להשקה של אופל קורסה החדשה הגעתי עם הרבה דעות קדומות. רצה הגורל והיתה ברשותי אופל קורסה מהדור הקודם. במשך כשנה וחצי התניידתי איתה, כמשהו להתנייד איתו היא היתה בסדר. מעבר לזה, לא הרבה.
לאופל כמותג היו כמה מכוניות מוצלחות בעבר. גם היום, האסטרה והאינסגניה הן מכוניות טובות מאוד. הקורסה נשארה הכבשה השחורה במשפחה. אולי עכשיו, כאשר ב-DNA של אופל זורם דם צרפתי, הדברים יראו אחרת?
במבט ראשון, התשובה היא כן. זה בהחלט נראה אחרת. הקורסה החדשה כבר לא נראית כמו משהו אנמי שלא משאיר לך כלום בזכרון. היא נראית מצוין. הפרופורציות שלה טובות, יש לה עיצוב מעניין ועם קווים טובים ואלמנטים מודרנים. גירסת ההשקה האטרקטיבית, לפחות מבחינה חיצונית, נקראת GS, בה הגג בצבע שונה משאר המרכב. לא ארחיב על זה יותר מדי, תסתכלו בתמונות.
גם פה יש עיצוב שונה ומרענן שלא מזכיר בכלום את העיצוב הקודר של הדור הקודם. במרכז הדשבורד יש מסך מגע בגודל של 10 אינץ' שמוטה קצת לכיוון הנהג. לוח המחוונים גם הוא דיגטלי בגודל של 7 אינץ'. איכות החומרים טובה מאוד וההרגשה הכללית דיי איכותית. בכללי, גם פה מדובר בעיצוב מוצלח למדי. בניגוד לכל מיני עיצובים "פורצי דרך" של PSA בשנים האחרונות כאן הכול סטנדרטי ובקטע טוב. בקרת האקלים ומערכת המולטימדיה נשלטות מכפתורים מכאניים נוחים לשימוש שלא דורשים ממך להסתכל על המסך ובאופן כללי, הכל יושב פחות או יותר איפה שהיית מצפה.
הקורסה החדשה תגיע אלינו ב-2 גרסאות אבזור ומנועים:
GS-Line – מנוע 1.2 טורבו עם 130 כ"ס, תיבה אוטומטית של 8 הילוכים, מושבים ספורטיבים, חישוקי 17 אינץ' ועוד.
Elegance – מנוע 1.2 טורבו עם 100 כ"ס, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, חישוקי 17 אינץ'.
וכן, זה אותו מנוע 1.2 ליטר 3 צילינדרים של פיג'ו-סיטרואן.
לקראת סוף שנת 2020 אמורה לצאת גרסה חשמלית מלאה לקורסה שתגיע עם מנוע בהספק של 136 כ"ס וסוללות שמאפשרות טווח נסיעה מוצהר של 330 ק"מ (לפי תקן WLTP החדש). לפי דברי היבואן, הגרסה החשמלית תגיע לישראל לקראת סוף 2020.
המשקל ומימדים של הקורסה החדשה דיי מעניינים. הקורסה החדשה שוקלת 980 ק"ג בלבד. היא באורך זהה לדגם הקודם אבל נמוכה ב-5 ס"מ ממנה. תא המטען שלה בנפח של כ-300 ליטר, שקצת מצחיק להגיד את זה, אבל היום כבר נחשב רק ל"סביר", למרות שלפני 4-5 שנים זה היה מספר כמעט דמיוני בסופר מיני (להוציא בודדות כמו הונדה ג'אז או טויוטה ספייס וורסו).
התחלנו את ההשקה עם גרסת ה-GS. 130 כ"ס, משקל נמוך יחסית של 980 ק"ג, תיבה אוטומטית רגילה בעלת 8 הילוכים, מושבים ספורטיבים בעיצוב קרבי. תחילת הנסיעה היתה בדרכים עירוניות לא איכותיות. איכות הנסיעה בדרכים כאלו לא מזהירה. כנראה בגלל החישוקים (17 אינץ') וכיול המתלים הקשיח יחסית. בגירסת ה-100 כ"ס המצב טוב בצורה משמעותית.
כשיוצאים לכבישים טובים יותר ומהירים יותר הקורסה עושה עבודה מצוינת. היא שקטה מאוד ובידוד הרעשים מעולה. בכללי, היא מרגישה כמו גרמניה קטנה מבית פולקסוואגן, שזה כשלעצמו הישג מבחינת אופל.
בכל מה שקשור בהנאה מנהיגה, השלדה מגיבה טוב לשינויי כיוון ולא מתנדנדנת יותר מדי, ההגה קצת קהה ולא מדוייק מספיק.
התיבה האוטומטית מרגישה קצת מסורבלת, משהו שם לא נותן לך להרגיש שאתה מנצל את המנוע בצורה מלאה. אולי זו כמות ההילוכים הרבה (8), אולי זה בגלל שהתרגלנו לתיבות מהירות יותר. התאוצה מ-0-100 קמ"ש לוקחת 8.5 שניות. צריכת הדלק לאורך המבחן עמדה על 15 ק"מ לליטר.
את גירסת ה-100 כ"ס יצא לנו לבדוק רק עם תיבה ידנית. בגירסה הזו הקורסה "שלמה" יותר. היא נוחה יותר בצורה משמעותית ואת החסרון של 30 הסוסים אתה לא ממש מרגיש. בכל מקרה, לארץ היא תגיע בגירסתה האוטומטית ככה שאני לא יודע כמה נכון יהיה להביע עליה דיעה.
מהנדסי הקורסה התגאו בהשקה במספר תכונות חדשות שלה. אחת מהן, שהזכרנו כבר מקודם היא המשקל הנמוך ומקדם הגרר הנמוך שלה, מה שאמור להפוך אותה לחסכונית במיוחד. בנוסף הם ציינו שהקורסה תגיע עם כל מערכות הבטיחות האפשריות מבוססות רדאר ומצלמה.
כמו כן, שמו דגש על פנסי הלד מטריקס החכמים שיש ברכב. פנסים שבאמצעות טכנולוגיה חכמה יודעים להאיר חזק ולפצל את אלומות האור בצורה כזו שלא תסנוור את מי שבא ממול. הפנסים האלה הוצגו כבר עם האסטרה הנוכחית לפני 3 שנים, אבל לא הגיעו לארץ כשאופל יובאה ע"י קבוצת שלמה, מעניין יהיה לראות מה יקרה עכשיו.
המושב אחורי צפוף למדי ויספיק רק לשני מבוגרים לא גבוהים במיוחד.
קורות A רחבות מאוד שמייצרות שטח מת דיי גדול לנהג.
תא מטען לא גדול במיוחד (300 ליטר).
האם הקורסה החדשה טובה מהקודמת בצורה משמעותית? חד משמעית כן. בכמה וכמה דרגות.
האם הקורסה החדשה יכולה להתחרות עם מובילות קטגורית הסופר מיני? בהחלט, במידה והתמחור יהיה תחרותי ורמות האבזור גבוהות היא מתמודדת ראויה ביותר. הערכת המחיר שלי היא כ-100-105 אלף ש"ח לגרסת אלגנס.