תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דייהטסו
  • דייהטסו ניו-מוב (New Move) מושקת ביפן

    דייהטסו

    דייהטסו מציגה מכונית מיני עירונית קטנה (kei car), שפותחה בשיתוף פעולה עם סובארו.

    • 31-12-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    דייהטסו, יצרנית הרכב היפנית שרק לאחרונה עזבה את השוק הישראלי, ממשיכה להציג דגמים חדשים ומתמקדת בשווקי המזרח הרחוק, בעיקר במלזיה וביפן. דייהטסו, שנשלטת כיום על ידי טויוטה ופועלת בשיתוף פעולה עם סובארו, הציגה לפני כמה שבועות ביפן את הניו-מוב (New Move) - מכונית עירונית קטנה (kei car) שפותה בשיתוף פעולה עם סובארו. למעשה, מדובר במתיחת פנים מאסיבית ל-מוב (Move) שכבר שווקה, במסגרתה הפחיתה דייהטסו את המשקל העצמי של המכונית ושיפרה את צריכת הדלק. לחלקכם ודאי זכורה דייהטסו גרנד-מוב, האחות הגדולה של המוב, שאף הגיעה לישראל במהלך השנים 1995-2000 וזכתה להצלחה יחסית.

    דייהטסו ניו מוב

    דייהטסו ניו-מוב פותחה בשיתוף פעולה עם סובארו ולמעשה את הקדימון שלה כבר ראינו בתחילת החודש, כשהושקה סובארו פליאו פלוס. הדייהטסו החדשה עושה שימוש באותו המנוע - 660 סמ"ק ללא טורבו ובהספק מרבי של 52 כוחות סוס. הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה (CVT), למערכת Start&Stop ולמצערת חשמלית. ביחד עם משקל עצמי נמוך (שאף הופחת ב-35 קילוגרמים במסגרת מתיחת הפנים) מתקבלת צריכת דלק מצוינת שתגיע, על פי טענות דייהטסו, ל-27 קילומטרים לליטר.

    הדייטהסו הקטנה תוצע עם אופציה למערכת הנעה קדמית או כפולה ורשימת האבזור שלה כוללת, לראשונה בסגמנט ה-kei car, מערכת בקרת שיוט אקטיבית המבוססת על חיישני לייזר ורדאר. חיישנים אלו ישמשו גם את מערכת הבלימה האוטומטית, למניעת תאונות חזיתיות. רשימת האבזור כוללת 2 כריות אוויר (עם אופציה ל-2 נוספות), בקרת אקלים דיגיטלית ומערכת שמע מקורית. מחירה של דייהטסו ניו-מוב ביפן יחל ב-1.066 מיליון יין (כ-46 אלף ₪) לדגם הבסיס עם הנעה קדמית ויגיע עד ל-1.53 מיליון יין (כ-66 אלף ₪) לדגם המאובזר ביותר. שיווקה ביפן יחל עוד החודש, עם צפי מכירות של כ-12 אלף רכבים בחודש.

    דייהטסו ניו מוב