תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו קליאו
  • נהיגה ראשונה – רנו קליאו החדשה

    רנו קליאו

    רנו קליאו החדשה נוחתת בישראל והכרנו אותה בנהיגה ראשונה. נוחה יותר, חזקה יותר, מאובזרת יותר, ובקיצור – נראה שהיא באה לעבוד

    • 09-01-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    קודם כל ולפני הכל, כי השאלה הזו בטוח תעלה: בתמונות שלפניכם אתם רואים את רנו קליאו החדשה. לא מחודשת, לא מרועננת, לא מעודכנת. חדשה. כן, כן, חדשה חדשה. דור חמישי. כן, חדשה לגמרי. כן, אני יודע שהיא נראית כמעט אותו דבר. פלטפורמה חדשה. כן. חדשה. לא, לא מתיחת פנים. לא, לא מבוססת על הקודמת. אין שום קשר. באמת באמת. נשבע, נו. באמת.

    אז למה היא נראית אותו דבר? ובכן, פה מתחיל הסיפור של הקליאו החדשה – בקליאו הקודמת. כל הדורות של הקליאו הביאו משהו חדש לקטגוריה, כל אחד הביא משהו אחר. אבל הדור הרביעי איכשהו היה המוצלח והמצליח מכולם, עם גרף מכירות שעלה עד סוף חייו ושהביא אותו בסופו של דבר להיות הסופר מיני הכי נמכרת באירופה, ונכון לסוף 2018 (נתונים מלאים ל-2019 עדיין לא פורסמו) גם המכונית השנייה הכי נמכרת באופן כללי (אחרי פולקסווגן גולף).

    רנו קליאו 2020

    אז כשרנו באה לתכנן את הקליאו החדשה, היא כמובן ביצעה מחקר שוק שהעלה שהלקוחות אהבו מאוד את העיצוב (ותכלס די בצדק) וביקשו לא לשנות אותו. אז הם לא, והקליאו החדשה מקבלת בעיקר עידון של העיצוב הנוכחי ואת הפנסים של המגאן עם ה"ניבים" שיורדים מהם. גם המידות לא השתנו מהותית, והקליאו החדשה אפילו קצרה מקודמתה ב-1.2 ס"מ, ועם בסיס גלגלים קצר יותר בקצת יותר מחצי ס"מ (258.3 ס"מ לעומת 258.9). אבל – מודה, אין לי מושג איך – מרווח הפנים שופר ותא המטען גדל (מ-300 ל-391 ליטר).

     היום (או אתמול, או לפני שנה וחצי... תלוי מתי אתם קוראים את זה) נחתה הקליאו החדשה בישראל, ונראה שכמו שהיא חשובה לרנו העולמית, ככה היא חשובה גם ליבואנית. כי נראה שקרסו מוטורס השיקה את הקליאו עם מטרה ברורה להמשיך את המסורת בה הקליאו מככבת בעשיריית דגמי הסופר מיני הנמכרים ביותר. המחירים תחרותיים, האבזור עשיר בצורה יוצאת דופן, והמכונית – בגדול – טיפלה בכל נקודות החולשה של הדור הקודם.

    רנו קליאו 2020

    הקליאו מושקת כרגע בשלוש גרסאות. שני מנועים – 1.0 ו-1.3 ליטר עם 100 ו-130 כ"ס בהתאמה, שתי תיבות הילוכים – ידנית וכפולת מצמדים עם שבע מהירויות, ושתי רמות גימור: אינטנס ו-RS ליין. השילובים יהיו כאלה: 1.0 ידני אינטנס, 1.3 ליטר אוטומטי אינטנס ו-1.3 ליטר אוטומטי RS ליין. בהמשך תוצע גם גרסת 1.0 ליטר עם תיבה רציפה (לא ברור כרגע באיזו רמת גימור) ובקיץ צפויה גם גרסה היברידית. המחירים יתחילו ב-85 אלף שקלים לגרסה הידנית ו-105 ו-115 לגרסאות האוטומטיות (אינטנס ו-RS ליין בהתאמה).

    את רשימות האבזור והמפרטים הטכניים המלאים אתם יכולים לקרוא כאן, ואני רק אגיד שבמבט זריז – אין מכונית סופר מיני אחרת בישראל (כרגע. ותזכרו את המילה הזו) שנותנת לקליאו פייט מבחינת אבזור לשקל. בין אם זו תאורת הלד המלאה שמקבלות כל הגרסאות, או מצלמת ה-360, החניה האוטומטית ומסך 9.3 האינץ' של ה-RS ליין. אבל, כאמור, "כרגע" היא מילת המפתח כאן, שכן בשנה הקרובה אמורות להגיע לישראל פיג'ו 208, אופל קורסה וטויוטה יאריס חדשות, שעדיין לא ידוע עם אילו רשימות אבזור הן יושקו.

    רנו קליאו 2020

    לרגל ההשקה, רנו הזמינה אותנו לנהוג בקליאו החדשה ואמנם הנהיגה הייתה קצרה ובמזג אוויר גשום למדי, היא עדיין הבהירה שהשיפור שעברה המכונית הוא לא פחות מעצום.

    איכות החומרים שופרה מהותית והיא אינה נופלת מאף סופר מיני אחרת, נוחות הנסיעה מצוינת והקופצנות הקשיחה שאפיינה את הדגם נעלמה כלא הייתה. גם המנוע החדש (נהגנו בגרסת ה-1.3 ליטר האוטומטית) מעולה ומרגיש זריז מאוד. בידוד הרעשים, שהיה גם הוא נקודת חולשה של הדגם היוצא, שופרה משמעותית והקליאו נשארה שקטה מאוד גם במהירויות של 130 קמ"ש ומעלה.

    רנו קליאו 2020

    למרות המידות הדומות ובסיס הגלגלים הזהה, בזכות עיצוב חדש של המושבים ותכנון יעיל יותר של המרכב, הקליאו החדשה גם מרווחת יותר מקודמתה – הן בתא הנוסעים והן בתא המטען.

    מהנהיגה הקצרה עלו, רק שתי נקודות חולשה שאפשר להתייחס אליהן – הראשונה היא יציאה מעט מהוססת מהמקום כאשר לוחצים על דוושת התאוצה במתינות והשניה היא פעולה מעט מנומנמת של מסך המידע המרכזי בלוח המחוונים, שסובל מהשהייה קצרה לפני שהוא עובר בין מסכי המידע השונים וגם המעבר עצמו מתבצע תוך אנימציה איטית משהו.

    רנו קליאו 2020

    אחרי כמאה קילומטרים מאחורי ההגה, אני יכול להגיד בבטחון מלא, שכרגע, עד שיגיע שטף המתחרות החדשות והמחודשות בקטגוריה, הקליאו החדשה היא מתמודדת מאוד חזקה למובילת הקטגוריה. עם המחירים, רשימות האבזור, ואיכות הנסיעה שלה, אם המתחרות העתידיות שלה לא יביאו בשורה משמעותית, ליבואנית שלה תהיה עבודה מאוד קלה להמשיך להחזיק במקומות העליונים בטבלת המכירות גם בשנים הקרובות.

    dddd