תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל אסטרה
  • אופל אסטרה
  • טורבו, אופל אסטרה טורבו

    אופל אסטרה

    על הנייר הגרסה המוגדשת של האופל אסטרה אמורה להיות מצויינת - יפה, חזקה, מהירה ולא יקרה במיוחד. אז איך היא בפועל?

    • 22-07-2011
    • מאת: ירון ישורון

    וויסקי. הייתי משתמש בה בפרסומת לוויסקי איכותי, כשגבר בעל תווי פנים חדים ומבט עמוק שיודע משהו שאני לא נשען על מעקה המרפסת כשבידו כוסית ובה המשקה הזהוב עם שתי קוביות קרח. את האופל אסטרה אנו רואים חונה תחת המרפסת כאשר אור השקיעה רק מיפה אותה עוד יותר. גם היא משדרת את תחושות היישון האיכותי, התבונה העמוקה והאצילות, המשלימים את הכל לפרסומת נהדרת. אז מה עשיתי אני? הדפסתי את הקופון שרכשתי זה לא מזמן בקניה קבוצתית ולקחתי את האופל אסטרה
    1.4 טורבו לקנות לי בקבוק בחסכון של 51%.

    קצת רקע
    אופל מעולם לא הייתה סיפור הצלחה בישראל. בשנים האחרונות שכחנו בכלל שהיא קיימת, אבל בעולם אופל מעולם לא נעלמה (באנגליה מכירים אותה כווקסהול ובאוסטרליה כהולדן). בסוף 2009 הציגה אופל בתערוכת הרכב של פרנקפורט את האסטרה החדשה, שחולקת פלטפורמה עם השברולט קרוז. עבור רובנו אופל היא הקדט המוצלחת של שנות השמונים או הקורסה שכיכבה בעיקר בשנות התשעים. האסטרה הבינונית בגודלה, לעומתם, מעולם לא בלטה בשוק הרכב המקומי. היא הייתה משעממת מדי, חסרת אופי, ונטולת שאיפות. ומה עם האסטרה החדשה? בהחלט ניתן להגיד שישנו איזשהו שינוי.

    אז איך היא נראית?
    יפיפיה! אין ספק כי אופל שיפרו את המראה בעשרות מונים מהדגם הישן. האסטרה נראית שרירית אך לא מגושמת, בעלת איכות מעודנת ואיפוק כוחני. הקווים זורמים לאורכה של האסטרה בצורה הרמונית ומתחברים לישבן מהודק וסקסי שתחתיו מבצבץ אגזוז אובאלי מוכרם. קשה להבחין שמתחת לקווים האלו מסתתר אורך של מעל 4.4 מטרים, 20 סנטימטרים יותר משל הגולף. דגם המבחן נעל את גלגלי ה-17'' בעלי חישוקי הסגסוגת שתרמו עוד יותר למראה המוצלח. האם הישבן מזכיר קצת את הסיטרואן c4 החדשה? עם איך שהסיטרואן נראית היום, אני לא הייתי מתנגד בכלל...

    אופל אסטרה

    אופל אסטרה

     

    ואיך היא נוסעת?
    האמת - ציפיתי ליותר. הנתונים על הדף יפים מאד - מנוע המפיק 140 כ"ס ובעל מומנט של 20.4 קג"מ מ-1850 ועד 4900 סל"ד, משודך לתיבה אוטומטית רגילה בעלת שישה הילוכים. את המומנט מרגישים מצוין. יש תחושת משיכה ברורה, בעיקר בעליות, אבל ייקח לכם מעט זמן להגיע לתחושה הזו. תגובת המצערת פלגמטית משהו, כאילו האסטרה מתבלבלת כאשר הנהג לוחץ את הדוושה עמוק לתוך הרצפה. הפתרון הוא לנהוג בה בעזרת המצב הידני של תיבת ההילוכים שמאפשר תפעול זריז ואף הורדות הילוכים כפולות. זה ישפר מאוד את עניין התאוצה אבל גם ישלח אתכם יותר פעמים בחודש לביקור בתחנת הדלק. צריכת דלק של 7.25 קילומטרים לכל ליטר בנזין לא הופכת אותה לחסכונית במיוחד.

    לזכותה של האסטרה יאמר שהיא מרגישה טוב על הכביש, על כל כביש. על הכביש המהיר מתגלים הגנים הגרמניים במיטבם והאסטרה משייטת בנוחות גם עמוק בתחום התלת-ספרתי. התיבה משושת ההילוכים והמנוע הגמיש מאפשרים שיוט מהיר בסל"ד נמוך (160 קמ"ש ב-3000 סל"ד), בידוד הרעשים טוב והכל מרגיש כל כך יציב ובטוח, שלרגע חשבתי שאני בגרמניה.
    בכבישים המפותלים מגלה האסטרה יכולת גבוהה למדי, גם אם אינה מהנה לנהיגה במובן הקלאסי של המילה. יש כאן לא מעט פוטנציאל שמסורס ע"י בקרת היציבות הלא ממש יעילה, מערכת ה-ABS ההיסטרית וההגה. נותר רק לקוות שהגרסאות הספורטיביות באמת יממשו את הפוטנציאל הזה.

    אופל אסטרה

    תגיד, ואיך היא בפנים?
    השורה התחתונה היא שנעים לשבת ונעים לשהות באסטרה, רק כל עוד מסתפקים בתפעול בסיסי של ההגה. כל פעולה נוספת עוררה בי חרטה על כך שלא עברתי קורס טייס. הקונסולה המרכזית עמוסה בכפתורים כמו מגבר יפני משנות התשעים וההיגיון בתפעולם נמצא בתשובותיו של חמיצר. נסו למצוא את הלחצן שמכבה את המזגן, או להבין למה הכפתור של בקרת השיוט על ההגה בולט ממנו ותבינו על מה מדובר. כך גם בלם היד החשמלי, לפחות עד אשר תגלו שאין צורך לשחרר אותו ידנית - הוא משתחרר לבד כאשר אתם מתחילים בנסיעה.

    אבל לא הכל מעצבן באסטרה. ישנה זווית משופעת נעימה מאד שבה נמצאת הקונסולה המרכזית - כל הבקרות השונות (גם אם הן לא ברורות) נגישות ונוחות מאד, וגם ידית ההילוכים מתגלה כלא גבוהה מדי למרות שבתחילה נראתה כך. משענת היד נשלפת לאיזה אורך שתרצו, הראות לפנים ומאחור טובה מאד, הראות לצדדים מעט פחות עקב פלסטיקת יתר באזור מראות הצד. בלוח המכוונים ישנם פרטים זעירים יפים מאד כמו נקודת אור כתומה הרצה על טבעת כסופה סביב מדי הסל"ד והמהירות, ובנוסף חריטות עדינות של מספרים המציינים את מהירויות וסל"ד הביניים. בכל הנוגע לאיכות הושם כאן ללא ספק דגש רציני. לא משנה כמה חזק תדפקו על הפלסטיקים של תא הנוסעים, טיפת חופש לא תמצאו שם. הכל מרגיש מוצק, יציב ואיכותי. כמו שצריך.

    אופל אסטרה

    אופל אסטרה

    ומה לגבי פרקטיות?
    הפלטפורמה המשותפת עם השברולט קרוז הוסיפה לאסטרה 7 ס"מ נוספים בבסיס הגלגלים, 17 ס"מ באורך הכולל, והקפיצה אותה כמעט לראש הקטגוריה. כתוצאה מכך האסטרה מספקת גם לגדולים שבינינו לשבת מאחור בנוחות. סיבה נוספת היא שהגג המשתפל מתחיל מאחורי משענות הראש של המושב האחורי, מה שמאפשר לצאת ביום שישי עם תספורת אפרו ולא לדאוג להגיע למסיבה עם מראה של שולחן. חבל רק שאין משענת ראש אמצעית. מישהו כנראה לא סיפר לאופל שזה הומצא כבר לפני 15 שנה אם לא יותר. תא המטען בנפח של 350 ליטר ונח מאד להעמסה, ישנו שקע 12V לנוסעים במושב האחורי, מדף נח מאד בתא הכפפות, ואפילו מקום ייעודי שמחזיק עט כמו שמרקו אוחז בכיכר לחם.

    סיכום
    האסטרה 1.4 טורבו עולה החל מ-132,990 ₪, לא כולל 2,000 ₪ נוספים בעבור החישוקים הקלים שהיו ברכב המבחן. זה מחיר לא רע בכלל עבור רכב אירופאי עם איכות ורצינות גרמנית. אבל בסופו של יום האסטרה יוצאת ממוצעת כשחשבתי שהיא תצא מעל הממוצע. צריכת הדלק הגבוהה והנדסת האנוש המוזרה קצת מפריעים לאיכות החומרים או למרווח הפנים להרשים. קצת כמו הקופון שאיתו פתחתי את היום, גם האסטרה תחילה נראתה כמציאה לא נורמאלית, ובסופו של יום הנוזל הזהוב לא היה כזה נוצץ. לא נורא. אלכוהול ונהיגה גם ככה לא הולכים ביחד.

    אופל אסטרה בקטלוג הרכב של CarsForum.

    אופל אסטרה

    אופל אסטרה

    אופל אסטרה

    dddd