תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי סנטה פה
  • יונדאי סנטה פה
  • יונדאי סנטה-פה החדש (2012) – כל הפרטים

    יונדאי סנטה פה

    רכב הפנאי הגדול של יונדאי מתחדש ושיווקו באירופה יחל בקרוב.

    • 27-06-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    הגרסה האירופאית של יונדאי סנטה פה החדש לשנת 2012 נחשפת לקראת תחילת שיווקה בעוד כחודשיים בבריטניה. סנטה-פה, רכב הפנאי הגדול של יונדאי, הוא אחד מהרכבים האחרונים בהיצע הדגמים של יונדאי שטרם קיבל את קו העיצוב החדש של יונדאי. הדור החדש והשלישי במספר מתקן את העיוות הזה והעיצוב של הסנטה-פה החדש מזכיר מאוד את זה שכבר הכרנו אצל אחיו הקטן, יונדאי ix35. מעניין לציין כי יונדאי החליטה לשמור על שמו הנוכחי של הרכב ולא החליפה אותו בשם חדש מסדרת ה-i, כפי שעשתה עם האקסנט (שהפכה ליונדאי i25) והסונטה (שהפכה ליונדאי i40).

    יונדאי סנטה פה החדש

    הגרסה האירופאית של יונדאי סנטה-פה החדש תהיה מעט גדולה יותר מהגרסה הנוכחית. אורכה 469 סנטימטרים, רוחבה 188 סנטימטרים ובסיס הגלגלים שלה הוא 270 סנטימטרים. ביונדאי מציינים כי הדבר אפשר להם לשפר את מרווח הפנים ולהציע יותר מרווח ברכיים (תוספת של 45 מילימטרים) ויותר מרווח ראש (תוספת של 11 מילימטרים) לטובת היושבים מאחור. נפח תא המטען הוא 534 ליטרים, לא כולל 48 ליטרים נוספים שמסתתרים מתחת לרצפת תא המטען.

    המנוע העיקרי של הסנטה-פה החדש בגרסתו האירופאית יהיה טורבו-דיזל מסילה משותפת בנפח 2.2 ליטרים. זה מפיק כ-197 כוחות סוס וכ-43 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, שתיהן עם 6 יחסי העברה. הדגמים האוטומטיים ישווקו רק עם מערכת הנעה כפולה בעוד הדגמים הידניים ישווקו גם בגרסת הנעה קדמית וגם בגרסה עם הנעה כפולה. צריכת הדלק עומדת על כ-14.5 קילומטרים לליטר בדגם האוטומטי וכ-17 קילומטרים לליטר בדגם הידני בעל ההנעה הקדמית.

    יונדאי סנטה פה החדש

    רשימת האבזור הסטנדרטי של יונדאי סנטה-פה החדש כוללת בקרת יציבות, בקרת משיכה, 7 כריות אוויר, מכסה מנוע אקטיבי להגנה על הולכי רגל, מערכת שמע עם חיבור בלוטות', חישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינטש' וחיישני חניה מקוריים. דגמים מאובזרים יותר יכללו בנוסף גם בקרת אקלים מפוצלת, חימום למושבים הקדמיים, מערכת עזר לחניה, פנסי קסנון, גג שמש פנוראמי ומערכת התנעה ללא מפתח.

    יונדאי סנטה-פה החדש צפוי להגיע ארצה לקראת סוף השנה הזו או בתחילת השנה הבאה (2013).

    dddd