תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן ג'טה
  • פולקסווגן ג'טה 1.2TSI – גרסת הליסינג - מבחן דרך

    פולקסווגן ג'טה

    מבחן דרך לפולקסווגן ג'טה 1.2TSI - גרסת הבסיס החדשה של הג'טה שמוכיחה שלמרות החיסכון באבזור, עדיין מדובר במשפחתית ראויה.

    • 16-10-2012
    • מאת: אלירן אברזל

    בעולם שכולו מכוניות כמו פולקסווגן ג'טה אין כתבי רכב, אין אתרי רכב ואין דיונים ארוכים בפורום על יצרניות רכב שמאבדות אט אט את הייחודיות שלהן. בעולם כזה, הכל צפוי וקבוע מראש. בעולם כזה לא צריך קטלוג או מפרט טכני כדי לדעת איזה רכב צריך להזמין, על אחת כמה וכמה שאין צורך בנסיעת מבחן. הרי עוד לפני שתקבל את המפתחות כבר תדע בדיוק מה אתה אמור לקבל ותדע שזה גם בדיוק מה שתקבל בפועל. כזאת היא פולקסווגן ג'טה, מכונית ששייכת לזן המכוניות הצפויות. מכונית שעוד לפני שקיבלתי את המפתחות שלה לסוף שבוע ארוך, כבר ידעתי איך היא תהיה ואיך בדיוק היא תרגיש. עכשיו, רגע לפני שאני מחזיר את המפתחות אני יכול לסכם - צדקתי.

    פולקסווגן ג'טה 1.2TSI

    זה אינו המפגש הראשון שלנו עם פולקסווגן ג'טה. כבר בסוף שנת 2011, כחודש לאחר השקתה בישראל, התייצבה אצלנו הג'טה למבחן דרכים. אז התייצבה במערכת האתר גרסת ה-1.4 ליטר TSI (עם מנוע בהספק של 122 כוחות סוס), שהייתה אז גרסת הבסיס. אבל גרסה זו עולה כ-138 אלף ₪ ובמחיר הזה קשה מאוד להתחרות עם המשפחתיות  האחרות, שזולות יותר. מה עושים? מביאים גרסת בסיס חדשה, זולה יותר, כזאת שתהיה רלוונטית גם עבור ציי הרכב. והנה, כמה חודשים לאחר מכן, הגיעה ארצה גרסת הבסיס החדשה, מצוידת במנוע 1.2TSI חלש יותר וברמת אבזור נמוכה יותר. טוב, היה צפוי שיחסכו במשהו כדי לאפשר לג'טה להתקרב לטווח המחירים של המשפחתיות האחרות. את כל זה ידעתי עוד לפני שיצאתי לאסוף את המכונית מבני-ברק כך שהפתעה גדולה לא ציפתה לי לאחר שפגש ישבני את מושביה של הג'טה. אבל על מה בדיוק חסכו פה ואיך זה בא לידי ביטוי?

    קודם כל, חסכו כאן באבזור. אין שליטה על מערכת השמע מההגה, אין הפעלה אוטומטית לאורות או למגבים, אין בקרת שיוט ואין אפילו חיבור USB או בלוטות' למערכת השמע. וזה רק מבפנים, כי מבט זריז מבחוץ מגלה כי גם אין חישוקי סגסוגת, אין פנסי LED ואין אפילו סמל TSI על תא המטען. טוב, היה ברור שצריכים לחסוך על משהו והיה גם ברור שרשימת האבזור תהיה הראשונה לחטוף. אם אתם שואלים אותי, החיסכון הזה קצת מוגזם. אני חושב שתמורת 129 אלף ₪ מגיע לי (ובעיקר לכם) קצת יותר, במיוחד כשחלק מפריטי האבזור הנ"ל הם חלק מרשימת האבזור של כמה מהמתחרות בקטגוריית המיני והסופר מיני.

    פולקסווגן ג'טה 1.2TSI

    אז אחרי שחסכו ברשימת האבזור היה צפוי שיגיעו גם למנוע. גם כאן חסכו, ואת יחידת ה-1.4 ליטר החליפה יחידת הכוח המוכרת כל כך של הקבוצה - 1.2TSI עם תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים DSG7. פגשנו אותה אין ספור פעמים בעבר במגוון רחב של רכבים, מפולקסווגן ג'טה ועד לסיאט איביזה, והיא במיטבה כשהיא משודכת לרכבים קומפקטיים יותר. לכן היה צפוי כי בכל הנוגע לביצועים לא תציע פולקסווגן ג'טה 1.2TSI את אותם ביצועים מרשימים שהציגה גרסת ה-1.4TSI. זה אכן המצב בפועל, כיוון שגרסה זו נדרשת למאמץ רב יותר כדי לספק את אותם הביצועים שמספקת גרסת ה-1.4TSI באלגנטיות וללא שמץ של מאמץ. הביצועים עדיין טובים יחסית למשפחתיות 1,600 סמ"ק סטנדרטיות, אבל כדי לקבל אותם נדרש דרבון משמעותי בדוושת הגז ולעיתים גם עזרה ידנית קלה לתיבת ההילוכים.

    על מה לא חסכו אתם שואלים? הנה התשובה - הג'טה הייתה ונשארה מכונית גדולה ומרשימה למדי. עם אורך של 464 סנטימטרים היא גדולה מרוב המשפחתיות האחרות, כשרק רנו פלואנס מצליחה להתקרב אליה. העיצוב החיצוני שלה מרשים, אלגנטי וביחד עם הממדים המרשימים מקנה לה עיצוב של מכונית מקטגוריה אחת למעלה. לא קשה להתבלבל בינה לבין האחות הגדולה פאסאט במבט מהיר, נראה לי שהסיבה לזה די ברורה. הגודל החיצוני בא לידי ביטוי גם בתא הנוסעים, שמציע ממדים שהם מעל ומעבר למקובל בקטגוריה. המושב האחורי מציע מרווח מעולה ותא המטען גדול ועמוק מאוד. כל כך עמוק, כשגם נהג גבוה יצטרך להתמתח עד קצה יכולתו כדי להגיע לתיק הציוד המקורי של פולקסווגן שזז אל חלקו האחורי של תא המטען.

    צפוי היה גם לגלות כי פולקסווגן ג'טה 1.2TSI תציע נוחות נסיעה טובה והתנהגות כביש בוגרת אך חסרת הנאה. המושבים הקדמיים נוחים למדי ותנוחת נהיגה טובה מתקבלת בקלות יחסית כי דווקא על כיוון גובה למושב וכיוון מרחק להגה לא חסכו כאן. בולמי הזעזועים עושים עבודתם נאמנה וסופגים כמעט את כל שיבושי הכביש בצורה נאותה. בידוד הרעשים לא רע ומעט רעשי רוח חודרים במהירויות גבוהות ומצטרפים אל רעש מנוע בסל"ד גבוה יחסית. התנהגות הכביש היא לא משהו לרוץ לספר עליו לחברה'. היא בטוחה, צפויה ובעיקר נשלטת. לא שציפיתי אחרת ממכונית משפחתית.

    פולקסווגן ג'טה 1.2TSI

    סיכום:

    ציפיתי כי פולקסווגן ג'טה תהיה מכונית טובה גם בגרסת הבסיס שלה וזה גם אכן המצב בפועל. הג'טה היא מכונית איכותית, מרווחת, נוחה ונאה. אבל בגרסת בסיס זו היא אינה מאובזרת ואינה איכותית כמצופה. בשני סעיפים אלו נאלצה צ'מפיון מוטורס לחסוך כדי לדחוף את התמחור של הג'טה חצי קטגוריה כלפי מטה. במחיר של 129 אלף ₪ אפשר למצוא לא מעט משפחתיות מאובזרות ממנה ואפשר אפילו למצוא כמה שיהיו חזקות ומהירות ממנה. אבל מה, לאף אחת מהן לא יהיה סמל של פולקסווגן על הגריל הקדמי ורובן גם לא יהיו מרווחות כל כך. האם הפרמיה במחיר שווה את זה? בקרוב נשווה אותה אל המובילות בקטגוריה ויהיה לנו קל יותר לעזור לכם להחליט.

    פולקסווגן ג'טה - מפרט טכני
    פולקסווגן ג'טה בקטלוג הרכב של CarsForum

    פולקסווגן ג'טה 1.2TSI

    dddd