תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה CX-9 מושקת, אבל לא באירופה

    מאזדה

    תמונות ראשונות של מתיחת הפנים שעבר רכב הפנאי הגדול של מאזדה, ה-CX-9. לא צפוי להגיע לאירופה או לישראל.

    • 18-09-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    מאזדה מספקת לנו הצצה ראשונה אל דגמי 2013 של ה-CX-9, רכב הפנאי הגדול מתוצרתה. ה-CX-9 הוא אחד מהדגמים החשובים ביותר של מאזדה בארצות הברית ובאוסטרליה, לאו דווקא מבחינת היקף המכירות אלא בעיקר מבחינה תדמיתית שכן ה-CX-9 הוא הדגם היקר והיוקרתי ביותר שמשווקת מאזדה בשווקים אלו. כיוון שאינו משווק באירופה החליטה מאזדה לוותר על חשיפתו בתערוכת הרכב החשובה של פריז ותשמור את השקתו הרשמית לתערוכת הרכב של סידני, שתיפתח בעוד כחודש ימים.

    מאזדה CX-9

    דגמי 2013 של מאזדה CX-9 ימשיכו להתבסס על פלטפורמת הדגמים הקודמים, שפותחה בשיתוף פעולה עם פורד ומשמשת גם את פורד אדג'. מתיחת הפנים השנייה שמקבל ה-CX-9 מתמקדת בעיקר בעיצוב  החיצוני ובמסגרתה יקבל הרכב חזית חדשה המושפעת משפת העיצוב הנוכחית של היצרנית, קודו (Kodo), בדומה למה שהוצג במאזדה 6 החדשה ובאח הקטנטן CX-5. עוד מספרת מאזדה כי תא הנוסעים מקבל גם הוא עדכונים קלים, עם שיפור באיכות החומרים ומערכת מולטימדיה חדשה.

    בניגוד להצהרות העבר של היצרנית כי כל הדגמים החדשים יקבלו מנועים בטכנולוגיית SkyActiv החדשה של היצרנית, לא זוכה ה-CX-9 ליחידת הנעה חדשה וימשיך לעשות שימוש במנוע הבנזין ששימש את הדגם עד כה - בנזין V6 בנפח 3.7 ליטרים ובהספק מרבי של 273 כוחות סוס. תיבת ההילוכים תישאר גם היא ללא שינוי, אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה. צריכת הדלק עומדת על כ-9 קילומטרים לליטר בממוצע בדגמי ההנעה הקדמית או 8.8 קילומטרים לליטר בדגמי ההנעה הכפולה.