוגה
טויוטה תציג בתערוכת ניו יורק בסוף השבוע גרסה מתוחת פנים ל-GT86
טויוטה חושפת תמונות ראשונות של ה-GT-86 קבריולט קונספט, שתצויד בגג בד עם קיפול חשמלי. יחידת ההנעה עדיין בסימן שאלה.
שני הדגמים החדשים של סובארו זוכים לציוני ריסוק גבוהים במבחני הריסוק של איגוד הבטיחות האמריקאי (IIHS).
חיכינו בסבלנות, עשינו קולות של דריפטים ותרגלנו נעילות נגדיות – וסוף-סוף הן כאן – טויוטה 86GT ותאומתה סובארו BRZ. יצאנו למבחן השוואתי מול מתחרות הנעה קדמית פוטנציאליות. לא כוחות? אל תהיו בטוחים.
טויוטה GT86 מושקת בישראל ברמת אבזור אחת ועם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית.
סדנת השיפורים גאזו מציגה טויוטה GT86 משופרת במיוחד, עם שני מגדשים והספק של 320 כוחות סוס.
פס הייצור של צמד מכוניות הספורט החדשות מיפאן נחנך והייצור הסדרתי החל. בקרוב גם בישראל.
ה-GT86, מכונית הספורט המשותפת לטיוטה וסובארו נחשפת במלואה לקראת ההשקה המלאה בתחילת שנת 2012.