תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיאט
  • קבוצת סמלת - תוכניות ותחזית ל-2012

    פיאט

    חברת סמל"ת (יבואנית פיאט, אלפא-רומאו ולנצ'יה לישראל) מכריזה על תוכניותיה ל-2012 - פיאט 500L, אלפא ג'ולייה וגם הפנדה החדשה הם רק חלק מהתוכנית.

    • 07-02-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (יום שלישי) בתל אביב חשף אורי להב, מנכ"ל יבואנית הרכב סמל"ת, את תוכניותיה של היבואנית לשנת 2012. סמל"ת, שמביאה ארצה את דגמי פיאט, אלפא-רומאו ולנצ'יה, הייתה שרויה במשבר עמוק במהלך אמצע העשור הקודם שהתבטא בכמות מכירות נמוכה ובהפסדים כספיים. מאז, במהלך ארוך טווח שחלק ממהלכיו נחשפו היום, הצליחה היבואנית להגדיל את נתח השוק שלה בצורה מרשימה. את שנת 2011 סיימה סמל"ת על נתח שוק של 2.1%, לעומת 1.2% ב-2008 ו-1.4% בשנת 2009.

    גם בסמל"ת, כמו ביבואניות רכב אחרות, צופים ירידה בהיקף המכירות של שוק הרכב בישראל. לדברי להב, חוסר הוודאות מבלבל את הלקוח ועוצר את הרכישות. ובכל זאת, מקווים בסמל"ת להמשיך ולהגדיל את נתח השוק שלהם ב-2012 על חשבון יבואניות הרכב האחרות. כדי להמשיך את מגמת הגידול ב-2012 מתכננים בסמל"ת להמשיך ולשפר את מערך השירות לאחר המכירה, בדגש על רמת השירות והמקצועיות במוסכים. "אני לא מתבייש להגיד שעד לפני ארבע-חמש שנים לא נתנו שירות טוב ללקוחות במוסכים", אמר להב והוסיף כי "היום אנחנו יודעים לעשות את זה הרבה יותר טוב". בסמל"ת ירחיבו השנה את מערך השירות, ידאגו לשמור על קשר אישי יותר עם הלקוחות וירחיבו את פריסת אולמות התצוגה ברחבי הארץ. המוסך המרכזי של סמל"ת יעבור במהלך השנה הבאה ממשכנו ברמת החי"ל אל מבנה חדש שנבנה בימים אלו בפתח-תקווה.

    פיאט פנדה

    דגמים חדשים שיגיעו ארצה בקרוב

    פיאט פנדה החדשה תהיה הראשונה להגיע ארצה וצפויה לנחות באולמות התצוגה כבר עוד ברבעון הנוכחי. היא תשווק עם מנוע ה-1.2 ליטר המוכר מהפנדה הנוכחית וגם עם מנוע ה-TwinAir החדש של פיאט, בגרסאות ידניות ואוטומטיות-רובוטיות. המחיר הרשמי טרם נקבע, אולם ככל הנראה תשמור הפנדה החדשה על גבולות התמחור המוכרים ומחירה יעמוד סביב ה-70 אלף ₪. שיווקה של הפנדה הנוכחית ימשיך במקביל ולא צפוי להפסיק בקרוב.
    פיאט 500L, גרסת ה-5 דלתות המוארכת של ה-500, צפויה אף היא להגיע ארצה אך זה יקרה רק לקראת סוף השנה. מגוון המנועים והגירים טרם נקבע, אולם היא צפויה לקבל גם את תיבת ה-TCT החדשה של הקבוצה. אליה תצטרף בעוד כשנה גרסת 7 מושבים של ה-500L.

    אלפא-רומאו תתמקד במהלך השנה הקרובה בשיווקה של הג'ולייטה האוטומטית שתאפשר למותג לפנות לקהל לקוחות רחב יותר. בסמל"ת מתכננים למכור השנה כ-500 רכבי ג'ולייטה. שנת 2012 צפויה להיות שנת מעבר באלפא-רומאו, כאשר דגמים חדשים צפויים להגיע רק בסוף 2012 או תחילת 2013. אלפא 159 תרד השנה מההיצע, כשמחליפתה הישירה (הג'ולייה) תגיע רק לקראת סוף השנה במקרה הטוב. בהמשך צפויים להגיע ארצה גם ה-SUV החדש של אלפא-רומאו, גרסת סטיישן לג'ולייטה ולקראת 2014 גם גרסת 5 דלתות של הג'ולייטה.

    לנצ'יה, שחזרה לישראל לאחר הפסקה של כעשור, מכרה השנה כ-140 רכבים וצפויה להכפיל את מכירותיה בשנה הבאה עם הצטרפותה של הלנצ'יה אפסילון שתהיה אחראית לרוב המכירות. גם בעבור המותג לנצ'יה צפויה שנת 2012 להיות שנת מעבר, שכן המיזוג בין קרייזלר לקבוצת פיאט יוצר בעיות בכל הנוגע לשוק הישראלי. רכבי קרייזלר מיובאים לישראל על ידי קבוצת מכשירי תנועה, בעוד לנצ'יה מיובאת ארצה על ידי סמל"ת. היצרן יידרש לקבוע במהלך השנה מדיניות ברורה יותר בכל הנוגע לדגמים שמשווקים באירופה גם תחת המותג קרייזלר וגם תחת המותג לנצ'יה.

    dddd