תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיאט
  • פיאט פנדה
  • פיאט פנדה 4X4 החדשה בדרך לאירופה

    פיאט פנדה

    גרסת ההנעה הכפולה של פיאט פנדה החדשה נחשפת לקראת השקתה בפריז. תצויד במערכת המדמה נעילת דיפרנציאל ו(סוג של) הילוך כוח.

    • 29-08-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    פיאט תשיק בתערוכת פריז הקרובה את הפנדה 4X4, גרסת ההנעה הכפולה של פיאט פנדה החדשה. שני הדורות הקודמים של הפנדה הוצעו אף הם בגרסאות עם מערכת הנעה כפולה, כך שמדובר במעיין מסורת בעבור פיאט. אך הדגם הנוכחי יציע גם חידוש מרענן - גרסת כמו 4X4. גרסת זו (Trekking) תצויד בכל הקישוטים החיצוניים של גרסת ההנעה הכפולה ואף במערכת בקרת משיכה מתקדמת, אך תצויד במערכת הנעה קדמית בלבד.

    פיאט פנדה 4X4

    פיאט פנדה 4X4 החדשה תצויד במערכת הנעה כפולה ובמערכת המדמה נעילת דיפרנציאל (ELD) במהירויות הנמוכות מ-50 קמ"ש. גרסאות ההנעה הקדמית יקבלו מערכת בקרת משיכה מתקדמת, שהיא למעשה גרסה מנוונת של מערכת ה-ELD. מערך המתלים שודרג אף הוא כדאי לאפשר לפנדה יכולת שטח סבירה מבלי לפגוע בנוחות הנסיעה בכבישים וכחלק מהשדרוג זכתה המכונית לתוספת נדיבה של כ-5 סנטימטרים בגובה. גם האורך והרוחב גדלו במעט בעקבות תוספות הפלסטיקה שהתווספו לרכב, בכ-3 סנטימטרים כל אחד.

    מבחר המנועים של פיאט פנדה 4X4 החדשה צפוי לכלול שני מנועים - דיזל אחד ובנזין אחד. הבנזין מוכר לנו מהפנדה החדשה המשווקת בישראל. מדובר במנוע ה-TwinAir בנפח 0.9 ליטר של פיאט, המפיק כ-85 כוחות סוס. גרסת הדיזל תצויד במנוע ה-1.3 ליטר MultiJet II של פיאט, המפיק כ-75 כוחות סוס. שני המנועים יצוידו בתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 יחסי העברה, כשאחד מהם קצר במיוחד ומשמש כהילוך כוח.

    פיאט פנדה 4X4

    רשימת האבזור של הפנדה 4X4 תכלול מערכת Start&Stop כסטנדרט לשני המנועים, מערכת שמע מקורית, בקרת אקלים מכאנית, מראות צד חשמליות, חישוקי סגסוגת בקוטר 15 אינטש' עם צמיגי בוץ ושלג (M+S) וכמובן גם סט פגושים וחצאיות צד בעיצוב קרבי יותר.

    עדיין לא ברור האם יבחרו בסמל"ת לייבא את הפנדה 4X4 לישראל. שני הדורות הקודמים של הפנדה שווקו בישראל גם בגרסאות ההנעה הכפולה אך לא זכו להצלחה רבה בשל תמחור גבוה מידי מצד היבואנית והעדר תיבת הילוכים אוטומטית. סביר בהחלט להניח שגם הפנדה 4X4 החדשה תסבול, אם בכלל תגיע לישראל, מאותה בעיית תמחור בדיוק.

    פיאט פנדה 4X4

    dddd