תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לנציה
  • לנציה תמה
  • לנצ'יה תמא מושקת באירופה

    לנציה תמה

    התאומה האירופאית של קרייזר 300, לנ'ציה תמא, מושקת באירופה עם שני מנועי דיזל ועיצוב פנים מעודכן.

    • 20-10-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    שיתוף הפעולה בין קבוצת פיאט (הכוללת גם את יצרנית הרכב לנ'ציה) ליצרנית הרכב קרייזלר נושא פירות ראשונים. קרייזלר, שפשטה רגל בשנת 2009, נמצאת בשליטה של פיאט מאז תחילת 2011 וכבר השיקה במהלך השבועות האחרונים מספר דגמים חדשים המבוססים על פלטפורמות של פיאט ולנ'ציה, ביניהן קרייזר אפסילון וקרייזלר דלתא - שני דגמים שקל לנחש על איזה לנ'ציה הם מבוססים. לנצ'יה תמא החדשה היא הראשונה לעשות את המסלול ההפוך, ולהפוך מקרייזלר אמריקאית ללנצ'יה אירופאית.

    לתמא החדשה מידות נדיבות למדי - 506 סנטימטרים אורכה, 190 סנטימטרים רוחבה ובסיס הגלגלים שלה עומד על 305 סנטימטרים. נתונים אלו מעמידים את התמא החדשה בקנה המידה של מרצדס S קלאס, במוו סדרה 7 או סיטרואן C6. קל לא יהיה לה בסגמנט היוקרתי הזה. כדי להתמודד טוב יותר מול התחרות הקשה עיצבה לנ'ציה מחדש את תא הנוסעים של התמא. המושבים הקדמיים הוחלפו ואמורים לספק נוחות מרבית ותמיכה צידית. תא הנוסעים דופן בעץ אמיתי משולב בעור איכותי ובגג המכונית הותקן גג שמש גדול. הנוסעים הצמאים ישמחו לגלות שהתמא החדשה כוללת אופציה למחזיקי כוסות מקוררים או מחוממים, שצבע התאורה שלהם משתנה בחימום או בקירור.

    לנצ'יה תמא

    לנצ'יה תמא

    מלבד אלו, תא הנוסעים של הלנצ'יה תמא כולל גם מערכת מולטימדיה בשם Uconnect שמלבד מסך מגע גדול כוללת גם לא מעט חיבורים וממשקים - DVD, USB, iPod, קורא כרטיסי SD, בלוטות' וטלפון מובנה עם שליטה קולית. שלוש אופציות של מערכת הגברת שמע אפשריות כאן, כשהבכירה בהן מבית הרמן-קרדון כוללת 19 רמקולים ומגבר בהספק של 900 וואט. האבזור הבטיחותי כולל 8 כריות אוויר, בקרת יציבות, עיגוני ISOFIX ומשענות ראש בכל המושבים.

    באגף הכוח תצויד התמא החדשה באחד משלושה מנועים. מנוע הבנזין הושאל מקרייזלר, זהו מנוע ה-V6 פנסטר החדש של קרייזלר, בנפח 3.6 ליטרים ובהספק מרבי של 286 כוחות סוס. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים, יחד הם יצרכו 10.6 קילומטרים לליטר ויזנקו מעמידה למאה קמ"ש ב-7.7 שניות. שני המנועים הנוספים הם מנועי טורבו-דיזל, שניהם בתצורת V6 ושניהם בנפח 3 ליטרים. החלש מביניהם מפיק הספק מרבי של 190 כוחות סוס, החזק 239 כוחות סוס. שני מנועי הדיזל ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 5 הילוכים.

    לנצ'יה תמא

    לנצ'יה תמא