תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורשה
  • פורשה קאיין
  • פורשה קאיין קופה נחשף - הפתעה צפויה

    פורשה קאיין

    פורשה חושפת גרסת קופה לקאיין, והופתענו מכמה שהופתענו

    • 24-03-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אני חייב להגיד שכשקפצה לי בטלפון במהלך סוף השבוע התראה עם המילים "Porsche Cayenne Coupe" הופתעתי מאוד. אבל אחרי מחשבה קצרה, מאוד הופתעתי שהיא הפתיעה אותי.

    פורשה קאיין קופה

    שמעתי את עצמי מסנן בצורה כמעט בלתי רצונית "גם פורשה התדרדרו לזה". אבל כמעט מיד נזכרתי ועניתי לעצמי ש"מה אתה רוצה? הם פחות או יותר התחילו עם זה". וזה נכון, פורשה באמת היתה בין היצרניות הראשונות בדור הנוכחי להיכנס לשוק ה"קרוסאובר יוקרתי ספורטיבי" אחרי שזו נשלטה במשך עשורים רמים ע"י כלים של GM ולנדרובר. שהיו יותר גרסאות יוקרתיות של רכבי שטח קשוחים ופחות מכוניות יוקרה מוגבהות.

    פורשה קאיין קופה

    אז עכשיו שאני חושב על זה, אני מופתע לכיוון השני. איך יכול להיות שפורשה חיכתה כל כך הרבה זמן כדי להיכנס גם לקטגוריה המיותרת (אבל מצליחה בטירוף - גם זה צריך להיאמר) של קרוסאוברים-יוקרתיים-ספורטיביים-בעיצוב-קופה? הרי במוו שם כבר שנים, וכבר הספיקו להציג גרסאות "קופה" לכל ליין הקרוסאוברים שלהם. מרצדס שם עם ה-GLE ו-GLC קופה, גם אאודי כבר התחילה עם Q8 ואפילו פרארי ואסטון מרטין הצהירו על הכוונות להיכנס לפלח הזה.

    פורשה קאיין קופה

    הקאיין קופה, הוא בדיוק זה - גרסה מקוצצת גג של הקאיין הרגיל. וזו גם הסיבה להקדמה הארוכה - על הרכב עצמו אין ממש מה להגיד. כן, הוא מקבל אופציה לגג קארבון כדי להנמיך את מרכז המאסה, וגם החישוקים הסטנדרטיים שלו יותר גדולים - 20 אינץ' במקום 19, וגם בולמי הזעזועים שיגיעו כסטנדרט יהיו אדפטיביים, אבל אלה שורות במפרט ולא באמת הבדלים מהותיים.

    פורשה קאיין קופה

    גם מבחינת ההספקים, הקאיין קופה יהיה זהה לקאיין הרגיל, עם 335 כ"ס מ-V6 בנפח 3 ליטר בדגם ה"רגיל" ו-531 כ"ס מ-V8 בנפח 4 ליטר בדגם הטורבו (למרות ששניהם מנועי טורבו). גם הביצועים זהים, עם תאוצה ל-60 מייל לשעה (כ-98 קמ"ש) של 5.7 (או 5.6 עם חבילת "ספורט") ו-3.7 שניות לדגם הבסיסי והטורבו בהתאמה.

    פורשה קאיין קופה

    אז איפה ההבדל? במחיר. בעוד הקאיין הרגיל יעלה לכם (בארה"ב) 65,700 דולר לדגם הבסיסי והטורבו יעלה 124,600 דולר, על דגם הקופה תצטרכו להוסיף 9,400 דולר לדגם הרגיל ו-5,400 דולר לטורבו. יחד עם זאת, צריך לציין שרשימות האבזור לא לגמרי זהות, אז יכול להיות יכול להיות שהמחירים בפועל יהיו קרובים יותר, אבל זה לא מספיק מעניין אז לא טרחנו לבדוק.

    באשר למחירים בישראל, נהיה יותר חכמים לקראת יולי, אז צפוי הקאיין טורבו להגיע לארץ.

    dddd