תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קאדילק
  • קאדילק CTS קופה
  • קאדילק CTS קופה – הלב אל מול ההיגיון

    קאדילק CTS קופה

    היגיון - מי צריך אותו? קאדילק CTS היא המכונית הכי לא הגיונית שיש, מה שהופך אותה למכונית מאוד נחשקת. קאדילק CTS קופה - מבחן דרך.

    • 09-12-2011
    • מאת: אלירן אברזל ושלומי צרפתי

    איך מצדיקים קופה גדולה ויקרה כמו קאדילק CTS קופה? כנראה שלא מצדיקים. שברולט קפטיבה קונים כי חייבים מקום לכולם, שברולט ספארק קונים כי צריכים לחסוך בדלק. אבל קאדילק CTS קופה קונים כי רוצים. קאדילק CTS קופה פונה ללב, לא לראש. אין שום היגיון לרכוש את גרסת הקופה, כשהסדאן השימושית עולה פחות או יותר אותו הדבר. ועדיין, קאדילק CTS היא מכונית שכל חובב הגה היה רוצה לעצמו. אז מה אם היא לא הגיונית בעליל?

    קאדילק CTS קופה

    מראה ועיצוב

     קאדילק CTS זועקת כוחניות מכל כיוון אפשרי. מצמד המפלטים שבמרכז הפגוש האחורי, דרך חישוקי הסגסוגת הענקיים ועד לקווים החדים שרצים לאורך המכונית. הקופה הזאת נראית רע, במובן הכי טוב של המילה. כל מבט בה מיד מעלה בי אסוציאציות לאותה סצנת מרדף מפורסמת מהסרט מטריקס, וזה בכלל לא משנה שמדובר ב-CTS הקודמת. כנראה שאני לא היחיד, הקופה הזאת מושכת מבטים כמו מגנט. מעניין לציין שרוב המבטים מגיעים דווקא מצד המין הגברי.

    חלק מאותם קווים חדים חודרים פנימה אל תא הנוסעים. אבל אל תטעו, קאדילק השכילה ליצור כאן תא נוסעים איכותי ונעים, המשלב שלושה גוונים של עור וארבעה של פלסטיק (שחור, קרם, כסוף ודמוי עץ). זה אולי נשמע מקושקש אבל בפועל נראה ומרגיש מזמין. בלילה מצטרף לאלו פס תאורה לבן שמוסיף לא מעט אופי. גלגל ההגה משלב פלסטיק דמוי עץ בחלקו העליון ועור איכותי בשאר היקפו, אף הוא איכותי למדי ואף נכון בממדיו. כיף לשהות כאן, בפקקים או בכביש המהיר.

    קאדילק CTS קופה

    אבזור

    כצפוי במכונית שעולה 100 פעמים שכר מינימום חודשי, לא חסר כאן יותר מידי בתחום האבזור. מלבד פריטי האבזור הבנאליים כמו בקרת שיוט, שליטה על הרדיו מההגה או תפעול ידני להילוכים יש כאן לא מעט תופינים שהופכים את החיים עם קאדילק CTS קופה ליפים ונעימים. יש כאן מערכת שמע מקורית מבית Bose, אחת מהמערכות המקוריות הטובות ביותר שיצא לי לפגוש, עם איכות שמע מרשימה ווליום שיכול להרעיד אצטדיונים. בחזית מותקנים פנסי קסנון מצוינים, אם במקרה תיסעו לבד בכביש חשוך ותפעילו את האור הגבוה תגלו עוצמת תאורה שיכולה להעיר מגרש קט-רגל.

    המושבים הקדמיים (עטופי עור, כמובן) מתכוונים חשמלית בכל זווית אפשרית וכוללים מלבד חימום (את זה יש אפילו בניסאן אקו-מיקרה) גם קירור, פיצ'ר חיוני לכל מושב עור בקיץ הישראלי. גלגל ההגה המחומם התגלה כשימושי ביותר בשעת בוקר מוקדמת, כשבחוץ 5 מעלות צלזיוס. מחשב הדרך כולל מיליון ואחת אופציות, לא כולן שימושיות במיוחד. בין האופציות הפחות שימושיות ניתן למנות מצפן, מד מתח מצבר ומונה שעות מנוע.

    אם בכל זאת לציין כמה פאולים ברשימת האבזור, אז לא ברור מדוע רכב יקר כל כך לא כולל דיבורית בלוטות' מקורית ונדרש לתוספת בהתקנה מקומית. תוכנת הניווט שבחר היבואן לא ממש מצטיינת בשידוך עם מערכת המולטימדיה המקורית, מתבלבלת לא אחת ומתקשה לחשב מסלול מחדש. טענה אחת ואחרונה מופנית אל ריבוי כפתורי ההפעלה שבקונסולה המרכזית. יש מין קטע כזה ברכבים רבים מבית ג'נרל מוטורס, לא ממש ברור ולמעשה די מבלבל.

    קאדילק CTS קופה

    נוחות ושימושיות

     קאדילק CTS קופה אינה מכונית נוחה. תשכחו מכל הסטיגמות שהכרתם על קאדילק משנות השמונים, כיול המתלים של הקופה ללא ספק הותאם יותר לאוטוסטראדות של גרמניה ופחות לשדרות רגר המצולקות של באר-שבע. ה-CTS קופה היא מכונית קשיחה וקשוחה שאמנם לא תשבור לכם את הגב אבל כן תדאג לחבר אתכם היטב לקפלי הכביש. גם המושבים הקדמיים מתגלים, למרבה ההפתעה, כקשים ולא מאוד נוחים לנסיעה ארוכה.

    קאדילק CTS קופה היא גם לא ממש מכונית שימושית. תא המטען עמוק אבל פתח ההטענה שלו צר וקטן, דבר שמקשה את העמסתו. צמד המושבים האחוריים נראים (וגם מרגישים) מצוין ומגיעים מצוידים בפתחי מיזוג אוויר, בתאורת קריאה ובמחזיק כוסות. כמה חבל שרק נערות גומי יצליחו להשתחל למושב האחורי בלי למתוח שריר. אם איכשהו הצלחתם להשתחל פנימה, תגלו מרווח ראש בעייתי. זאת לא קופה ארבע-מושבית, אלא קופה 2+2 לכל היותר. כאמור, יועילו בטובם מחפשי השימושיות ויעיפו במבט בקאדילק CTS לא-קופה.

    אה, מאחור יש גם עיגון לכיסא בטיחות, למרות שלא הצלחנו להכניס אחד כזה לשם. כן, עד כמה שזה נשמע מוזר קיפול הכסאות הקדמיים לא מאפשר לך לדחוף כיסא בגודל בינוני מאחור. רוצים CTS וילד ? שכחו מזה, או שתוותרו על התענוג (של הילד כמובן) או שתשימו אותו מקדימה.

    קאדילק CTS קופה

    קאדילק CTS קופה

    מנוע וגיר

    הדגם הנוכחי של קאדילק CTS קופה משווק עם מנוע V6 גדול ואטמוספרי המפיק כ-304 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים. דגמי 2012, שכבר הגיעו לאולם התצוגה, יצוידו בגרסה מחוזקת של אותו המנוע המפיקה 318 כוחות סוס. לא שבאמת צריך את תוספת הסוסים הזו, יחידת הכוח הנוכחית מפיקה דחף מרשים למדי כמעט בכל קשת הסל"ד. כל כך מרשים, עד כי הצמיגים הרחבים שמותקנים מאחור (275/40R19) מתקשים להתמודד עם כל הדחף הזה בזמן יציאה מהמקום גם כשדוושת הגז לא לחוצה עד הסוף.

    תיבת ההילוכים האוטומטית היא מהזן הישן והטוב, לא רובוטית ולא כפולת מצמדים, אבל עדיין עושה עבודה טובה. במצב האוטומטי היא מכוילת על הצד הנינוח של הסקאלה, ממהרת להעלות הילוכים וקצת פחות ממהרת להוריד הילוכים בזמן קיק-דאון. המצב הידני מחליף הילוכים במהירות מעוררת הערצה ומאפשר עצמאות מלאה גם כשמתקרבים לקו האדום של מד הסל"ד. התפעול הידני של התיבה מתבצע דרך ידית ההילוכים או דרך שני כפתורים שממוקמים מאחורי ההגה. תחליף מוזר ופשוט אך יעיל ונוח למנופי התפעול המוכרים.

    קאדילק CTS קופה

    התנהגות כביש

    קאדילק CTS קופה היא יותר שייטת אוטוסטראדות נמרצת ופחות מכונת יירוט לכבישי הרים מפותלים. אז נכון, אחיזת הכביש גבוהה והקלות בה ניתן להיכנס (וגם לצאת) לסיבובים במהירות גבוהה מעוררת השתאות. אבל ההגה החשמלי לא מספק מספיק אינפורמציה לסוג כזה של נהיגה. שיוט מהיר, עמוק בתחום התלת-ספרתי, הוא כוס התה של הקופה. בידוד הרעשים מצוין, ההילוך השישי שומר על סל"ד נמוך וההגה מתקשה ונוסח ביטחון. כל מה שנשאר זה להשתלב לכביש 6 ולהפעיל את מערכת הסטריאו.

    ועדיין, לקאדילק הזו יש יכולת מדהימה למרוח לנהג חיוך בכל רמזור ובכל כיכר. לא צריך יותר מידי מאמץ כדי לגרום לקופה להוציא את הזנב החוצה, רק סיבוב של ההגה ולחיצה קטנה על הגז והתחת בחוץ. בקרת המשיכה, גם במצב הלא-ספורטיבי שלה, מאפשרת חופש פעולה ניכר וגם כשהיא כבר נכנסת לפעולה היא נותנת לך להרגיש שבעצם אתה היית זה שטיפל בבעיה. יציאה לא זהירה מהמקום תגרור אחריה הבהובים היסטריים מצד נורת בקרת המשיכה, מלווים ברעד קל מהסרן האחורי וב-fish tail קל. יציאה פרובוקטיבית מהמקום כבר תגרור אחריה רעד מוחשי מאחור, שאגה מלפנים, fish tail רציני ומבטי השתהות מצד נהגים אחרים בכביש. לא צריך יותר מידי מאמץ כדי להפוך לחוליגן.

    קאדילק CTS קופה

     

    סיכום

     מישהו, אין לי מושג מי, הכניס לדיסק הקשיח של מערכת השמע ברכב ההדגמה את השיר חי בלה-לה לנד. כמה סימלי, בעוד כמה שעות צריך להחזיר אותה לסוכנות אבל עד אז הכל קורה בגדול. למי אכפת בכלל שקאדילק CTS קופה היא מכונית לא שימושית, לא נוחה ולא זולה. למי אכפת בכלל שצריכת הדלק שלה נעה בין 5 ל-7 קילומטרים לליטר. למי אכפת בכלל שמבחינה טכנולוגית היא לא מובילת הקטגוריה?

    קאדילק CTS קופה היא מכונית שאף אחד לא ממש צריך, אבל זה לגמרי לא אומר שזאת לא מכונית שאנשים ירצו. היא מהירה, מהנה בדרכה שלה, ברוטאלית ומעודנת בו זמנית. היא הופכת כל סיבוב בעיר לחגיגה וכל שיוט מהיר לתענוג. היא מושכת מבטים של כבוד מגברים שיש להם סוג מסויים של כבוד למכוניות ואם יש לכם את הממון להחזיק אותה כמכונית נוספת, שנייה למכונית שימושית ומרווחת יותר, לכו על זה.  

    קצת על המתחרות:
    המחירון הרשמי של ה-CTS קופה הוא 380 אלף ש"ח. אודי A5 ובמוו סדרה 3 קופה (עם המנועים שמתקרבים לאותה רמת ביצעוים כמו ה-CTS) משמעותית יקרות ממנה.  בטווח המחיר שלה ניתן למצוא שתי מתחרות אטרקטיביות באמת בדמות האינפיניטיg37  קופה ואחותה החורגת, ה-370Z. שתיהן ככל הנראה טובות ממנה אבל ככל הנראה גם קצת פחות מיוחדות.

    דירוג קאדילק CTS קופה

    קאדילק CTS קופה בקטלוג הרכב של CarsForum.
    קאדילק CTS קופה - מפרט טכני

    קאדילק CTS קופה

    קאדילק CTS קופה

    קאדילק CTS קופה

    dddd