תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A3 ספורטבק
  • אאודי A3 ספורטבק
  • אודי A3 ספורטבק החדשה נחשפת

    אאודי A3 ספורטבק

    גרסת ה-5 דלתות (ספורטבק) של אודי A3 החדשה תושק החודש בפריז ותגיע ארצה במהלך השנה הבאה. תמונות ופרטים.

    • 20-09-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    כמו רוב יצרניות הרכב האירופאיות, גם אודי לא תגיע בידיים ריקות לתערוכת פריז הקרובה ותציג בתערוכת הרכב החשובה את אודי A3 ספורטבק החדשה. אודי חשפה את גרסת ה-3 דלתות של ה-A3 בתחילת השנה, בתערוכת הרכב של ג'נבה. גרסת הספורטבק (5 דלתות) השימושית יותר והחשובה יותר מבחינת היקף המכירות תיחשף רק כעת, כמה חודשים לפני תחילת שיווקה באירופה. אלינו צפוי להגיע הדגם החדש בתחילת שנת 2013 ולהתחרות עם מכוניות כמו מרצדס B קלאס החדשה או במוו סדרה 1 החדשה.

    אודי A3 ספורטבק

    אודי A3 החדשה מבוססת על פלטפורמת ה-MQB החדשה של קבוצת פולקסווגן, המשמשת בין היתר גם את סיאט לאון החדשה ופולקסווגן גולף החדשה. לגרסת הספורטבק החדשה אורך כולל של 431 סנטימטרים, רוחב של 178 סנטימטרים ובסיס גלגלים של כ-264 סנטימטרים. מדובר בממדים הגדולים מאלו של הדגם הנוכחי ואף גדולים במעט מאלו של גרסת ה-3 דלתות. כתוצאה מכך תציע ה-A3 החדשה שיפור ניכר במרווח הפנים אך ללא פגיעה של ממש במשקל העצמי של הרכב. נהפוך הוא, ה-A3 החדשה תהיה קלה בכמה עשרות קילוגרמים בהשוואה לדגם הקודם.

    היצע המנועים של אודי A3 ספורטבק יהיה רחב ויכלול לא מעט מהמנועים של קבוצת פולקסווגן. בסך הכל תציע הספורטבק ארבעה מנועי בנזין, ושלושה מנועי דיזל ובהמשך צפויות להופיע גם גרסה המשתמשת בגז טבעי דחוס (CNG) וגרסה היברידית.

    אודי A3 ספורטבק

    מנוע הבנזין הבסיסי יהיה ה-1.2TSI בהספק של 105 כוחות סוס. ביחד עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים תעמוד צריכת הדלק על כ-20.4 קילומטרים לליטר והתאוצה של הרכב למהירות של 100 קמ"ש תארך 10.7 שניות. המהירות המרבית תעמוד על 193 קמ"ש.
    מנוע בנזין נוסף יהיה ה-1.4TSI בהספק של 120 כוחות סוס. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים וצריכת הדלק הממוצעת שלהם תעמוד על כ-18.8 קילומטרים לליטר. נתון התאוצה למהירות של 100 קמ"ש עומד כאן על 9.3 שניות והמהירות המרבית היא 203 קמ"ש.
    גרסה חזקה יותר של מנוע ה-1.4TSI תוצע גם כן בהמשך עם הספק מרבי של 140 כוחות סוס. כאן עומדת צריכת הדלק הממוצעת על 21.2 קילומטרים לליטר, בזכות שימוש במערכת ה-ACT החדשה המכבה חלק מהצילינדרים במנוע כשהעומס חלקי. המהירות המרבית תעמוד על כ-213 קמ"ש ותאוצה ל-100 קמ"ש תארך כ-8.4 שניות.

    אודי A3 ספורטבק

    הגרסה הבכירה ביותר של אודי A3 ספורטבק החדשה תתבסס על מנוע ה-1.8TFSI שהספקו המרבי כ-180 כוחות סוס. כאן צריכת הדלק גבוהה במעט (כ-17.8 קילומטרים לליטר) אך הביצועים מרשימים למדי - 7.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 232 קמ"ש.
    כל המנועים ישווקו עם תיבות הילוכים ידניות (6 הילוכים) או תיבות הילוכים רובוטית כפולות מצמדים (6 או 7 הילוכים). גרסאות הנעה כפולה יוצעו בחלק מהדגמים, בעיקר החזקים שבהם. גרסאות הדיזל יתבססו על מנוע 1.6 ליטר טורבו-דיזל ושתי גרסאות של מנוע 2 ליטר טורבו-דיזל (148 ו-181 כוחות סוס).

    רשימת האבזור הבטיחותי של אודי A3 ספורטבק החדשה צפויה לכלול 7 כריות אוויר, בקרת יציבות, מערכת אקטיבית למניעת התנגשויות, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת עזר לחניה ואורות חזית אקטיביים. מערכת בקרת שיוט אקטיבית תוצע גם היא בחלק מהדגמים. גרסת s line תוצע בחלק מהדגמים ותוסיף פגושים בעיצוב ספורטיבי יותר, ספוילר אחורי וחישוקי סגסוגת גדולים יותר.

    אודי A3 ספורטבק

    dddd