תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו B4
  • סובארו חושפת B4 חדשה - לא מוותרת

    סובארו B4

    למרות ירידה במכירות והנהירה הנחשולית לעבר קרוסאוברים, סובארו חושפת דור שלישי ל-B4 ומחזירה את מנוע הטורבו. אצלנו ב-2020

    • 10-02-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    סובארו לגאסי, או בשמה הישראלי B4, היא אחת הנפגעות הכי משמעותיות מהמעבר ממכוניות "רגילות" לקרוסאוברים בשנים האחרונות. לא רק בגלל שיצרניות אחרות מציפות את השוק באותם קרוסאוברים, אלא גם - אם לא בעיקר - בגלל שסובארו עצמה השיקה באותן שנים אחרונות גרסת קרוסאובר לכל מכונית רגילה שהיא מוכרת, ובכך מכוונת אפילו את לקוחותיה שלה לעבר מכוניות מוגבהות.

    לא עזרה ל-B4 גם העובדה שסובארו היא מהיצרניות היחידות שליין הקרוסאוברים שלה באמת מציע יכולות שטח שמהוות ערך מוסף עצום ביחס לקרוסאוברים אחרים. התוצאה, ה-B4 מדשדשת במכירות בכל העולם - ב-2015 נמכרו בישראל 865 יחידות של ה-B4, ואילו ב-2018 המספר הזה ירד ל-346 בלבד. גם בארצות הברית ירד קרנה של הלגאסי והיא ירדה מכ-65,000 ב-2016 ל-40,000 בשנה שעברה. באירופה הדגם מדשדש בלי שינויים מהותיים, אבל שם בהרבה מדינות הוא והאאוטבק מקוטלגים תחת אותו דגם כך שקשה לקבל תמונת מצב בהירה.

    סובארו B4 2020

    סתם כדי לסבר את האוזן, במקביל לירידה במספרים של ה-B4, באותה ארצות הברית, הפורסטר עלה מכ-76,000 מסירות ב-2012 למעל 171,000 ב-2018 ובישראל מכ-800 יחידות ב-2013 ל-1,300 ב-2018.

    עם כאלה מספרים, אף אחד כנראה לא היה מרים גבה אם סובארו הייתה שולחת את ה-B4 באותה דרך שהלכו לא מעט מכוניות מנהלים אחרות כמו הונדה אקורד האירופאית, טויוטה אוונסיס, יונדאי i40 ואחרות. אבל למרות המספרים, סובארו החליטה להשיק דור חדש לחלוטין ל-B4 שלה, כנראה בזכות העובדה שדווקא בשוק הבית שלה, ארה"ב, הקטגוריה עצמה עדיין זוכה לביקוש לא רע.

    סובארו B4 2020

    ה-B4 החדשה מהווה עדכון קליל בכל הנוגע לעיצוב, עם קווים כלליים מאוד דומים לדגם הנוכחי ושפה מעט נקיה ועדינה יותר, תהליך שעוברת המכונית מאז יצא הדור הקודם (החמישי) והאגרסיבי מאוד שלה ב-2009. הדימיון ל-B4 הנוכחית ברור מיד, והשינויי הגדול באמת נמצא בפנים, שם מקבלת המכונית תא נוסעים מודרני ונקי ששונה מהותית מהדגמים הנוכחיים מלאי הכפתורים ומרובי המסכים.

    באמצע הדשבורד נמצא מסך אחד גדול (11.6 אינץ') ואנכי השולט על כל המערכות - כולל מערכת המיזוג, חבל; הריפודים מקבלים כמה צבעים עם אפשרות לכתום קצת צעקני מדי לטעמי, ותא הנוסעים מובטח להיות מרווח ומתוכנן טוב יותר מאשר בדגם הקודם בזכות שימוש בפלטפורמה הגלובלית החדשה שלהם - למרות שהמידות נותרו ללא שינויים משמעותיים (אורך 484 ס"מ, 4.5+ ס"מ, בסיס גלגלים 275, ללא שינוי).

    סובארו B4 2020

    ה-B4 החדשה כמובן תקבל גם את הדור הנוכחי של ה-EyeSight של סובארו, מערך הבטיחות האקיבי, ותוסיף עליו פיצ'ר חדש שינטר את פניו של הנהג ויתריע מפני הסחות דעת או עייפות - אבל יעשה את זה לא רק ע"י הודעה על לוח השעונים שרק הנהג עצמו יכול לראות, אלא גם על המסך המרכזי כדי להסב גם את תשומת ליבם של הנוסעים לעניין כדי שיוכלו להעיר על כך לנהג.

    אבל כנראה הדבר המעניין ביותר שמוצג ב-B4, הוא מנוע ה-2.4 ליטר טורבו בנזין. ארבע בוכנות, המסודרות כמובן בתצורת בוקסר שטוחה, ומפיקות 260 כ"ס (5,600 סל"ד) ו-38 קג"מ (2,000 סל"ד) שעוברים לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבה רציפה ומאיצים את ה-B4 ל-60 מייל לשעה (כ-96 קמ"ש) תוך 6.1 שניות. לצד המנוע הזה יוצע גם מנוע ה-2.5 ליטר האטמוספרי מהפורסטר החדש, שמפיק 182 כ"ס ומסיים את המיאוץ ל-60 מייל לשעה תוך 8.4 שניות. המעניין הוא שאם המנוע האטמוספרי מגיע ל-B4 מהפורסטר, אולי מנוע הטורבו יגיע מה-B4 לפורסטר, ואז נראה את חזרתה של גרסת ה-XT טורבו של הפורסטר, שזה גם שמה של הגרסה ב-B4.

    סובארו B4 2020

    סובארו B4 החדשה תחשף במלואה בתערוכת הרכב של שיקגו שפותחת את שעריה היום ותתקיים עד ה-18 בפברואר, והיא תגיע לסוכנויות באביב הקרוב, אלינו היא תגיע בתחילת השנה הבאה.