תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן ג'טה
  • פולקסווגן ג'טה – משבר זהות

    פולקסווגן ג'טה

    האם פולקסווגן ג'טה היא האחות השמנה והמגושמת של הגולף או האחות הקטנה והרזה של הפאסאט? מבחן דרך לג'טה החדשה.

    • 19-11-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    משבר הזהות של הג'טה ממשיך לקבל ביטוי גם בדור הנוכחי. אם עד עכשיו היא תמיד הייתה האחות השמנה והמגושמת של הגולף, היום אפשר להסתכל עליה בתור האחות הקטנה והרזה יותר של הפאסאט. האם פולקסווגן הצליחו להעניק לג'טה אישיות שתתאים לשוק הישראלי, או שהיא תמשיך להיות גולף עם תחת?

    סקירה כללית
    הדור השישי של פולקסווגן ג'טה מגיע לארץ בשלב זה עם שני מנועים בשלושה הספקים: בנזין  1.4 ליטר TSI בשתי גרסאות (122 כוחות סוס ו-160 כוחות סוס) ודיזל 1.6 ליטר TDI עם 105 כוחות סוס. בתחילת השנה הבאה תגיע ארצה גם גרסת הבסיס, עם מנוע 1.2 ליטר TSI. כל הגרסאות מגיעות עם גיר רובוטי כפול מצמדים (DSG7), מלבד הדיזל שמגיע גם עם אופציה לגיר ידני רגיל
    (5 הילוכים).

    בכל מה שקשור במידות חיצוניות פולקסווגן ג'טה הרבה יותר קרובה לפאסאט המאשר לגולף. היא קצרה מהפאסאט ב-13 ס"מ ו"רזה" ממנה ב-4 ס"מ בלבד. נפח תא המטען שלה עצום, גודלו עומד על 510 ליטר (לשם ההשוואה - לגולף יש 350 ליטרים ולפאסאט 565 ליטרים). גם בצורתה החיצונית היא דומה יותר לאחותה המנהלת ופחות לאחותה הקומפקטית. מרווח הרגליים לנוסעים מאחור טוב מאוד ואין בו זכר לנצר הקומפקטי של המכונית. הג'טה היא משפחתית בגודל מלא וככזו היא עושה עבודה לא רעה בכלל. 

    פולקסווגן ג'טה

    ביצועים ומנוע 

    מכונית המבחן הייתה בגרסת ה-1.4 ליטר 122 כוחות סוס. למי שלא מכיר, מדובר בגרסה מוחלשת של מנוע ה-160 כוחות סוס שמצוידת במגדש טורבו בלבד (לעומת גרסת ה-160 כוחות סוס, שמצוידת גם במגדש-על). בפועל, העדרו של מגדש-העל אינו מורגש והכוח זמין כמעט בכל תחום סל"ד. אומנם הנתונים היבשים קצת... יבשים, בימינו אנו 122 כוחות סוס זה לא מציאה גדולה. אבל הסוסים ב-TSI כנראה נמרצים מאוד והמנוע הזה בשילוב עם ה-DSG המעולה מצליחים להזיז את הג'טה הכבדה
    (1,365 ק"ג) בצורה מעוררת השתאות. בידוד הרעשים המעולה, המומנט הזמין כבר בסל"ד נמוך ורצועת הכוח הטובה שלו גרמו לי לעבור את המהירות המותרות בחוסר מודעות מוחלט.

    פאול אחד כן אפשר לרשום לגיר ולמי שמנהל אותו - העלאה מהירה מדי של הילוכים בנסיעה רגועה. הרבה מאוד פעמים מצאתי את עצמי משייט על הילוך 7 במהירות של 60 קמ"ש .למרות שהמנוע הזה גמיש מאוד זה קצת מעט מדי סל"ד אפילו בשבילו. אם תלחצו על הגז קצת באגרסיביות במצב כזה הפאול יהיה חמור יותר כשהגיר ינסה להוריד שני הילוכים במכה, פעולה לא כל כך טבעית עבורו.
    עוד פאול קטן לטעמי הוא העדר המנופים הקטנים מאחורי ההגה לתפעול הגיר. זה אומנם גימיק (והוא קצת מיותר במכונית מהסגנון של פולקסווגן ג'טה) אבל זה גימיק מהנה למדי שחבל שהוא לא מגיע בכל רכב שמצויד בתיבת ה-DSG.

    הנאה מנהיגה
    למרות המנוע המצוין והגיר המעולה, הג'טה לא מתיימרת לספק לנהג רגעים גדולים של אושר בכבישים מפותלים. רמת האחיזה שמציעה הג'טה גבוהה למדי, משקלו של ההגה משתנה ונכון רוב הזמן אבל הוא מנותק לחלוטין מהנהג. גם השלדה דיי סנובית והתחושה הכללית היא שאין לג'טה חשק להתפתל בסיבובים. התוגה שליוותה את המחשבה שסדר העדיפות היום שונה מבעבר, לפחות בכל מה שקשור בהנאה מנהיגה, גרמה לי להתמקד שוב ושוב בשילוב המצוין של הגיר והמנוע, רוב מה שיש לג'טה להציע בכל מה שקשור בהנאה מנהיגה, נמצא שם.

    פולקסווגן ג'טה

    אבזור
    במילה אחת, סולידי. בשתי מילים, מאוד סולידי. שום דבר מיוחד מלבד אולי בקרת אקלים מפוצלת בעלת פתחים מאחור. את רוב האבזור שיש בג'טה תוכלו למצוא בכל משפחתומטית ממוצעת שעולה הרבה פחות. איכות החומרים מרגישה טוב והכול מונח לו במקום הנכון, אבל קשה קצת להתנתק מהמחשבה שתמורת 140 אלף ₪ היה מגיע לנו קצת יותר. אפילו חיבור בלוטות' למערכת השמע אין. 

    פולקסווגן ג'טה

    פולקסווגן ג'טה

    נוחות
    בנסיעה פולקסווגן ג'טה מספקת נינוחות גרמנית אופיינית - בידוד רעשים מצוין, שיכוך מהלומות טוב ותחושה כללית של ניתוק מהכביש. מי שאוהב את זה יאהב את זה, מי שלא יתקשה להתחבר אבל יעריך.  בכבישים משובשים הקשיחות הגרמנית קצת סובלת אבל לא במידה מציקה. בשיוטים ארוכים הג'טה זורחת.

    עלויות

    140 אלף ש"ח למשפחתית 1600 אוטומט זה מחיר קצת גבוה מדי. נכון, זה לא ממש 1600 וזה לא ממש אוטומטי רגיל. הג'טה מתחרה באופן ישיר במשפחתיות עם מנועי ה-2 ליטר ומציעה, על הנייר לפחות, הספק נמוך יותר ואבזור דל יותר. ובכל זאת, למרות ההספק הנמוך יחסית והאבזור הדל פולקסווגן ג'טה מציעה חבילה טובה של איכות ויוקרה גרמנית שלא תמצאו אצל המתחרות.

    פולקסווגן ג'טה

    פולקסווגן ג'טה

    סיכום
    לאחר אי אלו שעות של בילוי מאחורי ההגה של מכונית חדשה, תמיד מגיע הרגע הזה שכל המסקנות מתיישבות להם יחדיו לדעה מגובשת על המכונית. לפעמים זה מגיע מהר מאוד, לפעמים לוקח קצת זמן, אבל בסוף זה קורה. אני חייב להגיד שהמכונית הראשונה שגרמה לי לא לחוות את הרגע הזה הייתה הג'טה החדשה.

    אם בכל זאת תלחצו אותי לפינה ותכריחו אותי להגדיר אותה בכמה שפחות מילים הייתי אומר שבאותה מידה שהיא טובה בחלק גדול מהדברים היא לא מצוינת באף אחד מהם. גם אם תחפשו ממש לעומק, לא תמצאו בה שום חסרון משמעותי או משהו שלגמרי לא תאהבו.בסה"כ למי שאין ברשימת הדרישות שלו מהרכב סעיפים של הנאה מנהיגה הג'טה מציעה משהו אטרקטיבי למדי.

    ולגבי השאלה מתחילת הכתבה, על נושא הזהות.
    אז התשובה היא כן. הג'טה החדשה מצליחה לבדל את עצמה מהגולף בצורה די ברורה.
    וכן, יש לה סיכוי דיי טוב למצוא חתן ישראלי, במיוחד כזה שאוהב גרמניות וצריך את התכונות המשפחתיות שלה.

    פולקסווגן ג'טה בקטלוג הרכב של CarsForum.

    dddd