תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה סיוויק Type R ב-2015, ג'אז חדשה ב-2013

    הונדה

    הונדה מתכוונת להכפיל את מכירותיה באירופה בשנים הקרובות וצפויה להציג מגוון דגמים חדשים. ביניהם - סיוויק Type R ספורטיבית וג'אז חדשה.

    • 21-09-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (שישי) במטה הונדה ביפאן חשף מנכ"ל החברה (Takanobu Ito) כמה מתוכניתה של היצרנית לאירופה בשנים הקרובות. מדבריו עולה כי הונדה תמשיך להשקיע משאבים רבים בשוק האירופאי, מתוך מטרה לכפיל את היקף מכירותיה בשוק זה עד לשנת 2017. כדי להגשים מטרה זו תציג הונדה מגוון טכנולוגיות הנעה ודגמים חדשים בשנים הקרובות.

    גרסת ה-Type R הספורטיבית של הונדה סיוויק החדשה נמצאת בימים אלו בפיתוח והיא צפויה להגיע לשווקים במהלך שנת 2015. איטו לא חשף פרטים רבים אודות ה-Type R החדשה אך ציין כי היא תיוצר במיוחד בעבור השוק האירופאי ותכויל בהתאם לטעמו. עוד ציין מנכ"ל הונדה איטו כי בכוונתם להפוך את הסיוויק Type R למכונית ההנעה הקדמית המהירה ביותר במסלול הנורבורינג.

    עוד בכוונתה של היצרנית להציג פלטפורמה חדשה שתשמש את הונדה ג'אז החדשה ותהווה בסיס גם למיניוואן קומפקטי שיתבסס עליה. הג'אז החדשה צפויה להיחשף במהלך שנת 2013 והמיניוואן הקומפקטי ייחשף כשנתיים מאוחר יותר.

    הונדה ג'אז

    גם בתחום ההנעה האלטרנטיבית צפויה הונדה להמשיך ולהציג מערכות חדשות. בהונדה מאמינים כי הטכנולוגיה ההיברידית תישאר חשובה בשנים הקרובות ומשקיעים כיום מאמצים בפיתוח שלוש מערכות הנעה היברידית חדשות. המערכת הראשונה תהיה פיתוח של מערכת ה-IMA הנוכחית, המוכרת מדגמים כמו הונדה אינסייט, כך שתאפשר נסיעה חשמלית לטווח מוגבל. במקביל תפתח הונדה מערכת היברידית חזקה יותר, שתיועד לרכבים גדולים יותר ותשתמש בשני מנועים חשמליים (במקום מנוע אחד במערכת הנוכחית). מערכת היברידית שלישית תציע שילוב של שלושה מנועים חשמליים שיצרו מערכת הנעה כפולה שתשמש רכבים בעלי אופי ספורטיבי יותר.

    עם זאת, הונדה אינה זונחת את טכנולוגיית תאי הדלק, שהיא אחת ממובילותיה בעולם. הונדה הציגה כבר בשנת 2008 מכונית מונעת מימן ותא דלק בשם FCX Clarity, אך זאת לא יוצרה במספרים גדולים בגלל מחירה הגבוה. בהונדה מפתחים כיום את הדור הבא של המכונית שצפוי להגיע לשווקים בשנת 2015, מתוך ציפייה כי אז יוזלו מחירי תאי הדלק והמכונית תהפוך לפופולארית יותר. מכונית תאי הדלק של הונדה תשווק באירופה, ביפאן ובארצות הברית.

    הונדה FCX

    dddd