לפיג'ו יש ניסיון רב בייצור של סופר-מיני מוצלחות. בשנות השמונים הציגה פיג'ו את ה-205, סופר מיני מודרנית שהפכה לאחד מהרכבים הנמכרים ביותר של פיג'ו ונמכרה עד לסוף שנות ה-90 בהצלחה רבה. מחליפתה, הפיג'ו 206, זכתה אף היא להצלחה רבה והפכה לדגם הנמכר ביותר של פיג'ו. למעשה, הצלחתה של ה-206 נמשכת גם היום, עם שיווקה של ה-206 פלוס. בהשוואה ל-205 ול-206, לא זכתה ה-207 להצלחה יחסית באולמות המכירה, עובדה שיכולה להסביר מדוע היא מסולקת מאולמות התצוגה לאחר כחמש שנים בעוד ה-205 וה-206 נמכרו בהצלחה לאורך יותר מעשור. פיג'ו 208, אם כך, נכנסת לנעליים גדולות במיוחד.
בפיג'ו מציינים בגאווה כי ה-208 תהיה קלה וקטנה מה-207 אותה היא מחליפה. הגרסאות הבסיסיות של ה-207 ישקלו
כ-975 קילוגרמים בלבד ובממוצע תהיה ה-208 קלה ב-110 קילוגרמים מהדגמים המקבילים של ה-207. בניגוד למקובל בתעשיית הרכב פיג'ו 208 תהיה גם קטנה יותר מקודמתה, קצרה בשבעה סנטימטרים באורכה ונמוכה בסנטימטר אחד מה-207. למרות זאת, בפיג'ו מבטיחים מרווח פנים משופר עם חמישה סנטימטרים יותר במרווח הברכיים במושב האחורי ותא מטען מעט גדול יותר. נתונים מספריים אלו עומדים מאחורי ההבטחה של פיג'ו כי ה-208 תהיה מכונית זריזה ומהנה לנהיגה.
פיג'ו 208 תושק בשתי תצורות מרכב - 3 או 5 דלתות. מבחר המנועים יכלול שני מנועי בנזין בעלי שלושה צילינדרים בנפח 1 ו-1.2 ליטר. כמו כן יכלול מגוון המנועים חמישה מנועי טורבו-דיזל שונים המצוידים ברובם בטכנולוגיית Start&Stop ומצטיינים בפליטת CO2 נמוכה במיוחד. איכות הסביבה בכלל הוא נושא עליו הושם דגש בתכנונה של פיג'ו 208. 25 אחוזים ממסת הרכב מורכבת מחומרים הניתנים למחזור, כמו למשל הפגוש הקדמי שייוצר לראשונה מפולימר ידידותי לסביבה.