תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה i-Eloop – הקבל שיחסוך לכם דלק

    מאזדה

    טכנולוגיית הבלימה הרגנרטיבית החדשה של מאזדה, i-Eloop, תצמצם את צריכת הדלק בכ-10 אחוזים. איך זה בעצם עובד?

    • 28-11-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    מאזדה חשפה השבוע טכנולוגיה חשמלית חדשה שתושק בהדרגה בכל דגמי מאזדה החל מתחילת 2012 ואילך. הטכנולוגיה החדשה, הראשונה בעולם שעושה שימוש בקבל במקום במצברים כבדים, תנצל את האנרגיה שמיוצרת בזמן בלימת הרכב לייצור אנרגיה חשמלית ברכב וכך תחסוך כעשרה אחוזים מצריכת הדלק הממוצעת של הרכב. מערכת ה-i-Eloop החדשה תוצע בשילוב עם מערכת i-Stop (מערכת שמכבה את הרכב בזמן עמידה ברמזורים, Start&Stop) וטכנולוגיית SkyActive, תשלים אותם ותעזור בשיפור צריכת הדלק ופליטת המזהמים. המכונית הראשונה עליה תודגם הטכנולוגיה היא מאזדה טקארי, מכונית הקונספט עליה תתבסס בהמשך מאזדה 6 החדשה.

    אז איך בעצם עובדת הטכנולוגיה החדשה של מאזדה? בניגוד למערכות בלימה רגנרטיבית אחרות, שבדרך כלל מגיעות ברכבים היברדיים, המערכת של מאזדה אינה דורשת בנק מצברים גדול וכבד. את בנק המצברים מחליף קבל חשמלי דו שכבתי (EDLC). הקבל, שפותח במיוחד לשימוש בכלי רכב, מתחיל להיטען ברגע שהנהג עוזב את דוושת הגז והרכב מתחיל להאט. האנרגיה הקינטית שנוצרת מתנועת הרכב הופכת לאנרגיה חשמלית בעזרתו של אלטנרטור (מחולל זרם ישר) מיוחד שטוען את הקבל בתוך שניות בודדת. החשמל שנאגר בקבל משמש לטעינת המצבר הראשי של הרכב ומפעיל את מערכות החשמל של הרכב (בקרת אקלים, אורות וכו'). בכך מצמצמת מערכת ה-i-Eloop את הצורך בשריפת דלק לצורך ייצור חשמל ברכב ומאריכה את הזמן בו המנוע יכול להיות כבוי בזמן עמידה ברמזורים.

    מערכת i-Eloop

    מערכת i-Eloop

    dddd