תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו B4
  • סובארו B4 סטיישן
  • סובארו B4 – מנהל ליום אחד

    סובארו B4

    לא כל מכונית צריכה להיות דינאמית וספורטיבית כדי להיות טובה. סובארו B4 מוכיחה את הנקודה הזו בדיוק.

    • 05-07-2011
    • מאת: אלירן אברזל

    ימי תחילת הקיץ, 15:30. בחוץ 30 ומשהו מעלות עם 70 ומשהו אחוזי לחות. פקקי הערב רק מתחילים להתהוות, אנשים שיצאו מוקדם מהעבודה ממהרים הביתה. אני מסיים עוד יום עמוס במשרד ונכנס לסובארו שמחכה לי בחניה. הבוקסר מניע בגרגור סקסי, בקרת אקלים מכוונת על 20 מעלות, הדיבורית האלחוטית כבר מסונכרנת. אני בדרך הביתה, וכל שאר האנשים העצבניים בדרך פשוט לא מעניינים אותי. שעה ורבע מאוחר יותר, אני משלב לרוורס ונכנס לחניה. עכשיו אני די בטוח, אם המדינה רוצה לצמצם את תאונות הדרכים היא צריכה לעודד יותר אנשים לקנות סובארו B4. המכונית הזאת מוציאה ממני את הצד השלו, הרגוע.

    זה מתחיל בכורסת הנהג. הייתי כותב כיסא, אבל אני יכול להישבע שמדובר בכורסה בתחפושת. לכמה רגעים עוד הרהרתי אם כדאי להוריד את ארגז הכלים, לתלוש את המושב הזה ממקומו ולהחליף אותו עם הכיסא שבמרפסת. בסוף נזכרתי שהשארתי את הפרטים שלי בסוכנות הראשית של סובארו בתל-אביב, והם בטח יכעסו מאוד למצוא שרפרף של איקאה במקום מושב. תיבת ההילוכים האוטומטית כאן היא מהסוג הרציף והיא עובדת נהדר. אני רוצה לפנות מעל דפי מגזין אינטרנטי זה אל מנהלי סובארו ביפאן - קחו את המהנדס שאחראי על כיול התיבה הזאת ותנו לו קביעות. הבחור תותח, התיבה מצוינת. אם אפשר רק, בבקשה, לגרום לה להחליף הילוכים טיפ-טיפה יותר מהר במצב הידני? תודה.

    מערכת השמע המקורית של סובארו הוחלפה כאן במערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית. היא כוללת נגן DVD עם צמד מסכים במושב האחורי, מצלמת רוורס ונווט GPS, אבל פונקצית הרדיו שלה לא נוחה לתפעול. מערכת המולטימדיה הזאת סובלת גם מבעיה נוספת - היא לא מספיק ברורה כשהשמש חזקה. בסוף לחצתי על איזה כפתור, אין לי מושג איזה, אבל הוא העביר אותי אל פינתו של אבשלום קור, "באופן מילולי". רק כמה שעות קודם לכן עוד נהגתי בשברולט ספארק וחיפשתי שירי פופ קליטים. עכשיו אני מאזין לאבשלום קור מספר על צמח הקיקיון וזה נראה לי נורמאלי לגמרי. רגוע כאן, כבר כתבתי את זה? כשנגמרה הפינה הכנסתי את הדיסק החדש של שירי מימון ושמעון בוסקילה, לחצתי על עוד כמה כפתורים אקראיים וגיליתי שהמערכת מפיקה שמע נעים ואיכותי. שאפו.

    סובארו B4

    סובארו B4

    סובארו B4

    מנוע הבוקסר בנפח 2 הליטרים תורם אף הוא לתחושת הנינוחות הכללית של הרכב. הוא לא חזק במיוחד, למעשה הוא מרגיש אפילו קצת חלש על המרכב הכבד (1460 קילוגרם) והארוך (473 סנטימטרים). זה לא שהרכב איטי במיוחד, אבל הוא כן דורש דרבון כבד עם רגל ימין כדי לגרום לסובארו הזו לנוע בקצב מהיר. המנוע הזה לא מעודד אותך להאיץ כמו חוליגן, למרות שנדמה לי שבאחד הרמזורים לקחתי מאזדה 6 בפתיחה. אבל רוב הזמן הכל רגוע. אהה, כבר כתבתי את זה? כהרגלן של רוב התיבות הרציפות השיוט במהירויות גבוהות נעשה בסל"ד נמוך יחסית, שתורם לשקט ולהרגשת הנינוחות. רק מעט רעשי רוח מעיבים על השיוט, קצת יותר ממה שציפיתי למצוא ברכב מהקטגוריה הזאת. כל השאר מתבצע בצורה מרשימה (ורגועה) למדי.

    הסובארו הזאת מציעה מרווח פנים מרשים למדי. המושב האחורי יכול להכיל שלושה מבוגרים בגדול מלא או כפר שלם של יפאנים. מרווח ברכיים לא יהווה בעיה כאן בעבור 99 אחוזים מאוכלוסיית העולם, יש שפע ממנו כך שאפילו שחקן כדורסל אמור להרגיש שם בנוח. אבל יושבי המושב האחורי יגלו בימי הקיץ בעיה אקוטית - העדר פתחי המיזוג למושבים האחוריים גורם לאווירה במושב האחורי להתחמם במהירות. תא המטען מציע, על הנייר, 476 ליטרים. בפועל, פתח הגישה שלו די צר. לאבטיח המסורתי שלנו זה לא ממש הפריע, למזוודות של הדודה שבדיוק חזרה מחו"ל זה כנראה יפריע קצת יותר.

    סובארו B4

    סובארו B4

    את פרק הנהיגה הספורטיבית של מבחן זה בחרתי להעביר בזריחה, בכבישי המכתש. כבר עם הכניסה לסיבוב הראשון הבנתי שעשיתי טעות. ה-B4 הזאת גדולה מידי, ארוכה מידי וחלשה מידי בכדי להפיק את המרב מהכבישים הללו. מי שקיווה (אני, למשל) שמערכת ההנעה הכפולה תאפשר לסובארו הזו לצאת להחלקות כוח פוטוגניות בסגנון עדת הראלי יתאכזב. המערכת כאן מכוילת על הצד הבטיחותי והיא נועדה לאפשר לנהג להיכנס (ובעיקר לצאת) מהסיבוב מהר גם בלי לתכנן את נקודת החזרה לגז. זה עובד לא רע גם בכבישי המכתש, אבל מסתבר שהם קטנים וצפופים מידי בשביל שהסובארו הזו תרגיש בבית.

    בסוף מעלה עקרבים הכביש נפתח, הסיבובים ההדוקים הופכים לרחבים ומהירים. שם חוגגת הסובארו, מרגישה בבית. אפשר לנהוג אותה מהר אל תוך הסיבובים וחשוב מכך, ניתן לעשות זאת בביטחון רב. רק שכבה דקה של אבק מצליחה להוציא את הזנב משלוותו, לפחות עד שבקרת היציבות נכנסת לפעולה. בסוף גם הכביש הזה נגמר, אני עולה על כביש 90 ומפעיל את בקרת השיוט. פרק הנהיגה הדינאמית נגמר, חוזרים לשיוט הבין עירוני הרגוע, בו מצטיינת כל כך ה-B4 הזו.

    סובארו B4

    סיכום:

    סובארו B4 היא מכונית מנהלים רגועה, סולידית, נינוחה וגם נוחה. היא כנראה לא מכונית המנהלים הדינאמית או המתגמלת ביותר לנהיגה ספורטיבית. מערכת ההנעה הכפולה שלה לא מעניקה לגרסא הזו של ה-B4 יכולות ספורטיביות אבל כן מעניקה לנהג שפע של ביטחון בנהיגה מהירה. האמת היא שזה מה שמעניין את רוב רוכשי הסגמנט הזה, וכאן הסובארו הזו עושה עבודה טובה מאוד. עוד כמה כוחות סוס מתחת למכסה המנוע היו עושים לה רק טוב ויש לי הרגשה שגרסת ה-2.5 ליטר תפתור בדיוק את הבעיה הזו.

    צריכת דלק במהלך המבחן: 10.6 קילומטרים לליטר.

    סובארו B4 בקטלוג הרכב של קארספורום.

    סובארו B4

    סובארו B4

    סובארו B4

    dddd