תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו XV
  • סובארו XV החדש – השוואה למתחרות

    סובארו XV

    רגע לפני שאנחנו יוצאים לבדוק את סובארו XV החדש על הכביש, ישבנו לבדוק מי המתחרות שלו בישראל ומה יש להן להציע.

    • 10-05-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    סובארו XV החדש, שהושק בישראל בתחילת השבוע, מצטרף אל אחת מהקטגוריות החמות ביותר בשוק הרכב הישראלי. קטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים (ג'יפונים) ב-160 אלף ₪ הפכה בשנים האחרונות לאחת מהקטגוריות החשובות ביותר בישראל, תוך שהיא נוגסת בקטגוריית המשפחתיות הגדולות מחד ובקטגוריית רכבי השטח האמיתיים מאידך. בסובארו תולים תקוות רבות ב-XV החדש, שאמור לסלול את הדרך לדגמים חדשים נוספים של סובארו - סובארו אימפרזה החדשה וסובארו BRZ - דגמים שאמורים להחזיר את סובארו בישראל (ואיתה את יפנאוטו) למעמדה הקודם בישראל. רגע אחרי שהתרשמנו ממנו בהשקה ורגע לפני שנתרשם ממנו על הכביש, נבדוק מה יש למתחרות להציע ואיך מתמודדת סובארו XV עם אותם היתרונות, על הנייר לפחות.

    סובארו XV החדש

    סובארו XV מול ניסאן קשקאי

    זה הוא זקן המתמודדים של סובארו XV. הקשקאי הושק בישראל במהלך שנת 2007, מה שהופך אותו לרכב לא ותיק במיוחד באופן כללי אך לוותיק למדי בקטגוריית רכבי הפנאי המתחדשת. 160 אלף ₪ יאפשרו לכם לרכוש את גרסת ה-Visia הבסיסית המצוידת, כמו כל דגמי הקשקאי, במערכת הנעה קדמית בלבד. בגרסת הבסיס של סובארו XV תמצאו חישוקי סגסוגת, פנסי ערפל קדמיים, תאורת DRL ובקרת אקלים מכאנית - כולם חסרים אצל ניסאן. שני הרכבים משווקים בארץ עם מנוע בנזין אחד בנפח 2 ליטרים ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה, כאשר למנוע של הסובארו יש יתרון קל בהספק המרבי ולסובארו יש גם יתרון קל בצריכת הדלק הממוצעת. לקשקאי יתרון קל בכל הנוגע לממדים - הוא אמנם לא ארוך יותר אך בסיס הגלגלים שלו מעט גדול יותר ונפח תא המטען שלו גדול יותר.

    השוואה סובארו XV - ניסאן קשקאי

    סובארו XV מול מיצובישי אאוטלנדר

     זה הוא מתמודד ותיק נוסף, שהגיע ארצה רק כמה חודשים לאחר הקשקאי. הוא אמנם עבר מתיחת פנים קלה במהלך שנת 2010 וצפוי להתחלף בשנה הבאה בדגם חדש, אך זכה לאחרונה להוזלה של כ-10,000 ₪ במחירו הרשמי וכתוצאה מכך נכנס להשוואה זו. 160 אלף ₪ יאפשרו לכם לרכוש את גרסת ה-Invite הבסיסית שמשווקת עם הנעה קדמית בלבד. למרות יתרון קל בזמינות ההספק המרבי ויתרון קל נוסף בנתון המומנט המרבי, האאוטלנדר איטי יותר בזינוק מהמקום וצריכת הדלק שלו גבוהה יותר. עם זאת הוא גדול ומרווח בהשוואה אל סובארו XV עם בסיס גלגלים ארוך בהרבה. האאוטלנדר הוותיק גם לא מצליח להרשים עם ציון בינוני למדי במבחני הריסוק, 4 כוכבים בלבד.

    השוואה סובארו XV - מיצובישי אאוטלנדר

    סובארו XV מול יונדאי ix35

    ה-ix35 יהיה כנראה אחד המתחרים העיקריים של סובארו XV. רכב הפנאי של יונדאי זוכה להצלחה נאה ביותר מאז הושק בישראל בשנת 2010. הוא החליף את יונדאי טוסון הוותיק, שהיה למעשה אחד מפורצי הדרך בקטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים. ליונדאי עיצוב חיצוני נאה, תא מטען גדול ומנוע בנזין חזק. זה עולה לו בצריכת דלק גבוהה, עם נתוני צריכת דלק רשמיים שנמוכים משמעותית מאלו של הסובארו. רמת האבזור שלו גבוהה ולמרות שהמזגן שלו הוא מהסוג הישן (והטוב), הוא מגיע עם חישוקי סגסוגת וחיבורי USB ו-iPod כבר ברמת האבזור הבסיסית.

    השוואה סובארו XV - יונדאי ix35

    סובארו XV החדש

    סובארו XV מול קיה ספורטאז'

    אחיו התאום של ה-ix35 זוכה אף הוא להצלחה נאה ביותר בארץ וכמעט מאז השקתו מוגבל היקף מכירותיו על ידי היצרן בקוריאה שקצב הייצור שלו לא עומד בקצב ההזמנות. גרסת הבסיס שלו זולה במעט מגרסת הבסיס של סובארו XV החדש ובתמורה לכך היא מעניקה לרוכשים מנוע בנפח 2 ליטרים עם בהספק מרבי גבוה, עיצוב חיצוני מרשים ותאורת DRL. הממדים גדולים מאלו של סובארו XV, במיוחד נפח תא המטען והרוחב הכללי. סובארו XV אמנם מגיע עם בקרת אקלים ובקרת שיוט (שאין בגרסת הבסיס של הקיה, אלא רק בגרסאות המאובזרות יותר) אך הקיה מפצה על כך עם מערכת שמע משוכללת יותר.

    השוואה סובארו XV - קיה ספורטאז'

    סובארו XV מול מאזדה CX-5

    אי אפשר להזכיר את קטגוריית הג'יפונים מבלי להזכיר את רכב הפנאי של מאזדה. ה-CX-5 צפוי להיות אחד מהמתחרים הקשים ביותר של סובארו XV, אם לא הקשה ביותר. ה-CX-5 של מאזדה מבשר גם הוא כמו ה-XV על הדגמים החדשים של מאזדה המתהדרים בטכנולוגיית ה-SkyActive שאמורה לספק חיסכון בדלק ללא פשרות בביצועים. ואכן, ה-CX-5 הוא היחיד מבין המתחרות שסקרנו שצריכת הדלק שלו מתקרבת (ואף עוברת בחלק מהמקרים) את זאת של ה-XV. מערכת השמע שלה משוכללת יותר וכוללת גם חיבור בלוטות' אלחוטי, מערכת המיזוג שלה משוכללת יותר (דיגיטלית ולא מכאנית) ואפילו בקרת שיוט יש בה. חבל שאין לה תאורת DRL ושהיא טרם נבחנה במבחני הריסוק של euroNcap, אחרת השוויון בין השניים היה קרוב עוד יותר.

    השוואה סובארו XV - מאזדה CX5

    סובארו XV החדש