תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה מפתחת מערכות היברידיות חדשות

    הונדה

    במהלך 2013 תחשוף הונדה שלוש מערכות היברידיות חדשות וכן תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים חדשה.

    • 18-11-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    יצרנית הרכב היפאנית הונדה מפתחת בימים אלו שלוש מערכות היברידיות חדשות שיכנסו לייצור סדרתי החל מתחילת 2013 ואילך. בהודעה לעיתונות שפרסמה היצרנית נחשפו הפרטים הטכניים הראשונים אודות שלושת המערכת החדשות, לאחר שלפני כחודשיים חשף אותן לראשונה מנכ"ל החברה. המערכת ההיברידית הנוכחית של הונדה, הקרויה גם IMA, משמשת כיום את כל הדגמים ההיברידיים של הונדה. אך בהונדה מאמינים שיש להתאים את המערכת ההיברידית לאופי של הרכב ולכן מעוניינים להציג בשנה הקרובה שלוש מערכות היברידיות חדשות, בעלות מנוע חשמלי אחד, שני מנועים חשמליים ושלושה מנועים חשמליים.

    הונדה אקורד היברידית

    המערכת ההיברידית הראשונה שתציג הונדה תוצג בתחילת 2013 ותשמש תחילה את הגרסה ההיברידית של הונדה אקורד. מערכת זו תעשה שימוש במנוע בנזין חדש שפותח במיוחד לשימוש זה (2 ליטר בנזין, 137 כוחות סוס) וכן בשני מנועים חשמליים בהספק משולב של 196 כוחות סוס. תיבת ההילוכים תהיה אוטומטית רציפה (CVT) עם מצמד חשמלי לנעילה של ממיר המומנט. המערכת תציע שלושה מצבי נהיגה שונים שיתחלפו בהתאם לתנאי הדרך או רצון הנהג - מצב חשמלי מלא, מצב בנזין מלא ומצב היברידי בו שלושת המנועים מניעים את הרכב. גרסאות מתקדמות יותר של המערכת יותאמו גם לשימוש כגרסאות נטענות (Plug-In).

    המערכת השנייה שתציג הונדה תתבסס על מנוע חשמלי בודד, בדומה למערכת ה-IMA הנוכחית. אך בניגוד למערכת זו, המערכת החדשה תתבסס על מנוע חדש לחלוטין בנפח 1.5 ליטר שפועל במחזור אטקינסון. כמו כן, את תיבת ההילוכים הרציפה תחליף תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DCT) עם 7 הילוכים. לדברי הונדה, מערכת זו תשמש בעיקר את הדגמים הקומפקטיים שלה ותספק להם ביצועים טובים וזריזים יותר.

    המערכת ההיברידית השלישית תתבסס על לא פחות משלושה מנועים חשמליים - שניים מאחור ואחד מלפנים. השימוש בשני מנועים נפרדים בסרן האחורי יאפשר להונדה לחלק את המומנט בין שני הגלגלים האחוריים בצורה מדויקת ובכך לאפשר למכונית לפנות מהר יותר. ההנעה המשולבת בסרן הקדמי תאפשר לרכב לספק הנעה לכל ארבעת הגלגלים והמערכת תשמש ככל הנראה את רכבי הפנאי של החברה. מנוע הבנזין יהיה מנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים ותיבת ההילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DCT) עם 7 הילוכים.

    הונדה אקורד היברידית

    dddd