תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן ג'טה
  • פולקסווגן ג'טה
  • פולקסוואגן ג'טה החדשה מושקת בישראל

    פולקסווגן ג'טה

    לאחר המתנה ארוכה מושקת בישראל פולקסוואגן ג'טה החדשה. תשווק תחילה עם מנועי 1.4TSI ו-1.6TDI במחיר התחלתי של 135 אלף ₪.

    • 10-10-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסוואגן לישראל, השיקה הבוקר את הג'טה החדשה בישראל. הג'טה החדשה, דור שישי, נחשפה לראשונה בסוף השנה שעברה והגעתה ארצה התעכבה עקב דרישה גבוהה לרכב באירופה. בישראל זכתה הג'טה הקודמת להצלחה גדולה, בין היתר בזכות גרסאות הדיזל שזכו להצלחה בקרב נהגי המוניות וגרסת ה-1.6 ליטר מנג'ר שהצליחה בקרב ציי הרכב. בצ'מפיון מוטורס מאמינים כי למרות שמדובר בהשקה חלקית (גרסת ה-1.2TSI תושק רק לקראת פברואר 2012) ולמרות שתג המחיר לא צפוי להיות זול גם בגרסת הבסיס ("גרסת ה-1.2 ליטר לא תעלה 120 אלף ₪, היא תהיה טיפה יותר יקרה", כך אמר רמי חזן מנהל קבוצת פולקסוואגן) תזכה הג'טה החדשה להצלחה בשוק המקומי. צפי המכירות לשנה הקרובה עומד על כ-2500 רכבים ומוגבל, לדברי חזן, בעיקר על ידי כושר הייצור של פולקסוואגן.

    הג'טה מושקת כעת עם שני מנועי 1.4TSI (טורבו-בנזין) ומנוע 1.6TDI (טורבו-דיזל). המנוע הבסיסי (לפחות עד להגעתו של מנוע ה-1.2 ליטר בשנה הבאה) יהיה ה-1.4TSI בהספק של 122 כוחות סוס. מנוע זה ישודך לתיבת ההילוכים DSG (רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים) ותשווק ברמת האבזור הבסיסית Trendline. מחירה יעמוד על כ-139 אלף ₪. הגרסה הבכירה יותר תשווק עם מנוע 1.4TSI שמפיק 160 כוחות סוס, גם כאן בשידוך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. מחירה יעמוד על 169 אלף ₪.

    פולקסוואגן ג'טה

    בנוסף לאלו מושקות היום גרסאות הדיזל, המיועדות בעיקר לשוק המוניות אבל לא רק. בצ'מפיון מודעים לטרנד מנועי הדיזל שחודר בחודשים האחרונים גם למשפחתיות הפרטיות, כך שחלק ניכר מדגמי הדיזל של הג'טה שישווקו בישראל מיועדות לשוק הפרטי ולאו דווקא לשוק המוניות. גרסת הדיזל תשווק עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר המפיק 105 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-25 קג"מ. היא תשווק עם תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים אך גם עם תיבת הילוכים ידנית. מחירה יעמוד על 135 אלף ₪ בגרסה הידנית או 145 אלף ₪ לגרסה האוטומטית.

    צ'מפיון מוטורס ממקמת את הג'טה החדשה במרווח הצר שבין המשפחתיות (שברולט קרוז 1.8 ליטר, מיצובישי לאנסר 1.8) לבין המשפחתיות הגדולות (מאזדה 6, טיוטה אוונסיס), הן מבחינת תג המחיר והן מבחינת הגודל הפיזי. הג'טה החדשה מציגה גידול של כ-9 סנטימטרים במימד האורך וכ-7 שבעה סנטימטרים בבסיס הגלגלים המאפשרים שיפור ניכר במרווח הברכיים לנוסעים במושב האחורי. רמת האבזור כוללת שש כריות אוויר, נקודות עיגון IsoFix, בקרת אקלים מפוצלת, תא כפפות מקורר ומערכת שמע עם שליטה מההגה (RCD310) כבר בגרסת הבסיס. גרסת ה-HighLine תקבל מערכת שמע משודרגת (RCD510), פנסי ערפל קדמיים, חישוקי סגסוגת וחלון בגג הרכב.

    פולקסוואגן ג'טה

    פולקסוואגן ג'טה