תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה אוריס
  • טויוטה אוריס
  • טויוטה אוריס החדשה (2013) – הצצה ראשונה

    טויוטה אוריס

    תמונות ראשונות של טויוטה אוריס החדשה לשנת 2013, שתיחשף בעוד מספר שבועות בפריז. המנועים נשארו זהים, אבל העיצוב?

    • 20-08-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    תמונות ראשונות של טויוטה אוריס החדשה נחשפו הבוקר, לקראת השקתה של המכונית בתערוכת הרכב הקרובה של פריז. הדור הנוכחי של האוריס הושק לראשונה בסוף שנת 2006 וכעת, כשש שנים מאוחר יותר, מחדשת טויוטה את האוריס ומציגה דגם חדש לחלוטין עם עיצוב חדש לחלוטין. הדגם החדש נפתר מהעיצוב השגרתי שהיה לדור הקודם, לטובת עיצוב נועז ואגרסיבי הרבה יותר עם קווים ישרים בסגנון הספייס ורסו והיאריס החדשות. תמונות הריגול של האוריס החדשה, שנחשפו לפני כמה שבועות, כבר חשפו את קו העיצוב החדש בכלליות אך התמונות הרשמיות הראשונות חושפות עיצוב אגרסיבי יותר, שידרוש מעט הסתגלות.

    טויוטה אוריס החדשה

    מלבד העיצוב החדש, טויוטה אוריס החדשה תהיה גדולה מעט יותר מהדגם הנוכחי. אורכה 428 סנטימטרים, כ-3 סנטימטרים יותר מהדגם היוצא. בטויוטה מספרים כי למרות שבסיס הגלגלים והרוחב הכללי של המכונית נותרו ללא שינוי, הדגם החדש יהיה מרווח יותר ויציע מרווח ברכיים טוב יותר ותא מטען גדול יותר (תוספת צנועה של כשישה ליטרים). הדגם החדש יהיה נמוך יותר מהנוכחי בלא פחות מ-6 סנטימטרים, לטובת עיצוב ספורטיבי יותר. שימוש בפלדה חדשה, חזקה וקלה יותר, אפשר לטויוטה להקשיח את מרכב המכונית ולהפוך אותה לקלה יותר בכ-40 קילוגרמים בהשוואה לדגם היוצא.

    טויוטה אוריס החדשה

    מבחר המנועים איתו תוצע טויוטה אוריס החדשה צפוי להתבסס על היצע המנועים של הדגם הנוכחי, עם שדרוגים קלים. דגם הבסיס יצויד במנוע בנפח 1.3 ליטר, בגרסה ידנית בלבד. אליו יצטרף מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, בשידוך לתיבה ידנית או אוטומטית. הגרסה ההיברידית של האוריס תמשיך גם היא להימכר, כשהיא מצוידת באותה יחידת הנעה היברידית כמו של הדגם הנוכחי. בהמשך צפויה להופיע גם גרסת דיזל, שבמסגרת שיתוף הפעולה בין טויוטה לבמוו תקבל מנוע שפותח על ידי היצרנית הגרמנית.
    פרטים טכניים נוספים על המנועים ותיבות ההילוכים יפורסמו לקראת השקתו של הדגם, בתערוכת פריז.

    טויוטה אוריס החדשה

    dddd