תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

קיה נירו המחודש בישראל

מתיחת הפנים של קיה נירו מושקת בישראל עם עיצוב מעודכן וכמה שדרוגים טכניים שהיו נחוצים

  • 21-08-2019
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

48 שעות אחרי שיונדאי ישראל השיקה את האיוניק המחודשת, נוחת בארץ האח-הלא-זהה שלה – קיה נירו, גם הוא בגרסה מחודשת שמעדכנת את העיצוב וסוגרת כמה מהפערים הטכניים הבולטים של הדגם הקודם. המחירים יעמדו על 145,000 ₪ לגרסת LX הבסיסית ו-1,000 ₪ יותר עבור ה-EX המאובזרת יותר, שלאור הפער הזניח במחיר תהיה כנראה היחידה שרלוונטית עבור השוק הפרטי.

קיה נירו 2019

השינויים העיצוביים בנירו עדינים אך מספיקים כדי להבדיל אותו מהדגם היוצא. עיקר השינוי הוא בפגושים ובפנסים, הקדמיים מקבלים פרשנות מודרנית לעיצוב "קוביות הקרח" שנולד בספורטאז' GT המקורית ואילו האחוריים מתחדשים בתאורת לד עם חתימת אור חדשה. הפגושים גם הם עברו עיצוב.

בפנים השינויים העיצוביים קטנים יותר ומסתכמים בחומרים איכותיים יותר, ובמסכים גדולים יותר במערכת המולטימדיה ובלוח המחוונים. המסך המרכזי גדל ל-8 אינץ' בשתי הגרסאות והאחרון גדל ל-7 אינץ' בגרסת EX הבכירה.

קיה נירו 2019

השינוי הגדול ביותר נמצא בפן הטכני, שם מקבל הנירו המחודש בלם יד חשמלי שמאפשר שיפור משמעותי של בקרת השיוט האדפטיבית שיודעת עכשיו גם להגיע למצב של עצירה מוחלטת ולהתחיל בנסיעה ללא התערבות (למספר שניות, שלאחריהן דרושה נגיעה בדוושת התאוצה או בכפתור העלאת המהירות של בקרת השיוט). בנוסף, מקבל הנירו המחודש בלמים אחוריים גדולים יותר שיעזרו לבלום אותו בצורה נחושה יותר במקרי חירום (בבלימות רגילות רוב עצמת הבלימה מופעלת על הגלגלים הקדמיים). שאר רשימת האבזור נותרה ללא שינויים מהותיים, ותוכלו לקרוא את כולה במפרט הטכני המלא.

קיה נירו 2019

מערכת ההנעה של הנירו – כמו באיוניק – נותרה ללא שינוי, ותמשיך להציע מנוע בנזין 1.6 ליטר משולב עם מנוע חשמלי שמפיקים יחד 141 כ"ס, תיבת שישה הילוכים כפולת מצמדים, וסוללה בקיבולת 1.56 קילו-וואט שעה. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 29.4 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-25 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית, מעט טוב יותר מזו של האיוניק.

 

dddd