תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה פרו סיד
  • קיה פרו-סיד החדשה נחשפת במלואה

    קיה פרו סיד

    קיה משיקה את הפרו-סיד החדשה בתערוכת פריז. העיצוב החיצוני קרבי ומוחצן אך המנועים זהים לאלו של גרסת ההאצ'בק.

    • 27-09-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    קיה משיקה בפריז את פרו-סיד החדשה, גרסת ה-3 דלתות הנאה של קיה סיד. קיה פרו-סיד החדשה, שנחשפה בתמונות ראשונות לפני כשבועיים, היא רק אחד מהדגמים החדשים שמשיקה קיה בפריז. הפרו-סיד תצטרף אל קיה קארנס החדשה שתיחשף לראשונה, אל האופטימה הייבריד שתיחשף במפרט אירופאי וכן אל הסורנטו המחודש, שיושק לראשונה אף הוא. הפרו-סיד היא לא החשובה ביותר בעבור המותג מבחינת היקף המכירות. הדגם הקודם נמכר בכל תקופת ייצורו בכ-55 אלף יחידות בלבד, מספר נמוך יחסית למכירות הסיד שעמדו על כ-430 אלף יחידות.

    קיה פרו סיד

    בקיה מאמינים כי הדגם החדש יגדיל בצורה משמעותית את היקף המכירות, בזכות התמקדות חסרות פשרות בעיצוב המכונית. לדברי פיטר שרייר, המעצב הראשי של קיה, הפרו-סיד עוצבה לגמרי מחדש ללא פשרות וללא קשר ישיר עם הסיד האצ'בק. "רצינו לתפוס את פוטנציאל הכוח והמהירות של המכונית. כל הביצועים האלו שרק מחכים להשתחרר" אמר שרייר. המספרים מדברים על אורך, רוחב ובסיס גלגלים הזהים לאלו של גרסת ההאצ'בק (431 ס"מ אורך, 178 ס"מ רוחב, 265 ס"מ בסיס גלגלים) אך גובהה של המכונית נמוך בכ-4 ס"מ, מה שמסייע למראה הספורטיבי והקרבי שלה.

    קיה פרו סיד

    מבחר המנועים של קיה פרו-סיד החדשה, לעומת זאת, לא מרמז על ספורטיביות מיוחדת. הפרו-סיד מקבלת את אותם המנועים של הסיד הרגילה, הכולל שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל. הבנזין הבסיסי יהיה בנפח של 1.4 ליטר והספקו המרבי 100 כוחות סוס, המשודך לתיבת הילוכים ידנית. הבנזין החזק יותר, מנוע ה-1.6 ליטר הזרקה ישירה החדש של קיה ויונדאי, מספק כ-135 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים. מנוע זה צפוי להיות העיקרי בהיצע המנועים הישראלי, כשיחל שיווקו של הדגם במהלך השנה הבאה. גרסה חזקה וספורטיבית יותר, שעושה שימוש במנוע המוגדש של יונדאי ולוסטר טורבו, תוצג ככל הנראה רק במהלך השנה הבאה.

    מפרט האבזור של הפרו-סיד החדשה כולל חישוקי סגסוגת בקוטר 17 או 18 אינטש', פנסי LED אחוריים, תאורת DRL מבוססת LED, גריל קדמי בצבע כרום וגג שמש פנוראמי. חלק מהדגמים יקבלו גם גלגל הגה מצופה עור, מושבי עור ספורטיביים, דוושות אלומיניום, מראות מתקפלות חשמלית ומערכת TPMS למדידת לחץ האוויר בצמיגים. קיה פרו-סיד תוצע במבחר של שישה צבעים חיצוניים בסך הכל.

    קיה פרו סיד

    dddd