תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל 2012 – מתחילים הכי חזק ואז מגבירים קצב

    אופל

    קבוצת ש.י.ר רכב, יבואנית אופל לישראל, מסכמת שנה ראשונה לפעילותה באווירה אופטימית. התוכניות להמשך - הוזלות מחירים ודגמים נוספים.

    • 02-01-2012
    • מאת: אלירן אברזל

    אין משפט טוב יותר מאותו משפט מוכר מהסרט "מבצע סבתא" כדי לתאר את האווירה ששוררת באופל בתום שנה להשקתה המחודשת בישראל. קבוצת "ש.י.ר רכב" קיבלה לידיה לפני שנה מותג רכב מנומנם וזניח בשוק הרכב המקומי. כשנה לאחר העברתה לידיה של משפחת שמלצר, זינקה כמות המסירות של היצרן בישראל בכ-500 אחוזים מרשימים והיד, כך עושה רושם, עוד נטויה. "מכרנו השנה מעל ל-4,000 רכבים וזה הישג גדול עבורנו" אמר הבוקר אסי שמלצר, מנכ"ל אופל ישראל. "אני מזכיר לכם שהתחלנו את השנה ללא רשת של מוסכים וסוכנויות וסיימנו אותה עם 15 מוסכים בפריסה ארצית (13 מהם כבר קיבלו אישורים מהיצרן בגרמניה) וכ-7 אולמות תצוגה."

    למרות הערכות זהירות על מצב שוק הרכב הישראלי מצד מנהלי החברה, בש.י.ר רכב מצפים להמשך מגמת הצמיחה גם בשנה הבאה. הצפי לשנה הבאה עומד על כ-6,000 מסירות, כ-50 אחוזים יותר מקצב המסירות השנה. אילן טל, מנכ"ל משותף באופל ישראל, מעריך כי בשנה הבאה תתמתן מגמת הגידול שאפיינה את שוק הרכב החדש בישראל בשנים האחרונות וכמות המסירות השנתית תתייצב סביב כ-190,000 כלי רכב חדשים בסך הכל. "אנחנו  רואים מגמה של ירידות חדות מצד ציי הרכב הגדולים, כמו גם מעבר של השוק לרכבים קטנים יותר. סגמנט המכוניות הקטנות פורח על חשבון סגמנט המשפחתיות, רכבי השטח הגדולים והמסחריות צומצמו משמעותית ועל חשבונם צמחו הג'יפונים הקטנים והבינוניים".

    אופל אינסיגניה OPC

    כיצד מתכננת אופל ישראל להמשיך ולהגדיל את מכירותיה בשנה בה צפויה האטה?
    השלב הראשון בתוכנית הוא הוזלה של מספר דגמי אופל אסטרה. מחירה של אופל אסטרה 1.6 ליטר יוזל ויעמוד על כ-122 אלף ₪ (לעומת 125 אלף בשנה שעברה). אופל אסטרה 1.4 ליטר טורבו תוזל בשיעור ניכר אף יותר ומחירה יעמוד על כ-124 אלף ₪ (הוזלה של כ-9,000 ₪ לעומת מחירה הקודם). אופל אינסיגניה OPC הספורטיבית תוזל אף היא ומחירה יוזל בכ-60 אלף ₪ (299 אלף ₪ במקום 360 אלף ₪).

    בשלב השני מתכננת ש.י.ר רכב מתקפה מתוכננת ומאורגנת של דגמים חדשים. במהלך הרבעון הראשון של 2012 תושק בישראל אופל אסטרה GTC, גרסת ה-3 דלתות הנאה של אופל אסטרה, עם מנועי 1.4 ליטר ו-1.8 ליטר. כמה חודשים מאוחר יותר תגיע לישראל גם גרסת ה-3 דלתות של הקורסה שתתומחר מעט נמוך יותר מגרסת ה-5 דלתות המקבילה. עם זאת, מבקשים באופל להדגיש כי גרסת ה-3 דלתות החדשה לא צפויה להתחרות במועדון ה-70 אלף ₪ שנוצר בשנה האחרונה.
    במחצית השנייה של 2012 אנחנו גם צפויים לפגוש כאן את גרסת הסדאן של האסטרה, את הג'יפון אופל אנטרה ואת המיניוואן אופל זאפירה. שיווקו של האחרון בשוק הפרטי מתעכב עקב העדרה של תיבת הילוכים אוטומטית בדגמי הבנזין. הוא ישווק תחילה דווקא בשוק המוניות.
    גם בתחום המסחריות מתכננת אופל מתקפה של ממש, כשבמהלך השנה הקרובה אנחנו צפויים לפגוש כאן את הויוארו, המוואנו והקומבו של אופל.

    dddd