תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי אקליפס קרוס
  • מיצובישי אקליפס - מבחן ארוך טווח - דיווח אמצע

    מיצובישי אקליפס קרוס

    המבחן ארוך הטווח של מיצובישי אקליפס מגיע לאמצע, והגיע הזמן לסיכום ביניים של מובילי הדעה

    • 23-02-2019
    • מאת: מובילי הדעה של CarsForum

    לפני חודש התחלנו במבחן ארוך טווח למיצובישי אקליפס וכעת הגיע הזמן לדיווח אמצע.

    המתכון הוא כזה: הרכב עובר בין מובילי הדעה של CarsForum כאשר בכל שבוע הוא אצל מישהו אחר שמשתמש בו בתוואי הרגיל שלו. האנשים נבחרו בקפידה ולכל אחד מהם אופי שימוש ותוואי נסיעה שונה, כאשר המטרה היא לקבל את מגוון השימושים הרחב ביותר האפשרי עם דעות מגוונות ככל האפשר. כי ביננו, כמה עמוק בן-אדם כבר יכול לחפור על אותה מכונית? במיוחד אחרי שכבר ערכנו לאקליפס מבחן דרך מסורתי.

    נכון לרגע כתיבת שורות אלו, האקליפס עבר 4539 ק"מ עם צריכת דלק ממוצעת של 9.9 ק"מ לליטר (מדידה במשאבה ולא עפ"י המחשב). הנתון הטוב ביותר היה 11.26 ק"מ לליטר תחת רגלו המדודה של יוליאן (כבוד!) ואת הנתון הכי פחות טוב - 8.67 ק"מ לליטר - השיג תומר שעיקר נסיעותיו בעיר.

    במהלך החודש האחרון האקליפס בילה אצל רוברט, רומן, תומר ויוליאן, ואת כל מה שהיה, יש ויהיה להם להגיד על הקליפס תוכלו לקרוא בשרשור הייעודי שפתחתנו עבור המבחן. אתם מוזמנים לשרשור לשאול את מובילי הדעה שאליהם האקליפס יגיע מאוחר יותר כל שאלה שעולה לכם, או לבקש מהם לבדוק עבורכם כל דבר שתרצו לבדוק (רק אל תהיו מוזרים, טוב?).

    מיצובישי אקליפס 2019

    ראשון לקבל את האקליפס היה רוברט. גר בעיר, מסתובב בעיר, נוסע ביומיום בבמוו 330e (כשהוא לא מגניב סיבוב ב-3008 של הוריו) ומשנע בה את אשתו ושלושת ילדיו הצעירים עד צעירים מאוד. רוברט (כמו כל האחרים) פרגן לאקליפס על נוחות הנסיעה הטובה, וגם על המנוע הזריז יחסית שמגיב היטב למרות הגיר הרציף.

    הנוחות לא רעה בכלל, גם בעיר וגם מחוצה לה, והמושבים נוחים ותומכים. [...] הרכב מאיץ טוב, ומנוע הטורבו מגיב יפה ומיידית, אבל אני לא חובב גדול של הגיר הרציף, ולמרות שהוא מרגיש טוב מזה שבאאוטלנדר אני עדיין לא מת על אופי הפעולה של התיבות האלה תחת עומס, והרעש שהם מייצרים.

    רוברט גם התחבר (באופן יחסי) לעיצוב של האקליפס ולמרות שהוא לא הצליח להתחבר לעיצוב המפוצל של החלון האחורי, הוא מציין שהראות אחורה לא רעה. מאידך, איכות החומרים של האקליפס אמנם לא נראתה לו גרועה, אבל לא מאוד הרשימה. 

    בכללי הרכב נראה טוב. לא הייתי אומר מעולה אבל טוב. [...] העיצוב של הדלת האחורית מרגיזה ברמות, כי למעשה זה מפצל את החלון האחורי וזה מציק בעין כשמסתכלים במראה האחורית. [...] הראות לאחור לא זוועתית כפי שציפיתי אבל אישית מפריע לי ששדה הראיה חצוי בגלל עיצוב הפנסים לאורך החלון האחורי. [...] באופן כללי אף פעם לא התלהבתי מעיצובי הפנים של מיצובישי, וגם אם איכות הבניה היתה טובה, החומרים תמיד נראו לי זולים. פה הכל נראה סבבה לגמרי, ומלבד כמה פאולים פה ושם, רוב הפלסטיקים [...] נראים ומרגישים טוב, והקבינה נעימה והרבה יותר נחמדה לשהיה מהאאוטלנדר.

    הדבר האחרון לגביו רוברט חווה דעתו היה תא המטען, שגם לגביו הוא נותר חצוי.

    הנגישות טובה אך תא המטען לא גדול במיוחד (כ-350 ליטר) [...] אישית זה מפריע לי ברכב מהסוג והגודל הזה. [...]מה שאני כן אוהב זה שהמושב האחורי (המפוצל) זז על מסילה [...] כדי להגדיל קצת את נפח תא המטען (על חשבון המרחב לנוסעים כמובן).

    מיצובישי אקליפס 2019

     

    אחרי רוברט, עבר האקליפס לרומן, שדרש מהאקליפס כמעט את האנטי-תזה המוחלטת למה שנדרש ממנו ע"י רוברט. רומן נוהג ביומיום על BRZ ומכסה כמויות ק"מ שהיו מזכות אותו בסטטוס פלטינום במועדון הנוסע המתמיד של אל-על. כן, כן. קראתם נכון, מכסה כמויות אדירות של קילומטרים, על BRZ. אף פעם לא התיימרנו להיות שפויים.

    רשמיו הראשונים של רומן תאמו את אלו של רוברט, עם תלונה כלפי החלון המפוצל (וגם הרחבה - המגב מנקה רק את ה"חצי" העליון של השמשה) וציון לטובה של שדה הראיה בכלל ומראות בצד בפרט. רומן הסכים עם הקביעה של רוברט על הנוחות, אבל פחות התחבר למושב.

    רשמים ראשונים - מרווח, גבוה, נוח (המתלים יותר, הכסא פחות - לא ממש תומך, ולא יורד מספיק נמוך לדעתי). [...] שדה ראיה טוב, מראות מצוינות, מערכת התראת שטחים מתים עובדת מעולה. החלון האחורי המפוצל מפריע בעין, והמגב מכסה מן הסתם רק את החלק העליון.

    בסוף השבוע ולאחר 988 ק"מ רומן נותר חצוי. מכונית טובה, אך לא נטולת פאקים ורחוקה מלהיות מושלמת. רומן ציין לטובה את הנוחות ושדה הראיה, ואפילו את היכולות של האקליפס בכביש מפותל, ואת תגובות המנוע הטובות (חוץ מאשר במצב אקו שעלול להעביר אנשים על דעתם). אבל היה - איך לומר - פחות ממרוצה מהנדסת האנוש, איכות החומרים והצעת הערך הכללית.

    (האקליפס) מכונית לא רעה בפני עצמה. אלא שהיא גם רחוקה מלהיות מושלמת, ובמקרים רבים מרגישה כאילו חסר לה אותו גרוש מפורסם ללירה [...] הקרוס נוח. פסי האטה, כבישים סלולים רע ובורות רגילים של עונת גשמים לא מזיזים לו או לנוסעים שלו. מושב הנהג נוח, אבל נטול תמיכה צדית כמעט לחלוטין [...] מינוס נוסף - היעדר זכרונות למושב החשמלי, לדעתי זה מפספס את כל הנקודה. פלוס מהותי - חימום המושבים. [...] יתרון מהותי הוא מראות גדולות, יחד עם מערכת מאד יעילה של התראת שטחים מתים.

    עוד נקודה לביקורת היא איכות החומרים הלא אחידה. העור במושבים לא להיט להרגשה, ודיפון הדלתות, למשל, מורכב מכמה וכמה אזורים שמשלבים פלסטיק ודמוי עור, ללא הבחנה מורגשת ביניהם. מיקום מתגי חלונות החשמל פשוט רע, אין דרך טובה לכתוב את זה. [...] יחסית ל(גיר) רציף הפעולה שלו טובה, [...] מצב אקו טוב למדידת צריכת הדלק על ידי היצרן, [...] לא מומלץ לשמירה על שפיות [...] במצב הרגיל התגובה סבירה למנוע טורבו עם גיר רציף וקצב ההתקדמות בסדר גמור. [...] התנהגות הכביש של האקליפס בטוחה וטובה בסה"כ, אבל היא בהחלט לא המכונית לקחת לקצה, ובהתאם לא לקחתי אותה לשם. היא לא תסכן את הנהג שלה, ואם הוא יודע מה הוא עושה, היא לא תעכב את התנועה מעבר לסביר גם בכביש טכני.

    מיצובישי אקליפס 2019

     

    אחרי רומן, לקח את המושכות תומר. אבא לשלוש ילדות (שלא הצליח לדחוס שלושה מושבי בטיחות למושב האחורי) שנוסע בימים כתיקונם במאזדה 6 בתוך חיפה הצפופה והפקוקה (יחסית). תומר והאקליפס העבירו יחדיו 400 ק"מ צנועים יחסית, רובם בתוך העיר.

    תומר מציין לטובה את קלות התמרון של האקליפס בתוך העיר בזכות המראות הגדולות, ההגה הרך מאוד, והחלונות הגדולים. זאת למרות שהוא פחות התחבר לתנוחת הישיבה הגבוהה מדי לטעמו.

    הוא נראה טוב מבחוץ, קל לתמרון בעיר (הגה קל בצורה קיצונית ו"רך" מאוד. אני פחות אהבתי, אבל אני בטוח שהרבה יאהבו), לא גדול מידי לחניה למרות הרושם שהוא משדר. [...] אהבתי מאוד את שלל מערכות הבטיחות [...]. מאוד חשוב כשאתה נוסע עם ילדים (ובכלל), כאשר כל הסטת מבט או חוסר תשומת-לב יכול להיות מכריע. [...] את תנוחת הנהיגה פחות אהבתי, כי אני לא אוהב לשבת גבוה, וגם במצב הכי נמוך זה עדיין היה גבוה מידי בשבילי - כאמור, לחובבי הז'אנר. המושבים עצמם דווקא בסדר גמור, את ה"עור" שעוטף אותם אהבתי פחות.

    החלונות הגדולים והשמשה הקדמית גדולה הן תענוג, גם ליושבים מאחורה. בנותיי נהנו מהאופציה לראות את הנוף באופן ברור. ואם הן מרוצות - אני מרוצה.

    מיצובישי אקליפס 2019

     

    אחרון עם האקליפס במחצית הראשונה של המבחן היה יוליאן, שנוסע בדרך כלל לבדו במיצובישי ספייס סטאר ורנו קליאו דור שלישי לסרוגין. יוליאן הציב את האקליפס בפני 1000 ק"מ של מסלול פרברי-הררי באיזור הגליל העליון.

    כמו שאר המשתתפים, גם יוליאן התחבר לעיצוב החיצוני של האקליפס, אבל ציין שעיצוב הפנימי "רק בסדר". לטעמו איכות החומרים הייתה לא רעה ותנוחת הישיבה - כמו גם המושב הקדמי - היו לטעמו. לעומת זאת המושב האחורי דווח בקשיח ולא נוח.

    מאוד אהבתי את המראה של הרכב, ניראה ספורטיבי ומרשים לדעתי, כך גם הקולגות לעבודה חשבו. פנים הרכב בסדר, לא מרשים כמו ב 3008 לדעתי אבל בסדר, איכות החומרים גם טובה לטעמי [...]. תנוחת הנהיגה התקבלה במהירות כאשר מושב הנהג חשמלי וההגה מתכוון גם לעומק, ובכלל המושב עצמו היה לי נוח עם תמיכת צד טובה [...]. לעומת זאת, כול מי שישב מאחור דיווח על מושב קשיח ולא ממש נוח לישיבה.

    יוליאן, שנוסע כאמור בכבישים הרריים ומפותלים ביומיום, ציין לטובה את נוחות הנסיעה שהייתה לטעמו כמו גם המנוע שסיפק די והותר כוח. כמו תיבות רציפות אחרות, גם זו של האקליפס לא חפה ממוזרויות, אבל לדעתו של יוליאן היא בכלל לא רעה ביחס למקבילותיה. מאידך, בידוד הרעשים קיבל ציון פחות טוב.

    המנוע בנפח 1.5 טורבו עם 163 כ"ס מספק ביצועים טובים, הוא משודך לתיבה רציפה בעלת 8 יחסי העברה ולי בתור חובב גירים רציפים התיבה הייתה ממש טובה [...] ומציעה בלימת מנוע, [...] נוח ושימושי מאוד. מה שכן תחילת תנועה מלווה בסל"ד יחסית גבוה וסוג של השהייה עד שמתקבלת תאוצה טובה, ככה זה רציף. אבל גם בכביש הררי לא הרגשתי מחסור בכוח או חשש לצאת לעקיפה [...]. הבידוד עצמו טוב, אך הייתי שמח לבידוד רעשי כביש טובים יותר, המנוע בכביש הררי נשמע בתא הנוסעים עקב הגיר הרציף.

    מיצובישי אקליפס 2019

     

    כמו שאתם יכולים לראות, המסקנות של מובילי הדעה שלנו חלוקות יחסית. כמעט כולם מתחברים לעיצוב ולנוחות הנסיעה, ומציינים לטובה את המנוע החזק והאבזור (בעיקר הבטיחותי) הרב. אבל רובם ככולם ביקרו את איכות החומרים הממוצעת במקרה הטוב, ואת המחיר הגבוה של הגרסה הנבחנת. אולי בגלל שהאקליפס עדיין לא ירד לשטח אצל אף אחד מהם (יטופל בהרחבה בדיווח הבא). הטענה העיקרית כלפי האקליפס הייתה שבסביבת המחיר שלו (180 אלף ₪) קיימים הרבה מתחרים ראויים לא פחות ממנו, ושמי שלא צריך את מערכת ההנעה הכפולה, עדיף לו לפזול לכיוון דגם פרימיום הזול יותר. 

    רוצים לקרוא את כל מה שכתבו מובילי הדעה שלנו על האקליפס? עדיין יש לכם שאלות? רוצים שנבדוק משהו בשבילכם בחודש שעדיין נותר? הצטרפו לדיון בפורום

    dddd