תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי 2013 – ג'נסיס, ג'נסיס קופה וסונטה הייבריד

    יונדאי

    סדאן יוקרתית, קופה הנעה אחורית וגרסה היברידית לסונטה (i40) - את כולן צפויה כלמוביל להשיק בשנה הבאה בישראל.

    • 14-11-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    במסגרת השקתו של יונדאי סנטה-פה החדש בישראל הציג דן אורנשטיין, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי של כלמוביל, כמה מתכוניותיה של החברה למותג יונדאי בשנה הבאה. 2012 מסתיימת בקרוב ומסתמנת כשנה מעניינת במיוחד בעבור המותג. מאז תחילת השנה חידשה היבואנית חלק ניכר מהדגמים החשובים ביותר של המותג בישראל, ובראשם יונדאי i30 ויונדאי i20. לאלו יש להוסיף גם את יונדאי i40 (מחליפת הסונטה) והלוסטר טורבו, שאמנם לא נמכרות באותם היקפי מכירות כמו ה-i20 וה-i30 אך בהחלט מהוות מקדמות תדמית למותג.

    על פניו נראה ש-2013 צפויה להיות שקטה יחסית בעבור המותג, ללא השקות משמעותיות חדשות. אך בכלמוביל לא שוקטים על השמרים וממשיכים לבדוק את האפשרות להרחיב את פעילותה של יונדאי בישראל למרות הירידה הצפויה בהיקף המכירות של השוק. על הכוונת בשנת 2013 הדגמים האמריקאים של יונדאי, שעד כה לא שווקו בישראל באופן סדיר. שינויי התקינה שהעביר כאן משרד התחבורה בשנה שעברה פתחו את האפשרות לייבוא רכבים בעלי תקינה אמריקאית מארצות הברית ופתחו למעשה את הדלת למגוון גדול ומעניין של דגמים. יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, תהיה ככל הנראה הראשונה שתנצל תקנה חדשה זו כדי להביא ארצה את הקאמרי האמריקאית ובהמשך גם את הסיינה וההיילנדר. כלמוביל, יבואנית יונדאי, תהיה ככל הנראה השנייה.

    יונדאי ג'נסיס

    לדברי אורנשטיין, עוסקת כיום המחלקה הטכנית של כלמוביל בסידורי התקינה האחרונים לקראת הגעתם ארצה של מספר דגמי יונדאי אמריקאים ובראשם הג'נסיס והג'נסיס קופה. שיווקם בישראל צפוי להתחיל במחצית הראשונה של 2013, לאחר שיושלמו ענייני התקינה הנוגעים לפנסים וללוח השעונים. יונדאי ג'נסיס קופה הנאה תשווק כאן עם מנוע בנזין בנפח 3.8 ליטרים שהספקו המרבי 348 כוחות סוס בעוד גרסת הסדאן תגיע עם מנוע בנזין חזק עוד יותר בנפח 5 ליטרים ובהספק מרבי של 430 כוחות סוס. מחירם של שני הדגמים טרם נקבע.

    יונדאי ג'נסיס קופה

    בהמשך השנה צפויה להצטרף להיצע גם יונדאי סונטה היברידית. מדובר בגרסה האמריקאית של יונדאי i40 המוכרת שתהיה ההיברידית הראשונה שמשווקת יונדאי בישראל. לגרסה זו מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטרים שהספקו 169 כוחות סוס המשודך למערכת היברידית מלאה. מערכת זו מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 30kW ובבנק סוללות ליתיום-פולימר מהדור החדש. לסונטה ההיברידית צריכת דלק עירונית של כ-15 קילומטרים לליטר לפי התקן האמריקאי (שנחשב למחמיר יותר מהתקן הישראלי).

    יונדאי סונטה היברידית

    dddd