תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A3 ספורטבק
  • אאודי A3
  • אאודי A3
  • אודי A3 חדשה תגיע ב-2012

    אאודי A3 ספורטבק

    שוק הקומפקטיות היוקרתיות מתחמם לקראת 2012. אחרי מרצדס ובמוו, גם אודי מציגה דור חדש לקומפקטיות-פרימיום מתוצרתה.

    • 07-03-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    כמעט עשור לאחר השקתו של הדור השני, משיקה אודי את ה-A3 החדשה. הדור השלישי והחדש של אודי A3 נחשף בתערוכת הרכב של ג'נבה לקראת השקתו באירופה במהלך החודשים הקרובים. לישראל הוא צפוי להגיע גם כן, במהלך החצי השני של שנת 2012.

    אודי A3

    אודי A3 החדשה היא המכונית הראשונה בקבוצת פולקסווגן שעושה שימוש בפלטפורמה המודולרית החדשה, שתשמש את רוב הדגמים העתידיים של החברה - מהשירוקו ועד הפאסאט הבאות. הפלטפורמה החדשה אפשרה לאודי לשמור ואף לצמצם את משקלה העצמי של ה-A3 למרות בסיס גלגלים גדול יותר ורשימת אבזור ארוכה יותר. הדגם החדש קל בכ-80 קילוגרמים מהדגם היוצא והופך את ה-A3 לאחת המכוניות הקלות בקטגוריה שלה.

    אודי A3

    אודי A3 מושקת עם שני מנועי בנזין (TFSI) ומנוע דיזל אחד (TDI).
    אודי A3 1.4TFSI תציע מנוע בהספק מרבי של 122 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-20.5 קג"מ בשידוך לתיבת הילוכים ידנית בלבד. גרסה זה מזנקת מעמידה למאה קמ"ש ב-9.3 שניות וממשיכה עד למהירות מרבית של 203 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת שלה עומדת על 19.2 קילומטרים לליטר.
    אודי A3 2.0TDI תציע מנוע בהספק מרבי של 150 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-33 קג"מ בשידוך לתיבת הילוכים ידנית בלבד. גרסה זו מזנקת מעמידה למאה קמ"ש ב-8.6 שניות וממשיכה עד למהירות מרבית של 216 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת שלה עומדת על 24.4 קילומטרים לליטר.

    אודי A3 1.8TFSI היא היחידה שתציע בשלב זה תיבת הילוכים אוטומטית (רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים). היא מצוידת במנוע בהספק שהספקו המרבי 180 כוחות סוס, מזנקת מעמידה למאה קמ"ש ב-7.2 שניות וממשיך למהירות מרבית של 232 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 17.8 קילומטרים לליטר.
    בהמשך תגדיל אודי את היצע המנועים של ה-A3 החדשה וצפויה להציג גם גרסת S חמה וגרסת דיזל חסכונית במיוחד.

    אודי A3

    תא הנוסעים מציג עיצוב מינימליסטי עם מעט מאוד פקדים, כאשר חלק ניכר מאפשרויות התפעול של ה-A3 עוברות אל צג ה-MMI שנשלף מתוך הקונסולה המרכזית. כל הדגמים ישווקו כסטנדרט עם 7 כריות אוויר. בקרת אקלים, מפתח חכם, גג שמש פנורמי, פנסי ערפל ופנסי קסנון יהיו אופציות בחלק מרמות הגימור. בנוסף תציע אודי בתוספת תשלום גם מערכת בקרת שיוט אקטיבית, מערכת לאיתור רכבים בשטחים המתים ומערכת חניה אוטומטית.

    dddd