המכוניות הקטנות בטוחות מבעבר

לקסוס CT היברידי

מתוצאות מבחני הריסוק האחרונים שערך ה-IIHS עולה כי המכוניות הקטנות החדשות בטוחות יותר מעבר.

  • 27-05-2011
  • מאת: מערכת CarsForum

ארגון הבטיחות של חברות הביטוח האמריקאיות (ה-IIHS) הצטרף אמש לארגון האירופאי (e-NCAP) ופרסם את תוצאות מבחני הריסוק האחרונים שערך. הפעם, לאור מחירי הדלק העולים התמקדו ב-IIHS במכוניות קטנות וחסכוניות יחסית. אנחנו כותבים יחסית, כי חלק מהמכוניות שנחשבות קטנות בקנה מידה אמריקאי נחשבות למשפחתיות גדולות יחסית בשוק הישראלי. כך או כך, הצליחו 6 מתוך 13 המכוניות שנבחנו בסבב זה לקבל את הציון המרבי בכל ארבעת המבחנים (פגיעה קדמית, פגיעה צידית, פגיעה אחורית והגנה מפני התהפכות). האחרות קיבלו תוצאות בינונית, אולם אף לא אחת מהן קיבלה ציון גרוע באף אחד מהמבחנים.

בארגון הבטיחות האמריקאי מציינים כי מדובר בשיפור משמעותי בהשוואה לשנים קודמות. "למרות שמחירי הדלק עולים ועולים ונדמה שהם מתעלמים מכוח המשיכה, המכונית לא יכולה להתעלם מחוקי הפיזיקה. מכוניות קטנות לא מגנות על היושבים בהם כמו מכוניות גדולות וכבדות יותר. לכן, חשוב מאוד שהתכנון של המכוניות הקטנות יתבצע בצורה הטובה ביותר. תוצאות מבחני הריסוק האחרונים מראים כי המכוניות הקטנות החדשות בטוחות יותר מבעבר" - כך אמר דיוויד זובי, מהנדס המחקר הראשי של ארגון ה-IIHS. זובי נותן את האלנטרה כדוגמא טובה לשיפור הבטיחות שעשו המכוניות הקטנות - "האלנטרה הקודמת קיבלה ציונים נמוכים במבחן הריסוק החזיתי והצידי והייתה אחת המכוניות שדורגו בתחתית הטבלה שלנו. האלנטרה החדשה מקבלת את הציון המרבי האפשרי ועולה לראש הטבלה."

ששת המכוניות שזכו בדירוג המרבי בסבב זה הן פורד פוקוס החדשה, הונדה סיוויק, לקסוס CT200h, ניסאן ג'וק, טיוטה פריוס ויונדאי אלנטרה (i35) החדשה. הונדה CR-Z והונדה אינסייט מקבלות ציון טוב בכל המבחנים למעט במבחן ההתהפכות, שם הן מקבלות ציון בינוני בלבד. סוזוקי SX-4 מקבלת ציון טוב במבחן הריסוק החזיתי והצידי אבל מקבלת ציונים גבוליים במבחן הריסוק האחורי ובמבחן ההתהפכות. ניסאן ורסה (הדומה מאוד לטידה המשווקת בישראל) מקבלת ציון בינוני במבחן הריסוק הצידי ובמבחן ההתהפכות וציונים טובים בשאר. שאר הדגמים שנבחנו בסבב זה אינם משווקים בישראל.