תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 1
  • במוו סדרה 1 החדשה נחשפת - נצחון סופרי האפונים

    במוו סדרה 1

    במוו סדרה 1 החדשה שועטת (בתת היגוי) למיינסטרים ומאבדת השישה צילינדר. תגיע לישראל ברבעון השלישי של 2019

    • 28-05-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    המילה הראשונה בהודעה לעיתונות על הדור החדש (שלישי) של הסדרה 1 היא "ספורטיבי". אבל זה לא משנה כמה פעמים הם יכתבו אותה, ביום שהם החליטו לוותר על ההנעה האחורית ועל מנוע ששת הצילינדרים המשובח של הדגם הקודם - עדות לניצחונם של סופרי האפונים ומחלקת הכספים על מחלקת ה"מכונת הנהיגה המושלמת", המילה "ספורטיבי" כנראה הייתה יכולה להיות, אולי, האחרונה להופיע. אם בכלל.

    בכל מה שמעניין אנשים רגילים, שכנראה ילכו ואשכרה ישימו את כספם על המכונית הזו, הסדרה 1 החדשה תהיה בלי ספק טובה יותר בכל פרמטר מהותי. היא מרווחת יותר בזכות ארכיטקטורה שונה ופלטפורמה חדשה ויעילה יותר, והיא בוודאי תהיה בטוחה יותר ומאובזרת יותר. אבל בעולם בו קיימות מכוניות כמו מרצדס A קלאס ובקרוב גם אאודי A3, הוויתור על ה"קול" של חובבי הרכב המושבעים הוא וויתור על המאפיין שהיה כנראה היתרון היחסי הייחודי ביותר בקטגוריה, שלא לומר בעולם הרכב העממי-יחסית כולו. ובעולם בו כל המכוניות טובות-עד-מעולות, במיוחד בקטגוריית המשפחתיות-פרימיום, לוותר על התואר "היחידה עם הנעה אחורית" הוא, יותר מכל דבר אחר, מעציב.

    במוו סדרה 1 2019

    בעקבות הוויתור על תצורת ההנעה והמיקום האורכי של המנוע, השתנו מהותית גם העיצוב והפרופורציות של הסדרה 1 - לא עוד מכסה מנוע ארוך ועיצוב הנעה אחורית קלאסי של קורה A שרחוקה מהגלגל הקדמי. מהיום הסדרה 1 היא גרסת פרייבט של ה-X2, ובמידה מסוימת, אם מתאמצים מספיק, אפשר גם למצוא הרבה מאוד קרבה למיניוואן של במוו, וזה הכי רחוק שאפשר מהמכונית שהיוותה את הבסיס ל-1 M קופה שהפכה אגדית במרוצת השנים.

    האכזבה השניה מגיעה בדמות היצע המנועים - פלטפורמת ההנעה הקדמית מכתיבה לבמוו ויתור על מנוע ששת הצילינדרים וגרסת הקצה (לשלב הזה), שגם מוותרת על המיתוג 140 וחוזרת להיקרא 135, תעשה שימוש במנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 306 כ"ס (340 ב-140 היוצאת). נחמה פורתא היא שה-140 תקבל לפחות מערכת הנעה כפולה, ואולי חברות שיפורים כאלה ואחרות ידעו להתחבר אליה ולגרום לה להעביר את כל הכוח לגלגלים האחוריים.

    במוו סדרה 1 2019

    לצד הדגם המעניין, תציע במוו מנוע בנזין אחד (בגרסת 118) עם 140 כ"ס ושלושה מנועי דיזל (116, 118 ו-120) עם 116, 150 ו-190 כ"ס, כאשר אנחנו ככל הנראה לא נזכה לפגוש את דגם הדיזל. תיבות ההילוכים תהיינה כפולות מצמדים ואוטומטיות פלנטריות כאשר מנוע הבנזין הקטן יקבל את תיבה שבעה ההילוכים הרובוטית החדשה שמשרתת את במוו בדגמים האחרים שלה לאחרונה ואילו ה-135 תמשיך לעשות שימוש בתיבת שמונת ההילוכים האוטומטית.

    בניגוד מוחלט, על תא הנוסעים - כשלעצמו - אי אפשר להגיד שום דבר רע. לוח המחוונים עבר דיגיטיזציה מוחלטת, העיצוב נותר כמובן במוו מסורתי אבל קיבל בדיוק את העדכונים הדרושים כדי להיראות מודרני ונעים, המסך גדל וקיבל שיפור ברזולוציה ובתוכנה שמאחוריו, והמרווח כמובן שופר משמעותית עם מרווח ברכיים ששופר ב-3.3 ס"מ במושבים האחוריים, 1.2 ס"מ נוספים של מרווח ראש במושבים האחוריים ו-4.2 בקדמיים. תא המטען גדל ב-20 ליטר לנפח כולל של 380 ליטר והדלת שלו רחבה יותר ב-6.7 ס"מ כעת. יחד עם זאת, עם בסיס גלגלים של 267 ס"מ, ורוחב כללי של 180 ס"מ, עדיין בכלל לא בטוח שהיא תהיה מרווחת יותר מה-A3 העתידית או אפילו ה-A3 קלאס הנוכחית (273 ס"מ, 180 ס"מ).

    במוו סדרה 1 2019

    ישנם כמובן גם כמה פיצ'רים מגניבים מאוד שמגיעים ל-1 היישר מהסדרות הגבוהות יותר, כמו שימוש בטלפון בתור מפתח חכם, סייען הרוורס החכם שיכול להוציא אתכם בנסיעה עצמאית ממקומות צפופים ללא מוצא, וכמובן מערך בטיחות מקיף עם בלימת חירום ותיקון סטיה מנתיב, התרעת תנועה חוצה ברוורס ועוד.

    במוו סדרה 1 תגיע לישראל ברבעון האחרון של 2019 , כך שלא נשאר לנו הרבה זמן לחכות. אנחנו כולנו מלאי תקווה שנבואות הזעם שלנו יתבררו כשגויות והיא תמשיך להוות את הסטנדרט להתנהגות דינאמית והנאה מנהיגה בקטגוריה. אחרת אנחנו מאוד מקנאים במי שהספיק לשים את ידיו על הדגמים הקודמים וצופים אינפלציה במחירי המשומשות.

     

    dddd