תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 308
  • פיג'ו 308GT במבחן - אומנות הפשרה

    פיגו 308

    יואב יצא לבחון את הפיג'ו 308GT, ומצא את עצמו משווה אותה לפחות או יותר כל דבר עם ארבעה גלגלים והגה

    • 28-07-2019
    • מאת: יואב פולס

    הרבה מחשבות על מיצוב ה 308GT החדשה של פיג'ו עברו בראש. שמרתי אותן לעצמי על מנת למנוע הטיה של בוחנים נוספים שינהגו ברכב. כך נכנס בוחן 1 לרכב, התחיל לנהוג וישר אמר "בלי להתכוון היא מכוונת לגולף GTI במצח". בוחן 2 נכנס לנהוג, ובמהלך קטע מהיר כלשהו, "תשמע, בקטע הזה היא הרבה יותר מהירה מה BRZ". בוחן 3 נכנס ואחרי סיבוב ארוך אמר "אני מאוד אוהב אותה, היא לא מכוונת לגולף GTI אבל יהיה מעניין להשוות אותה לסיביק טורבו". 

    ככה, שלושתם, כל אחד בנפרד הציג את החידה הגדולה של הפיג'ו 308GT. אם נקפוץ לשורת הסיום אז אני מוסיף למשפט הראשון "הפיג'ו 308GT הנפלאה הזו".

    פיג'ו 308GT

     

    אפשר להתחיל

    ה-GT הזו נראית כמו כל 308 חדשה. עם בסיס גלגלים של 262 ס"מ ואורך כולל של 425 ס"מ מדובר בהאצ'בק טהורה עם טיפה אלמנטים עיצוביים למביני עניין. דיפיוזר אחורי עם שני פתחי אגזוז מלבניים צרים אחד מכל צד (בחינה טיפה יותר מעמיקה – הם פייק אגזוזים). בצדדים הרחבה עדינה לחצאית, וסמלי GT עדינים. רכב המבחן צוייד בנוסף גם במדבקות ענקיות ולא עדינות בכלל "308GT 225HP".

    השינויים בפנים הרכב כוללים מושבי עור ספורטיביים, בורר מצבי נהיגה (נורמל, ספורט, אקו), הגה עם סמלי GT בחלקו התחתון הישר. וזהו בערך.

    אותו לוח מחוונים 'מעל' ההגה, עם מד מהירות משמאל ומימינו מד סל"ד 'הפוך' (עולה מימין לשמאל נגד כיוון השעון).

    פיג'ו 308GT

    הרכב צויד בגג פנורמי לאורך כמעט כל הגג, עם וילון חשמלי. יחסית למה שניתן לצפות הוילון הצליח להסתיר היטב את השמש החמה. בשעות אחה"צ והערב כבר היה נעים לנסוע עם וילון פתוח וליהנות מתחושת אווריריות. רק חבל שהחלון עצמו לא נפתח.

    הרכב מצוייד במנוע 1.6 ליטר המוכר והטוב של הקונצרן, כאשר כאן הוא מפיק 225 כ"ס ו-30.6 קג"מ ב-1900 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים, תוצרת אייסין – וכמקובל אצל PSA – פלנטרית. הביצועים 'חמים' אבל לא לוהטים. 7.4 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 235 קמ"ש.

    לרכב מערכות בטיחות מלאות – שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, התראה על שטח מת, התראה על עייפות, וניטור מרחק לפנים – בקיצור – סט מערכות בטיחות מלא וטוב.

    הרכב קילס לחלוטין, כניסה והתנעה. בנהיגה מנהלתית רגילה, מדובר באותה 308 האצ'בק נעימה ושימושית. המתלים עושים עבודה מצוינת. על אף שהרכב מצויד בחישוקי 18 אינץ' וצמיגי 225/40R18 פסי האטה עוברים בנינוחות ללא חבטה בתא הנוסעים, גם כשעוברים אותם במהירות גבוהה מהמתוכנן. נוחות הרכב מפתיעה לטובה גם בהתחשב בייעוד הסמי-ספורטיבי המצופה ממנו.

    פיג'ו 308GT

    בכבישים מהירים, נשמרת נוחות גבוהה מאוד, אבל נכנסים לפעולה המנוע והגיר. לחיצה נחושה על דוושת התאוצה מזניקה את הרכב קדימה, אבל לא באגרסיביות. אני חושד שדווקא תיבת ההילוכים המצויינת, מסרסת מעט את המנוע ומונעת ממנו להוריד לכביש משהו שיזכיר 225 כ"ס. הכל נינוח ורגוע, ורק מבט חטוף במראות מראה כי אותן מכוניות שביקשת לעקוף הן נקודה קטנה ורחוקה מאחורה והרכב שועט קדימה במהירויות לא חוקיות בעליל. הקלות שהיא עושה את זה, והנינוחות בה זה מתבצע מרשימות מאוד.

    בכבישים מפותלים שומרת הלביאה על נוחות גבוהה יחד עם אחיזה מרשימה. אין דרמות, אין איבודי אחיזה, אין תת היגוי מורגש, וגם התערבות של בקרות המשיכה היא מאוד עדינה ולא מפריעה מדי. למעשה הלביאה יכולה לפתח קצב מהיר למדי גם בכביש מפותל. מספיק מהיר כדי שנחשוב איך גולף GTI היתה מתנהגת כאן בדיוק. אז על הקצה, ממש ממש בקצה, המתלים הרכים יותר של הפיג'ו כבר רומזים שהיית צריך להזמין את ה-308GTi.

    זה הרכב הראשון שבחנתי, בו בורר המצבים נקבע על מצב 'ספורט' באופן קבוע. במצב הנורמלי התקבל רכב רגוע מדי, ומצב אקו הרגיש כמו מצב ספגטי. במצב ספורט כל התגובות הופכות לחדות יותר וכבונוס יש גם רעש של מנוע מהרמקולים שרק היושבים ברכב שומעים ולצערי מרגיש מלאכותי מדי.

    פיג'ו 308GT

    ביום הכי חם השנה, כששריפה אדירה בוערת ביער בן שמן, אני נוסע לצפון הרחוק. אמר מי שאמר שזה לא מבחן לרכב אלא מבחן למזגן של הרכב. למרות טמפרטורות של מעל 40 מעלות בחוץ, ברכב קריר ונעים.

    נסיעה משפחתית עם כל המשפחה הביאה לתלונות מהמושב האחורי שהוא זקוף מדי, ובהשוואה למרווח הפנים בקורולה המשפחתית ה-308 מעט צפופה יותר. על נוחות הנסיעה, מאידך, לא נרשמו כל תלונות.

    חסרונות בכל זאת – זה אולי קטנוני אבל היו חסרים לי פתחי מיזוג אחוריים וחסר עוד שקע כח איפשהו ברכב, לא איכפת לי איפה רק שיהיה בתא הנוסעים. בנוסף, אני יודע שהפרט הכי חשוב ברכב היום זו מערכת המולטימדיה. אני מודה שלא התעמקתי בה. היה ווייז מובנה, היה סטרימינג טוב, מבחינתי לא צריך יותר.

    אני מצרף השוואה שביצעתי מול אותן שלוש מכוניות שהוזכרו בפתיח כמתחרות אפשריות ל GT – גולף GTI, BRZ והונדה סיוויק טורבו. זה לא אומר שגם הן מתחרות בינן לבין עצמן, אבל אחת מלמטה ושתיים מעל מאפשרות לנסות למקם את ה-GT על סקאלה אינדיבידואלית שכל אחד מאיתנו עושה לעצמו.

    פיג'ו 308GT

    לסיכום, ה-GT אולי איננה בדיוק מתחרה לגולף GTI הרגילה (לא הפרפורמנס) אבל היא לא רחוקה ממנה, ועם מחיר של 175,000 ₪, גם הפרש של כ-50,000 ₪ מהגולף, הם הרבה מאוד בשביל הבדלים ממש בקצה. היא משמעותית יותר שימושית מסובארו BRZ וככל הנראה יותר מהירה מהסיוויק.

    בסה"כ מדובר במכונית GT נפלאה, שיכולה להיות רכב דיילי למשפחה. היא יכולה לשרת את בן/בת הזוג נאמנה, אבל גם לאפשר לצאת בשבת בבוקר לסיבוב פתיחת שסתומים מהיר עם מכוניות ספורטיביות טהורות, שלא בהכרח יהיו מהירות ממנה.

    מה דעתכם על פיג'ו 308GT? חושבים שהיא מכונה מופלאה שמשלבת את הטוב מכל העולמות או פשרה מיותרת של "לא פה ולא שם"? הצטרפו לדיון ובוא לקרוא מה חשבו עליה מובילי הדעה האחרים שלנו.

    dddd