תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מסירות יוני 2012 – במגמת ירידה

יונדאי מסיימת את המחצית הראשונה של 2012 במקום הראשון של טבלת המסירות. פורד, במקום השני, הרחק מאחוריה.

  • 03-07-2012
  • מאת: מערכת CarsForum

המחצית הראשונה של שנת 2012 מסתיימת עם ירידה קלה בהיקף מכירות הרכב החדש בישראל. בסך הכל נמכרו בישראל בששת החודשים הראשונים של השנה כ-110 אלף רכבים, ירידה של כ-9 אחוזים בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד. מותגי רכב רבים סבלו במחצית זו מירידה חדה בהיקף המכירות שלהם, מעטים הצליחו לשמור על היקף מכירותיהם ומעטים עוד יותר הצליחו להגדיל את סך המכירות שלהם ברבעון סוער זה.

את הצמיחה המרשימה ביותר בהיקף המכירות מציגה פורד שמכרה במחצית הראשונה של 2012 כ-11 אלף רכבים, לעומת כ-4,660 רכבים במחצית הראשונה של 2011. רוב מכירותיה שייכים לדגמי הפוקוס החדשים, שאחראים לכ-80 אחוזים מהיקף המכירות של פורד בישראל בחודשים הראשונים של השנה. הפוקוס הצילה למעשה את דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, מהפסדים כבדים ביותר שכן המותג השני אותו היא מביאה ארצה, מאזדה, ממשיך לסבול מצניחה אדירה בהיקף המכירות. בחודש האחרון אמנם ניכרת התאוששות כלשהיא בהיקף המכירות של המלכה הקודמת, מאזדה 3, אך המותג עדיין מתקשה לשחזר את הצלחתו בשנים עברו ומוכר כיום כמחצית ממה שמכר בעבר.

פורד פוקוס החדשה

יונדאי ממשיכה לשמור על המקום הראשון בטבלת המכירות בהפרש ניכר מפורד שנמצאת במקום השני. אצל יונדאי, בניגוד לפורד, לא מתמקדות המכירות בפרה חולבת אחת אלא מתפזרות כמעט בכל סגמנט אפשרי. הדגם הנמכר ביותר של יונדאי הוא ה-i35, אחריו ה-i20 הקומפקטית ובהפרש קטן ממנה יונדאי i25 סדאן. על רקע ההצלחה הנאה של רוב דגמי יונדאי בולט חוסר ההצלחה של יונדאי i40, שלא מצליחה לנגח את המתחרות הוותיקות בקטגוריית המשפחתיות הגדולות.
חברת הבת, קיה, שומרת על המקום השלישי בטבלת המכירות וממשיכה להגדיל את היקף מכירותיה גם במחצית קשה זו של השנה. הדגם הנמכר ביותר של קיה בחודשים אלו הוא הפיקנטו בגרסה האוטומטית ואחריו קיה ריו על שלל דגמיה.

קיה פיקנטו

ירידה חדה נוספת ניכרת גם בהיקף המכירות של מותגי הרכב שמייבאת ארצה חברת סמל"ת. זו ממשיכה לסבול מירידה חדה בהיקף מכירותיה, חרף הצהרותיו של מנכ"ל היבואנית בתחילת השנה. פיאט ממשיכה לדשדש במקום ה-17 בהיקף המכירות, שעומד על כעשירית מהיקף המכירות של יונדאי. גם באלפא-רומאו המצב אינו מזהיר. מי שהייתה אמורה להיות ההבטחה הגדולה של אלפא-רומאו בישראל, הג'ולייטה האוטומטית, מתקשה להוכיח את עצמה והיקף מכירותיה זניח. היקף מכירות זניח יש גם לדגמי לנצ'יה השונים, שבקושי רב מצליחים להציג מספר דו-ספרתי של מכירות.

טבלת מסירות מחצית 2012

dddd